سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

شکستگی استخوان چقدر طول میکشد؟

وقتی به هر دلیلی دچار شکستگی استخوان می شوید و تحت درمان های لازم قرار می گیرید، از شما می پرسند: چقدر طول می کشد تا استخوان خوب شود؟

اما زمان دقیقی که طول می کشد تا استخوان های شکسته ترمیم شوند به محل وقوع شکستگی بستگی دارد.

مراحل جوش خوردن استخوان

مراحل جوش خوردن استخوان

زمان صرف شده برای جوش خوردن استخوان ها

از ابتدا باید بگوییم که استخوان شکسته، به ویژه در کودکان، ظرفیت جوشکاری بالایی دارد، اما این همه ماجرا نیست، زیرا زمان لازم برای ترمیم کامل استخوان اساساً مهمترین است. . آزمایش.

وقتی بعد از معاینه لازم برای شکستگی خود به جراح ارتوپد مراجعه می کنید، روش درمانی را برای شما انتخاب می کند و علاوه بر این روش، فرآیندهایی نیز در بدن شما رخ می دهد که عبارتند از:

مرحله 1: تورم

معمولاً وقتی چند ساعت از آسیب می گذرد، ترمیم استخوان شروع می شود، در اینجا ناحیه آسیب دیده در قسمت خارجی ملتهب دیده می شود.

سپس سیستم ایمنی سلول ها را به محل مورد نظر می فرستد تا تکه های استخوانی یا میکروب های باقی مانده را از بین ببرد. پس از این فرآیند، رگ های خونی در ناحیه تمیز شده رشد می کنند که روند یکپارچگی استخوان را تسریع می کند. این مراحل معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد.

مرحله 2: ترمیم استخوان 1

بین 4 تا 21 روز پس از شکستگی، پینه ای در اطراف استخوان آسیب دیده ایجاد می شود و در این مرحله لخته خون با ماده ترمیم کننده ای به نام کلاژن جایگزین می شود. کالوس کمی بزرگتر از لخته خون در زخم است، اما نمی توان گفت که در سطح استخوان است.

این دلیل استفاده از سیمان است، با استفاده از سیمان استخوانی که در حال ترمیم است پایدار می ماند. اهمیت این سوال بسیار زیاد است، زیرا اگر استخوان حرکت کند، خط از بین می رود و روند بهبودی کاهش می یابد.

مرحله 3: تثبیت استخوان ها 2

زمانی که حدود دو هفته از شکستگی می گذرد، سلول هایی به نام استئوبلاست فعالیت خود را آغاز می کنند. با کمک این سلول، جوش خوردن استخوان شکسته آغاز می شود و تمام مواد معدنی لازم برای این کار توسط این سلول تامین می شود.

در این مرحله است که پنبه درشت تشکیل می شود و معمولا پس از شش تا دوازده هفته می شکند و از بین می رود.

مرحله 4: بازسازی

پایان کار مربوط به بازسازی است، برای تکمیل آخرین مرحله از فرآیند بازسازی، سلول های استئوکلاست تغییرات و تنظیمات لازم را انجام می دهند.

وظیفه این سلول این است که هر استخوان اضافی را که در طول فرآیند التیام تشکیل می شود، تجزیه کند تا شکل استخوان به حالت عادی بازگردد.

بازگشت به فعالیت طبیعی در این مرحله منجر به التیام و جوش خوردن استخوان می شود، اما توجه داشته باشید که این روند می تواند مدت زیادی طول بکشد، گاهی اوقات تا 9 سال.

همچنین بخوانید : شکستگی کمر و درمان آن

زمان فیوژن تیبیا یا مچ پا

پختن کف پا

جوش خوردن استخوان های پا

معمولا نمی توان گفت چقدر طول می کشد تا استخوان ها به هم برسند، زیرا به عوامل زیادی از جمله بدن فرد بستگی دارد. اما به طور متوسط ​​6 تا 8 هفته طول می کشد تا استخوان بهبود یابد.

همین امر در مورد تمام استخوان ها مانند دست، مچ، پا و گردن صدق می کند. برای همه این موارد نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد اما می توانید پس از 8 هفته فعالیت خود را شروع کنید.

عوامل موثر بر طول مدت همجوشی استخوان از زبان بهترین متخصص ارتوپدی در شیراز

سن

ارثی

نرخ شکست

شکستگی لوکو

رژیم غذایی

سیگار کشیدن و سیگار کشیدن

حرکت دادن استخوان شکسته

آسیب های دیگری که در طول شکستگی رخ داده است (مانند پارگی تاندون ها یا رباط ها)

بیماری قلبی یا عروقی

وجود عفونت

مصرف الکل

علائم جوش مچ پا یا ستون فقرات چیست؟

علائم جوش خوردن استخوان

علائم فیوژن مچ دست

اگر می خواهید بدانید که استخوان شما جوش خورده است یا نه، باید به مراحل زیر توجه کنید:

درد را کاهش می دهد

وقتی استخوانی را می‌شکنید، درد زیادی احساس می‌کنید که وقتی می‌خواهید اندام آسیب دیده را بعد از شکستگی حرکت دهید، مدتی طول می‌کشد. وقتی هر نوع فشاری را به این شکل بر روی استخوان شکسته وارد کنید، دردی شدید و طاقت فرسا را ​​احساس خواهید کرد.

اما زمانی که وضعیت استخوان بهبود یابد و به نوعی جوش بخورد، درد شما تا حد زیادی کاهش می یابد. به خصوص اگر ناحیه مورد نظر را گچ زده باشید، پس از برداشتن گچ نباید دردی احساس کنید، زیرا استخوان در جای خود ثابت و ترمیم می شود.

دامنه حرکت افزایش می یابد

در ابتدا، ممکن است نتوانید استخوان دست یا پای آسیب دیده خود را به خوبی حرکت دهید، اما ممکن است به تدریج با بهبودی استخوان، تحرک خود را به دست آورید. این بدان معنی است که دوره جوش خوردن استخوان به پایان رسیده است.

البته مراقب باشید حتی اگر برای جابجایی ناحیه مورد نظر مشکلی ندارید توصیه می شود زیاد به خود فشار نیاورید زیرا همانطور که در بالا گفته شد می توان به سرعت پیوند استخوان را انجام داد اما حقیقت این است که موقعیت اصلی استخوان زمان بیشتری برای بازگشت نیاز دارد، بنابراین اگر بیش از حد کلیک کنید، ممکن است در فرآیند با مشکل مواجه شوید.

تورم و کبودی را کاهش می دهد

یکی از نشانه های شکستگی فلج و تورم استخوان، تورم شدید پس از شکستن استخوان ها به دلیل جریان خون در ناحیه آسیب دیده است.

اما ترک‌ها همیشه اتفاق نمی‌افتند، اگر پوست حساسی داشته باشید یا استخوان‌هایتان به دلیل ضربه‌ی قوی شکسته شود، ممکن است دچار ترک شوید.

اما با گذشت زمان، تورم و کبودی کاهش می‌یابد، بدن شما به آرامی خون را در طول فرآیند بهبود جذب می‌کند و بنابراین رنگ کبودی تغییر می‌کند.

همچنین بخوانید : علت خشکی مفاصل زانو چیست؟

بهترین دارو برای جوش خوردن استخوان چیست؟

شیر برای استخوان

خشک مخلوط

برای اینکه بدن شما بتواند به سرعت شکستگی ها را ترمیم کند، دریافت انواع مواد مغذی مهم است. این مواد نقش مهمی در فرآیند جوشکاری دارند.

کلسیم

یکی از مهم ترین موادی که بدن شما برای بهبودی سریعتر به آن نیاز دارد کلسیم است، همانطور که می دانید حدود 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها است و این نشان دهنده اهمیت این ماده است.

این مقاله در مورد درمان های خانگی پوکی استخوان را بخوانید!

پروتئین

بعد از کلسیم، پروتئین بسیار مهم است، برای تهیه این غذا می توانید از گیاهانی مانند غلات و حبوبات استفاده کنید و لبنیات و گوشت منابع خوبی از پروتئین هستند.

لیزین

این ماده نقش بسیار مهمی در تولید کلاژن دارد و می دانید که کلاژن یکی از پروتئین های استخوان است پس اگر می خواهید زمان جوش خوردن استخوان را تسریع کنید باید این ماده را مصرف کنید.

روی:

این ماده برای ترمیم بافت استخوانی بسیار مهم است و مصرف آن روند بهبودی را تسریع می کند.

ویتامین C و K

علاوه بر موارد فوق، استفاده از ویتامین های K و C نقش مهمی در بازسازی استخوان دارد. ویتامین K در کاهو و اسفناج یافت می شود.

نتیجه انحلال استخوان

در این مقاله در مورد مراحل جوش خوردن استخوان، عوامل موثر و تغذیه موثر صحبت کردیم، اما توجه داشته باشید که مهمترین نکته برای بهبودی سریع این است که پس از مشاهده شکستگی بلافاصله با پزشک متخصص برای درمان تماس بگیرید. فرآیند بر اساس اصل است.

دکمه بازگشت به بالا