عمومی

رکوردشکنی اصفهان در واکسیناسیون دام و طیور/ تب‌کنگو مشاهده نشد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید رضا موسوی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه اردوی جهاد دامپزشکی از ۲۷ تیر به مدت سه روز در شهرستان سمیرم و بطور همزمان در سایر شهرستان‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: جهادگران دامپزشکی اصفهان در این اردوی سه روزه موفق به واکسیناسیون ۲۴۵ هزار و ۷۷۳ رأس دام سبک، ۷۷۲ رأس دام سنگین و سم پاشی بدن ۹۲ هزار و ۱۹۹ رأس دام در روستاها و مناطق محروم استان شدند.

وی با اشاره به اینکه هشت هزار و ۱۷۶ رأس دام بطور رایگان معاینه شد، ادامه داد: همچنین ۴۴ هزار و ۸۴۰ قطعه طیور خانگی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان آموزش چهره به چهره ۸۱۵ نفر دامدار را از دیگر اقدامات اردوی سه روزه جهاد دامپزشکی برشمرد و افزود: ۶۱ اکیپ عملیاتی و ۱۵۲ نیروی جهادی و بسیجی ما را در این طرح یاری کردند.

موسوی با اشاره به اینکه نیم‌میلیون متر مربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شد، اضافه کرد: ۹۲ هزار و ۱۹۲ رأس دام نیز علیه کنه تب کریمه کنگو واکسینه شدند.

وی تصریح کرد: تا امروز هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون علیه هاری یکی از برنامه‌های مهم دامپزشکی استان در تمامی برنامه‌ها و اردوها خواهد بود، ابراز داشت: در اردوی جهادی اخیر یک هزار و پنج قلاده سگ گله علیه هاری واکسینه شدند.

موسوی اضافه کرد: طرح اردوی جهادی تاکنون در ۱۸ استان کشور اجرا شده و در استان اصفهان نیز با توجه به نتایج این برنامه‌ها بصورت منظم، با قدرت و با نگاه محرومیت زدایی و جهادی ادامه خواهد یافت‌.

وی هدف از اجرای اردوهای جهادی را حفظ سرمایه‌های دام و طیور دانست و افزود: پیشگیری و مبارزه با انگل‌های داخلی و خارجی بزرگترین خدمت به سرمایه تولید ملی است و ما در کنار دامداران و مرغداران صنعتی و سنتی برای کنترل بیماری‌ها به جد ایستاده ایم.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان همچنین افزایش بهره‌وری با صرف کمترین هزینه را از دیگر اهداف این طرح با توجه به مشکلات کمبود اعتباری این سازمان برشمرد و گفت: دامپزشکی اصفهان در این طرح واکسن و سم مورد نیاز را تأمین کرد و از نظر نیروی انسانی، فرمانداری‌ها و دهیاران و خود روستاییان و بسیج سازندگی، امور عشایر و آموزش و پرورش رایگان کمک کردند و با استفاده از ظرفیت مردمی با کمترین هزینه این کار را انجام دادیم.

موسوی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در شهرستان‌های مختلف استان تا مهرماه ادامه دارد، تصریح کرد: اصفهان امروز ۳۸۰ روستای محروم و کمتر برخوردار دارد که نیاز به خدمت رایگان دارند و بصورت ویژه باید به اینها خدمت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا