برون مرزی

رژیم صهیونیستی نگران کاهش تسلیحات آمریکایی در اراضی اشغالی و انتقال آنها به اوکراین است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز پنج‌شنبه از نگرانی مقامات این رژیم به دلیل کاهش تسلیحات آمریکایی ذخیره شده در اراضی اشغالی در پی جنگ اوکراین و مشخص نبودن زمان تامین دوباره آنها خبر دادند.

به گزارش ترندونی، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، روزنامه عبری زبان “یسرائیل هیوم” نوشت، انبارهای مهمات آمریکایی در اراضی اشغالی به دلیل استفاده از آنها برای کمک به اوکراین در حال خالی شدن هستند و این مساله موجب نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

طبق گزارش این روزنامه عبری زبان، این انبارها به صورت رسمی به عنوان انبارهای ذخایر تسلیحاتی آمریکایی ثبت شده و بر اساس توافق‌های دوجانبه واشنگتن و تل‌آویو از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند و در طول چند دهه گذشته توافق ضمنی میان دو طرف وجود دارد که این تسلیحات در شرایط اضطراری که شامل حمله‌ای گسترده می‌شود همانند جنگ سال ۱۹۷۳، به رژیم صهیونیستی اختصاص خواهند داشت.

این روزنامه به نقل از برخی منابع اسرائیلی فاش کرد، بخشی از مهمات این انبارها در طول ماه‌های گذشته از طریق بندر اشدود و در روزهای شنبه برای اجتناب از جلب توجه رسانه‌ها خالی شدند و ارسال محموله‌ها از اراضی اشغالی از زمان نخست وزیری تناوبی یائیر لاپید و نفتالی بنت تا چند هفته قبل ادامه داشتند.

به نوشته روزنامه یسرائیل هیوم، دلیل استفاده از این مهمات کمبود مستمر ذخایر تسلیحاتی غرب در پی استمرار جنگ در اوکراین است.

رژیم صهیونیستی پیش از این اعتراف کرده بود که سلاح‌هایی را از انبارهای تسلیحات آمریکا در اراضی اشغالی به اوکراین انتقال می‌دهد.

همچنین این رژیم مدعی شد که این تصمیم آمریکا بوده نه تل‌آویو و این رژیم به ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین بسنده کرده است.

این روزنامه عبری زبان به نقل از یک مسئول ارتش رژیم صهیونیستی که نامش را فاش نکرد، نوشت، کاخ سفید تصمیم گرفت منابع خارج از اراضی اشغالی را به جبهه دیگری منتقل کند اما با توجه به وضعیت امنیتی شکننده اسرائیل در طول چند هفته اخیر، این اقدام احتمالا پیامدهای دیگری نیز دارد. این تسلیحات برای اسرائیل در شرایط جنگی ذخیره شده بودند و این اقدام با توجه به تهدیدهایی که اسرائیل از جبهه‌های مختلف دریافت می‌کند، تاثیر بیشتری خواهد داشت.

یسرائیل هیوم در ادامه به نقل از یک مسؤول آمریکایی که نامش را فاش نکرد، نوشت، مشخص نیست این انبارها چه زمانی دوباره شارژ خواهند شد و این به صنایع دفاعی آمریکا بستگی دارد.

همچنین روزنامه یاد شده به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی و در تایید این اطلاعات نوشت، تجهیزات آمریکایی ذخیره شده در اراضی اشغالی بنا به درخواست آمریکا به نیروهای مسلح این کشور تحویل داده شدند.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، ۴۷ درصد از شهرک‌نشین‌هایی که برای کار به خارج از اراضی اشغالی سفر کردند، در پی عملیات‌های مقاومت فلسطین در کرانه باختری و قدس اشغالی تصمیم گرفتند که هرگز به اراضی اشغالی بازنگردند.

همچنین برخی منابع خبری از قطع گسترده برق در اراضی اشغالی از جمله شهرهای تل‌آویو، الخضیره و عکا و احتمال انجام حمله سایبری علیه تاسیسات برق این رژیم خبر دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا