عمومیکسب و کار ایرانی برتر

علت کم شدن فشار کارواش خانگی

یکی از پرکاربردترین پمپ های صنعتی پمپ کارواش است که در گروه پمپ های پیستونی قرار می گیرد. نحوه عملکرد پمپ پیستونی یا کارواش به این صورت است که همزمان فشار بالا و جریان کم ایجاد می کند. به عنوان مثال پمپ کارواش برای شستشوی خودرو می تواند فشاری بین 100 تا 250 بار و دبی 8 لیتر تا 25 لیتر داشته باشد. افزایش فشار بیش از مقدار تعیین شده می تواند به رنگ خودرو در هنگام شستشو آسیب برساند. البته از پمپ های پیستونی نیز برای پاشش استفاده می شود.

این انواع با دبی بالا و فشار کم مشخص می شوند. فشار 40 تا 100 بار و دبی موتور اسپری در محدوده عملکرد 25 تا 60 لیتر در دقیقه می باشد.

پمپ های پیستونی را می توان به صورت مستقیم به موتور برق کوپل کرد و یا به تسمه متصل کرد، برای خرید پمپ پیستونی اینتر پمپ ایتالیا، برتولینی ایتالیا و … به همراه قطعات یدکی می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

با استفاده از موتور پمپ

با توجه به گسترش استفاده از پمپ های کارواش در شستشوی انواع خودروهای سبک و سنگین، شستشوی پارکینگ ها و راه پله ها، کارگاه ها و سالن های مرغداری، شستشوی ماشین های صنعتی و شستشوی کلیه تاسیسات شهری، بررسی دقیق مشکلات مربوطه نیاز است. . به تعمیر و نگهداری آنها نیز در نظر گرفته شده است.

پمپ کارواش

اگر تشخیص داده شد که عیب دستگاه از محتویات داخل یونیت نشات می گیرد، قبل از بررسی علت خرابی پمپ کارواش، قسمت های مختلف پمپ کارواش برقی را بررسی کنید.

موتور الکتریکی

جزء اصلی پمپ کارواش موتور الکتریکی است. پمپ کارواش بدون موتور الکتریکی توانایی تامین فشار و آب را ندارد زیرا موتور الکتریکی به عنوان یک محرک عمل می کند. لازم به ذکر است که هر پمپ کارواش از نظر قدرت، سرعت و نوع اتصال به موتور الکتریکی خاصی نیاز دارد که این موارد در کاتالوگ پمپ موجود است. اتصال پمپ و الکتروموتور به صورت فلنجی یا کوپلینگ می باشد. برای کار با حداکثر راندمان و رسیدن به نقطه کار مورد نظر، اکثر پمپ های کارواش نیاز به موتور الکتریکی 1500 دور در دقیقه دارند، در حالی که قدرت آنها متفاوت است.

به عنوان مثال پمپ برتولینی C40 که اغلب برای پاشش و شستشوی کم فشار (50 بار 40 بار) استفاده می شود، به قدرت 5.5 اسب بخار نیاز دارد. یا پمپ 11 لیتری 110 بار برتولتی (WBL1111) به موتور 3 اسب بخار نیاز دارد. اینتر پمپ ایتالیا 200 بار که عمدتاً برای شستشوی خودرو استفاده می شود، به 7.5 اسب بخار نیرو نیاز دارد. اگر ولتاژ بر اساس مقادیر ذکر شده انتخاب نشود و از توان کمتری نسبت به ذکر شده استفاده شود، فشار و دبی پمپ کاهش می یابد. از طرف دیگر، اگر قدرت و سرعت موتور بیشتر از حد معمول باشد، موتور الکتریکی به مرور زمان خراب می شود.

پمپ کارواش

در انتخاب پمپ پیستونی یا کارواش باید دقت کنید. همانطور که قبلا ذکر شد، ابتدا باید هدف استفاده از پمپ مشخص شود. کارواش، کف کارگاه، پاشش و… بنابراین نمی توان روی 50-100 بار شستشوی خودرو با پمپ حساب کرد.یکی از دلایل کاهش فشار و دبی در پمپ های کارواش خرابی اجزای داخلی پمپ است. با توجه به بالا بودن فشار در پمپ های کارواش، استهلاک را نیز افزایش می دهد، بنابراین سرسیلندر، واشر و مش روی پمپ های کارواش باید به دقت و به طور مستمر بررسی شود.

شلنگ کارواش

یکی از اجزای اصلی کارواش. به طور معمول، شیلنگ های کارواش به قطر 1.4 اینچ و دو لایه هستند و با نام تجاری Du Lasme به فروش می رسند. یکی از دلایل کاهش فشار یا دبی، انتخاب صحیح شیر از نظر اندازه با توجه به دبی و فشار الکتروپمپ می باشد. انسداد یا شیب دار شدن اجسام نیز می تواند فشار و جریان را کاهش دهد.

نیزه، دسته و نازل

نازل پمپ کارواش، دسته خرطومی و نازل از دیگر اجزای مهمی هستند که بدون آنها نمی توان به هدف دست یافت. نوع زهکشی آب توسط شیر آب تعیین می شود و لازم به ذکر است که بر حسب نیاز 7 نوع شیر در بازار موجود است.

نازل توربو روتاری رایج ترین و پرکاربردترین نازلی است که در بازار به فروش می رسد و مورد استفاده قرار می گیرد. نیزه یا نیزه می تواند با یا بدون شکن باشد. برای خرید لنس و نازل مناسب پمپ کارواش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

علل کم فشار بودن پمپ کارواش

1- آسیب به پمپ شستشوی خودرو در اثر کارکرد خشک

اگر آب کافی از منبع آب به پمپ کارواش وجود نداشته باشد، کارکرد خشک، افزایش اصطکاک و افزایش دما می تواند در کوتاه مدت به پمپ آسیب برساند و به مرور زمان جریان و فشار ساختمان را کاهش دهد. اصولاً پمپ های پیستونی و ماشین های کارواش تحت فشار بالایی هستند، بنابراین خشک کردن آنها تأثیر بدتری نسبت به پمپ های خانگی روی آنها خواهد داشت.

2- استفاده طولانی مدت از بای پس

در شرایط استفاده از حالت بای پس، ماشین را با پمپ برقی بشویید، اما از آنجایی که تفنگ خاموش است، به مرور زمان فشار در پمپ افزایش می یابد و در نتیجه باعث آسیب به قسمت های مختلف پمپ می شود. برای کاهش اثرات مضر این مشکل باید از شیر تسکین دهنده مناسب استفاده کرد. بنابراین یکی از عوامل مهم کم فشار بودن پمپ کارواش، آسیب دیدن قطعات داخلی در اثر افزایش فشار داخل پمپ می باشد.

3- هوای ورودی به پمپ

هوای ورودی به پمپ یا به طور کلی هوای داخل سیال باعث کاهش فشار و دبی در پمپ کارواش می شود. برای حل این مشکل، لوازم جانبی ورودی پمپ نیزه و غیره. تمام قطعات جذب شده؛ بررسی شد. ورود یا تشکیل حباب های هوا در پمپ رفت و برگشتی که به کاویتاسیون معروف است، علاوه بر کاهش فشار در پمپ رفت و برگشتی، به اجزای داخلی پمپ آسیب می رساند.

4- عدم روغن کاری مناسب

پمپ های فشار قوی (پیستونی، کارواش، پلانجر و …) نیاز به روغن کاری مناسب و به موقع دارند تا قطعات داخلی به نرمی بلغزند. این پماد برای کاهش آسیب های ناشی از خراشیدن و سوزش استفاده می شود. عدم روغن کاری مناسب می تواند به قطعات آسیب برساند و باعث مخلوط شدن آب و روغن شود.

5- سرمازدگی

یکی از دلایل پایین بودن فشار پمپ در پمپ های کارواش یخ زدن آب منبع یا پمپ است. استفاده از مایع خنک کننده در منبع یا ضد یخ در پمپ و همچنین تخلیه مایع پمپ پس از هر بار استفاده می تواند اثرات منفی این امر را کاهش دهد.

دکمه بازگشت به بالا