اقتصادی

راهکار چین برای حمایت از اقتصاد آسیب‌دیده از کرونا؟

شانگهای در حال رونمایی از استراتژی های جدید برای حمایت از اقتصاد آسیب دیده از کووید است.

به گزارش ترندونی، شانگهای به شرکت‌ها معافیت‌های مالیاتی پیشنهاد داده و به همه تولیدکنندگان اجازه داده است تا در ماه ژوئن فعالیت خود را از سر بگیرند، زیرا مقامات تعدادی از سیاست‌ها را برای احیای اقتصاد به دلیل قرنطینه Quaid اجرا کردند.

طبق برنامه ای که شهرداری شانگهای اعلام کرده است، این مرکز مالی تصویب طرح های املاک و مستغلات و توسعه خانه های جدید را تسریع خواهد کرد. سهمیه مالکیت خودرو در سال جاری 40 هزار افزایش می یابد، مالیات خرید برخی خودروها کاهش می یابد و به خریداران خودروهای برقی یارانه تعلق می گیرد.

این اقدامات بخشی از 50 اقدام در 8 دسته بود که با هدف تثبیت اقتصاد شهر پس از شیوع کووید فعلی انجام شد که توسعه اقتصادی و اجتماعی را تضعیف کرده است. معاون شهردار وو چینگ در این نشست گفت که شرکت های شانگهای دیگر نیازی به قرار گرفتن در لیست سیاه برای به روز رسانی از اول ژوئن نخواهند داشت.

چین که از زمان شروع قرنطینه شانگهای در اواخر ماه مارس، سرسختانه سیاست جمع صفر را دنبال کرده است، همه چیز را از مخارج مصرف‌کننده گرفته تا تولید در دومین اقتصاد بزرگ جهان کاهش داده است.

تولید صنعتی و هزینه های مصرف کننده به بدترین سطح خود از زمان شروع همه گیری در سال 2020 کاهش یافته است. در آوریل

به گزارش رویترز، سایر اقدامات در طرح تازه راه اندازی شده شانگهای شامل کاهش هزینه های شرکت ها، کاهش اجاره بهای شرکت ها، تشویق شرکت ها و پلت فرم های تجارت الکترونیک به صدور کوپن برای افزایش مصرف، ساخت پروژه های زیرساختی در بخش ریلی، فرودگاه ها، بنادر و انرژی، تقویت حمایت مالی از شرکت‌های خارجی، کمک به شرکت‌های خارجی برای از سرگیری فعالیت‌ها و حمایت از شرکت‌های چند ملیتی برای راه‌اندازی مقر منطقه‌ای و مراکز تحقیقاتی در شانگهای و افزایش سهمیه زمین ساخت‌وساز بر این اساس تا سال ۲۰۲۲.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا