برون مرزی

راهپیمایی شیعیان نیجریه به یاد شهید سلیمانی و آتش زدن پرچم آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، اعضای جنبش اسلامی نیجریه روز سه شنبه همزمان با سومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی در شهر ابوجا در اعتراض به اقدام جنایتکارانه آمریکا راهپیمایی کردند. شهادت سردار سلیمانی و آتش زدن پرچم آمریکا.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت نیجریه»، در این راهپیمایی مسلمانان نیجریه پرچم آمریکا را آتش زدند و پلاکاردهایی در محکومیت شهادت شهید سلیمانی حمل کردند.

بر اساس این گزارش، مسلمانان شرکت کننده در این راهپیمایی همبستگی با شهید قاسم سلیمانی از منطقه پلازا به سمت میدان آبی احمدو پایتخت حرکت کردند.

عبداللهی محمد موسی، دبیر مجمع این جنبش گفت: اعتراض و آتش زدن پرچم آمریکا به منظور نشان دادن نارضایتی از کشتار وحشیانه مردی است که در کنار قربانیان تروریسم در سراسر جهان ایستاده بود.

شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر نهضت اسلامی نیجریه به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در گفت وگو با سایت عربی خبرگزاری آنلاین ترندونی، خواستار ادامه این مراسم شد. مسیر این مرد بزرگ شهید

شیخ ابراهیم زکزاکی تاکید کرد که بر هر مسلمان و آزادی خواهی واجب است راه خود را طی کند و مکتب خود را زنده نگه دارد. شیخ زکزاکی به جوانان جنبش مقاومت توصیه کرد و گفت: جوانان مقاومت باید در مقابل کشورهای استکباری بایستند زیرا این تنها راه نجات مردم و کسب آزادی است.

رهبر نهضت اسلامی نیجریه سال گذشته در پیامی سالروز شهادت فرمانده سپاه قدس را تسلیت گفت.

در سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، نشست سرلشکر سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت با حضور ده ها تن از شیفتگان این شهید عزیز و سفیران دائمی بسیاری برگزار شد. جمهوری اسلامی ایران در ابوجا.

انتهای پیام/ص




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا