سلامت و دانش

غلظت ذرات معلق هوای تهران ۱۰ برابر رهنمود WHO/ درخواست دورکاری کارکنان و کاهش ساعت کاری ادارات

رئیس اداره سلامت هوا و تغییرات اقلیمی وزارت بهداشت درباره ادامه آلودگی هوای تهران گفت: در روزهایی که شاخص کیفیت هوا برای همه گروه‌ها در محدوده ناسالم قرار دارد، مشکل کارکنان وجود دارد. کار از راه دور باید اجرا شود و وزارت بهداشت – به منظور جلوگیری از خطر برای سلامت شهروندان. ، درخواست کارمندان برای کار از راه دور و کاهش ساعات اداری در تهران.

دکتر. عباس شاهسونی در گفت وگو با ترندونیوی درباره آلودگی هوای تهران گفت: هوای پایتخت در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. بله، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های 4 و 15 منطقه از 200 عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در روزهایی که شاخص کیفیت هوا برای همه گروه ها در محدوده ناسالم قرار دارد، موضوع دورکاری کارکنان باید اجرایی شود، تصریح کرد: وزارت بهداشت به منظور پیشگیری از خطرات سلامتی انسان ها به ویژه گروه های حساس، از کارمندان می خواهد که از راه دور کار کنند و ساعات کار اداری را کوتاه کنند این برنامه به طور جدی برای زنان باردار، کارگرانی که کودکان زیر 6 سال را بزرگ می کنند، بیماری های تنفسی و قلبی و کارگران بالای 60 سال در نظر گرفته شده است..

وی با اشاره به اینکه غلظت PM2.5 در تهران امروز (20 دی) بیش از 10 برابر بیشتر از توصیه های سازمان جهانی بهداشت بوده است، تصریح کرد: اکنون مهمترین آلاینده هوای کلانشهر تهران معلق PM2.5 است. . وی گفت: این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارند و مهمترین عامل هوای خطرناک برای انسان هستند.

او افزود: در این شرایط افزایش چشمگیر بیماری های قلبی عروقی یا ریوی و مرگ زودرس در جمعیت قلب و سالمندان دور از دسترس نیست. همچنین افزایش قابل توجهی در علائم تنفسی در جمعیت عمومی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت بدنی خارج از منزل خودداری کنند و سایرین نیز از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا