سلامت و دانش

شواهدی از اولین جراحی جمجمه در ۲۰۰۰ سال پیش!

موزه گفت: جمجمه موجود در مجموعه موزه جمجمه مردی است که در جریان نبرد مجروح و شکسته شد و برای ترمیم شکستگی، یک قطعه آهن در جمجمه کاشته شد.

شواهدی از اولین عمل جمجمه در 2000 سال پیش!

کارشناسان می گویند که این مرد پس از عمل زنده مانده است و جمجمه او اکنون شواهدی کلیدی از توانایی مردم باستان در انجام جراحی های پیچیده است.

جمجمه مورد بحث نمونه ای از جمجمه متعلق به یک سرباز پرویی است که به دلیل اینکه اعضای این قبیله عمداً با بستن پارچه یا حتی نگه داشتن سر آنها بین دو تکه چوب، جمجمه کودکان خردسال را تغییر شکل داده اند، دراز است. دلایل متعددی برای لزوم دراز شدن جمجمه ذکر شده است، از جمله نحوه نمایش نخبگان جامعه.

2018 مطالعه‌ای که در مجله Current Anthropology منتشر شد نشان داد که جمجمه‌ها در فرهنگ‌های مختلفی از مایاها تا هون‌ها پیدا شده‌اند و به عنوان نمادی از اعتبار و اعتبار در گروه‌هایی در سراسر جهان شناخته می‌شوند.

این یک جمجمه بلند است که به نظر می رسد پس از بازگشت یک سرباز پرویی از نبرد با عمل جراحی در جمجمه کاشته شده است و تصور می شود که قدمت آن به حدود 2000 سال قبل برمی گردد و آن را به یکی از جالب ترین و قدیمی ترین آثار موجود در موزه اوکلاهاما تبدیل می کند. تبدیل شده است.

کارشناسان می گویند ما اطلاعات زیادی در مورد این جمجمه نداریم، اما می دانیم که پس از جراحی زنده مانده است. بر اساس این قطعه آهن در اطراف محل ترمیم استخوان شکسته، مشاهده می شود که فلز و استخوان های شکسته محکم به هم متصل شده اند و باعث موفقیت عمل می شود.

این جمجمه ابتدا در مجموعه خصوصی موزه نگهداری می شد، اما در سال 2020 با افزایش علاقه عمومی به اخبار کشف آن به طور رسمی در معرض دید عموم قرار گرفت.

منطقه ای در پرو که جمجمه در آن پیدا شد مدت هاست برای جراحانی که روش های پیچیده ای را برای درمان شکستگی های جمجمه اختراع کرده اند شناخته شده است.

چنین صدماتی در آن زمان به دلیل استفاده از پرتابه هایی مانند تیر و کمان رایج بود.

جراحان در آن زمان، بدون استفاده از روش های بیهوشی یا استریلیزاسیون مدرن، جمجمه انسان زنده را سوراخ کردند و عمل جراحی و ترمیم را انجام دادند.

البته استفاده از آهن ناشناخته است، زیرا به طور سنتی برای این نوع عملیات از نقره و طلا استفاده می شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا