عمومیکسب و کار ایرانی برتر

رینگ لایت تولید محتوا

همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام تولید محتوای ویدیویی و عکاسی، نور است. نور خوب به دلیل تاثیر بر کیفیت فیلم و عکس، سبب می‌شود تا مخاطب تمایل بیشتری به مشاهده آن داشته باشد. بسیاری از عکاسان معتقد هستند که نور طبیعی غیر مستقیم برای عکاسی نوری بسیار مناسب است، اگر چه این حرف کاملا درست بوده اما در برخی موارد دسترسی به نور طبیعی در هنگام ضبط فیلم و عکس وجود ندارد. به همین دلیل کاربران ناچار به استفاده از نورهای مصنوعی هستند. این امر سبب شده تا تولیدکنندگان محصولات دیجیتال، دست به تولید انواع رینگ لایت‌ها بزنند.در این بخش قصد داریم بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا به شما معرفی کنیم.

به عنوان مثال در سالن‌های زیبایی، گالری‌های هنری، کلاس‌های آموزشی آنلاین و … که دسترسی دائمی به نور طبیعی وجود ندارد، استفاده از رینگ لایت بسیار کمک‌کننده خواهد بود. شاید تصور کنید که خرید یک رینگ لایت احتیاجی به بررسی نداشته و تمامی این محصولات مشابه هم هستند؛ البته که این باور غلطی بوده و در هنگام خرید رینگ لایت باید به موارد مختلفی توجه شده و متناسب با نیاز و کاربری مد نظر نسبت به خرید اقدام شود. بنابراین ما هم برای اینکه دید بهتری هنگام خرید داشته باشید، 15 مدل از بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا و عکاسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رینگ لایت چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، رینگ لایت وسیله ای دایره ای شکل با چراغ های ال ای دی متصل به هم در سراسر دایره است که گوشی موبایل در مرکز آن قرار میگیرید و کاربر میتواند با بهره گیری از نوری مناسب و استاندارد اقدام به عکس برداری و فیلم برداری کند. این وسیله که دارای ابعاد بزرگ و کوچک است امروزه در سراسر جهان از محبوبیت بالایی برخوردار است و اکثر یوتیوبر ها و  بلاگرها از آن به عنوان وسیله ای کاربردی برای ضبط تصاویر خود استفاده میکنند.

آیا شما به این وسیله نیاز دارید؟

اگر از جمله افرادی هستید که با تولید محتوای ویدیویی کسب درآمد میکند قطعا به این وسیله نیاز خواهید داشت. همانطور که میدانید روز به روز تعداد افرادی که به شغل بلاگری روی می آوردند بیشتر میشود، از این حیث رقابت در این حیطه سخت تر میشود. در این بازار باید بهترین خود را ارائه کنید تا به درآمد بالا برسید. شما باید همه ی جوانب را در نظر بگیرید تا از همکارانتان سبقت بگیرید و به اصطلاح مخاطبان آن ها را بدزدید و جذب رسانه خود کنید. بنابراین از خرید رینگ لایت به هیچ وجه غافل نشوید زیرا تاثیری بسیار زیاد در تولید محتوای با کیفیت دارد.

ویژگی‌های بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا و عکاسی

همانطور که گفته شد رینگ لایت‌ها از جهات مختلفی با هم تفاوت داشته و شامل نمونه‌های بسیار متنوعی می‌شوند. به برخی از ویژگی‌های مهم رینگ لایت‌ها در زیر اشاره شده است.

اندازه رینگ لایت

رینگ لایت‌ها شامل اندازه‌های مختلفی هستند که اندازه آن متناسب با اندازه سوژه باید انتخاب شود. به طور کلی رینگ لایت‌ها شامل قطرهای 2 اینچ تا 50 اینچ هستند که انواع کوچک آن برای عکاسی با موبایل مناسب بوده و اندازه‌های بزرگ‌تر آن عموما برای تولید محتوای آموزشی به کار می‌روند. مثلا در سالن‌های زیبایی برای آموزش میکاپ یا دیگر محیط‌ها رینگ لایت بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوردهی

ویژگی دیگری که در هنگام خرید رینگ لایت باید به آن توجه شود مدل و میزان نوردهی رینگ لایت است. رینگ لایت‌های موجود در بازار از لحاظ نوردهی شامل سه مدل مختلف می‌شوند. برخی از رینگ‌ لایت‌ها از چراغ‌های LED کوچک تشکیل شده‌اند که بسیار کم حجم و کم مصرف هستند و امکان تنظیم میزان نوردهی در آن‌ها وجود دارد. نکته مثبت دیگر درباره این مدل رینگ لایت‌ها عدم تولید گرما در هنگام روشن بودن است.

دسته دوم رینگ لایت‌ها مجهز به چراغ مهتابی بوده که برای افرادی که مدام در حال جابه‌جایی هستند گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود؛ چراکه احتمال شکستن آن‌ها در هنگام جابه‌جایی بسیار زیاد است. از طرفی این رینگ لایت‌ها قابلیت تغییر دمای نور را ندارند.

دسته سوم و باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین مدل رینگ لایت‌ها، انواع مجهز به لامپ SMD بوده که علاوه بر مصرف بسیار کم انرژی، بسیار کم حجم بوده و امکان تغییر متناسب با طراحی مد نظر را دارند. تنوع رنگ و زاویه دید مناسب نیز از دیگر ویژگی‌های این مدل رینگ لایت محسوب می‌شود.

میزان و قدرت نور

این ویژگی رینگ لایت برای آن دسته کاربرانی اهمیت بسیاری پیدا می‌کند که در عکاسی خود نوع رنگ و دقت رنگ بسیار مهم است. به عنوان مثال کسانی که از میکاپ یا رنگ مو عکاسی می‌کنند باید از رینگ لایت‌هایی استفاده کنند که لومن (شاخص شدت نور) بالاتری دارد تا به این ترتیب کیفیت عکاسی آن‌ها افزایش یافته و رنگ‌ها با جزئیات کامل ثبت شود.

تعداد چراغ

در رینگ‌ لایت‌های جدید معمولا از تعداد زیادی چراغ LED کوچک ولی با قدرت نوردهی بیشتر استفاده می‌شود. در برخی موارد نیز تعداد چراغ‌ها کمتر بوده و سایز چراغ‌ها بزرگ‌تر خواهد بود. انتخاب رینگ لایت بر اساس تعداد چراغ به کاربری مد نظر و شدت نور مورد نیاز وابسته است.

دمای رنگ

رینگ لایت‌ها معمولا در دو رنگ زرد آفتابی و مهتابی تولید می‌شوند. در برخی موارد جهت عکاسی یا فیلم‌برداری به نور گرم‌تری نیاز است که در چنین مواردی باید دمای رنگ رینگ لایت را افزایش داد. پس اگر متناسب با شغل خود به تغییر دمای رنگ نیاز دارید، بهتر است از رینگ لایت‌هایی استفاده کنید که از چنین ویژگی برخوردار هستند.

توان خروجی

اگر چه رینگ لایت‌ها معمولا بسیار کم مصرف هستند، اما متناسب با تعداد چراغ LED به کار رفته در آن و قدرت نوردهی آن‌ها، توان خروجی دستگاه و مصرف انرژی آن متفاوت خواهد بود. از طرفی به واسطه اینکه چراغ‌های LED به کار رفته در رینگ لایت گرما تولید نمی‌کند، تمامی انرژی صرف نوردهی می‌شود. چنانچه مصرف انرژی رینگ لایت برای شما مهم است باید از انواعی استفاده کنید که تعداد چراغ یا قدرت نوردهی کمتری دارند.

قابلیت تغییر زاویه

زاویه نوردهی در عکاسی بسیار اهمیت دارد. بسیاری از رینگ لایت‌ها قابل انعطاف بوده و زاویه نور آن‌ها قابل تغییر است. منتها برخی از آن‌ها قابلیت چرخش 180 درجه‌ای داشته و برخی دیگر می‌توانند 360 درجه بچرخند. کاربر باید متناسب با میزان تغییر زاویه نور مد نظر خود، رینگ لایت مناسب خود را پیدا کند.

قابلیت تغییر شدت نور

در بسیاری از رینگ لایت‌ها می‌توان میزان نور خروجی و شدت آن را کاهش یا افزایش داد. این امر سبب می‌شود تا نیازی به تغییر فاصله سوژه از دوربین نباشد.

قابلیت کنترل از راه دور

پیشرفته‌ترین نمونه‌های رینگ لایت دارای ریموت کنترل هستند که امکان تغییر میزان نور و شدت آن را از فاصله دور نیز فراهم می‌کند.

وزن رینگ لایت

بدیهی است که اگر از رینگ‌ لایت‌های بزرگ استفاده شود، به واسطه تعداد چراغ بیشتر در آن، وزن آن نیز افزایش می‌یابد. اگر کاربری دائما در حال جابه‌جایی رینگ لایت و تجهیزات عکاسی خود بوده، بهتر است از نمونه‌های سبک‌تر استفاده کند. اگر چه انواع سنگین‌تر به واسطه بزرگ‌تر بودن رینگ لایت و بیشتر بودن تعداد چراغ موجود در آن، کارایی بیشتری دارد.

چرخش 360 درجه‌ای پایه

عکاسانی که نیاز به عکاسی و فیلم‌برداری از زوایای مختلف دارند، بهتر است از رینگ لایت‌هایی استفاده کنند که دارای پایه چرخان هستند. این امر سبب می‌شود تا نیازی به تغییر دائمی موقعیت رینگ لایت نباشد و تنها با چرخاندن پایه آن به زاویه مد نظر دست یافت.

پورت USB

دارا بودن پورت USB جهت اتصال رینگ لایت به پاوربانک و موبایل برای شارژ کردن آن، سبب می‌شود تا در شرایط مختلف امکان استفاده از رینگ لایت وجود داشته باشد و دیگر نیازی به جریان برق نباشد. این ویژگی برای عکاسانی که در فضای باز و محیط‌های دور از جریان برق عکاسی می‌کنند، گزینه بسیار مهمی محسوب می‌شود.

بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا | معرفی محبوب‌ترین مدل‌ها

تا چند سال پیش، رینگ لایت ابزاری تخصصی بود که فقط عکاسان و فیلم‌برداران از آن استفاده می‌کردند. در حال حاضر هرکسی که به تولید محتوا مشغول است، از رینگ لایت برای نورپردازی بهتر بهره می‌برد؛ چراکه نور ثابت و یکنواختی داشته و استفاده از آن بسیار راحت است. همچنین ارزان‌قیمت بوده و با ارائه نورهای دایره‌ای کیفیت عکس یا ویدئو را بالا می‌برد. با اشراف به این موضوع، حالا سؤال اصلی اینجاست که بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا چیست؟ در این مطلب قصد داریم تا بهترین رینگ لایت‌های مناسب برای تولید محتوا را به شما معرفی کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا کدام است؟

برای این‌که بتوانید بهترین نتیجه را از نورپردازی با رینگ لایت کسب کنید، باید در خرید رینگ لایت دقت کافی داشته باشید. در زیر ۹ تا از بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا را به شما معرفی می‌کنیم که علاوه‌بر نورپردازی عالی، طول عمر زیادی را هم دارند.

رینگ لایت hero ring light sy-3161 iii

رینگ لایت sy-3161 iii متعلق به برند Hero است و جزو بهترین رینگ لایت‌های مناسب تولید محتوا در حال حاضر محسوب می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به باتری‌خور بودنش اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا بتوانید حتی در مکان‌هایی مثل پارک و خیابان که به برق شهری دسترسی ندارید، از آن استفاده کنید. البته این رینگ لایت امکان اتصال به برق شهری را هم دارد.

رینگ لایت sy-3161 iii نور را کاملاً یکدست و باکیفیت بالا به سوژه شما تابانده و بهترین نورپردازی را برای شما تضمین می‌کند. قطر این رینگ لایت 45 سانتی‌متر است و امکان نصب گوشی، دوربین و آیینه را بر روی خود دارد.

توان نور خروجی رینگ لایت هم ۹۶ وات است که نسبت به رقبای خود قدرت بیشتری دارد. قابلیت تنظیم دمای رنگ بین ۳۲۰۰ و ۵۶۰۰ درجه کلوین هم در آن وجود دارد که می‌تواند به ایجاد فضایی بهتر در تصاویر و فیلم‌هایتان کمک کند. این تنظیمات را می‌توانید از طریق نمایشگری که بر روی رینگ لایت تعبیه شده، کنترل کنید.

جالب‌ترین ویژگی این رینگ لایت پورت USB آن است که امکان شارژ گوشی حین استفاده از رینگ لایت را فراهم می‌کند. همچنین یک سه‌پایه قابل‌حمل و جمع‌وجور با تحمل وزن 2 کیلوگرم هم در کنار این رینگ لایت عرضه می‌شود تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. حداکثر ارتفاع این سه‌پایه 165 سانتی‌متر بوده و حداقل ارتفاعش 70 سانتی‌متر است. توصیه می‌کنیم برای خرید رینگ لایت hero ring light sy-3161 iii به همراه سه‌پایه به فروشگاه نورنگار سری بزنید.

رینگ لایت هیرو Ring Light KY-BK 416 96W

رینگ لایت KY-BK 416 96W از دیگر مدل‌های رینگ لایت برند هیرو (Hero) است که برای عکاسی پرتره، تبلیغات، مدلینگ و هر محتوای دیگری گزینه ایده‌آلی است.

وزن این رینگ لایت ۴۰۰۰ گرم و قطر بیرونی آن ۴۵ سانتی‌متر است. این ابعاد می‌تواند نور مناسبی برای گرفتن بهترین نتیجه برای شما فراهم می‌کند. از طرفی، این رینگ لایت قابلیت پوشش نوری ۱۸۰ درجه‌ای را هم دارد که امکان تنظیمات نوری را برایتان بسیار آسان می‌کند. شما می‌توانید تنظیمات اعمال‌شده را از طریق نمایشگر تنظیمات مشاهده و کنترل کنید.

از دیگر ویژگی‌هایی که با خرید رینگ لایت KY-BK 416 96W از آن بهره‌مند خواهید شد، قابلیت تنظیم دمای رنگ آن است. شما می‌توانید دمای رنگ محیط را از ۳۲۰۰ الی ۵۵۰۰ درجه کلوین تغییر داده و حس و حال متفاوتی را به مخاطبانتان ارائه دهید. همچنین این رینگ لایت توزیع نور یکنواختی دارد که یک نکته بسیار مهم در نورپردازی به هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری است.

توان نوری این رینگ لایت ۹۶ وات است و طول عمر بالایی دارد؛ به‌طوری که تا سالیان سال نیازی به هیچ تجهیزات نورپردازی دیگری نخواهید داشت. لازم به ذکر است که به همراه این رینگ لایت کابل برق، آداپتور، آینه و هولدر گوشی هم ارائه می‌شود.

رینگ لایت Jmary Ring Light FM-19RS

Jmary یکی دیگر از برندهای خوش‌نام در زمینه ساخت رینگ لایت است که مدل‌های باکیفیت و مرغوبی را عرضه می‌کند. در این میان رینگ لایت FM-19RS جی‌ماری از محبوب‌ترین مدل‌های این برند است؛ چرا که ویژگی‌های جالب و کافی را برای نورپردازی ایده‌آل ارائه می‌دهد.

قطر این رینگ لایت ۴۶ سانتی‌متر است و برای این‌که بتوانید با آن کار کنید، باید از طریق سیم به‌صورت مستقیم به برق وصل کنید. این رینگ لایت دارای ۳ عدد هولدر موبایل است که یکی از ویژگی‌های موردتوجه آن است.

رینگ لایت Jmary FM-19RS توان 60 واتی دارد؛ با این‌که توانش نسبت به مدل‌های پیشین کمتر است؛ اما نسبت به سایر رقبایش از قدرت و توان بیشتری برخوردار است. از طرفی، برخلاف مدل‌های پیشین دارای کنترل از راه دور است که ارزش آن را دوبرابر می‌کند. ورودی USB و مانیتور هم از دیگر مزایای رینگ لایت FM-19RS است که کار با آن را راحت‌تر می‌کنند. علاوه‌براین، با خرید رینگ لایت Jmary Ring Light FM-19RS از فروشگاه نورنگار از ضمانت خرید کالا هم برخوردار شوید.

رینگ لایت Yidoblo Ring light FE-480 III 2021 110W

اگر به دنبال بهترین رینگ لایت برای تولید محتوا با توان خروجی بالا هستید، ما خرید رینگ لایت Yidoblo FE-480 III 2021 را به شما توصیه می‌کنیم. این رینگ لایت که سال پیش توسط برند Yidoblo عرضه شده است، توان 110 واتی دارد. همچنین با 480 ال‌ای‌دی که دارد، محدوده نوردهی گسترده‌ای داشته و تا زاویه 60 درجه را پوشش می‌دهد؛ بنابراین می‌تواند بهترین گزینه برای تولید محتوای شما باشد.

قطر این رینگ لایت ۴۵ سانتی‌متراست و در پشت بدنه آن یک صفحه‌نمایش کوچک تعبیه شده تا امکان کنترل تنظیمات را برایتان فراهم کند. از طریق این صفحه‌نمایش می‌توانید از اطلاعاتی نظیر دمای رنگ، میزان روشنایی و باتری آن مطلع شوید. برای انجام راحت‌تر تنظیمات و روشن و خاموش‌کردن رینگ لایت هم یک ریموت ارائه می‌شود.

محدوده دمای رنگ این رینگ لایت هم ۳۲۰۰ الی ۵۵۰۰ درجه کلوین است که با تنظیم آن می‌توانید دمای رنگ‌های متفاوتی را اعمال کنید. با وجود این ویژگی دیگر نیازی به فیلترهای رنگی یا ویرایش تصویر نخواهید داشت.

رینگ لایت E-480 III علاوه بر اتصال به برق مستقیم، باتری قابل شارژ هم دارد تا بتوان از آن در محیط‌های مختلف داخلی و خارجی استفاده کرد. به کمک آداپتور AC که به همراه رینگ لایت ارائه می‌شود، می‌توانید باتری آن را شارژ کنید. لازم به ذکر است که در جعبه این رینگ لایت در کنار مواردی که ذکر شد، هولدر موبایل، کابل برق و آینه هم وجود دارد.

جمع بندی

سعی کردیم تمامی نکاتی که باید قبل از خرید بهترین رینگ لایت بدانید را به شما عزیزان بگوییم. همانطور که در بالا اشاره شد، خرید این محصول تحول بزرگی در صنعت تولید محتوای تصویری برای بلاگر ها محسوب میشود و تا حد بسیار زیادی کیفیت محتوای تصویری را بهبود میبخشد. در صورتی که قصد ورود به دنیای بلاگری و دیجیتال مارکتینگ را دارید ابزار تولید محتوا میتواند بسیار کار آمد و موثر واقع شود. به طور مثال اگر فروشگاه اینترنتی دارید به آسانی میتوانید با یک گوشی موبایل و یک رینگ لایت خوب اقدام به عکس برداری و فیلم برداری از محصولات خود کنید. در صورتی که هنوز محصول مورد نظر خود را پیدا نکردید میتوانید از طریق نظرات این موضوع را با مطرح کنید تا کارشناسان ما شما را برای خرید بهترین رینگ لایت راهنمایی کنند.

منبع: youtube.com

دکمه بازگشت به بالا