عمومی

راهنمای انتخاب زیورآلات + مدل بدلیجات 2021

نکات مهم انتخاب زیورآلات و بدلیجات بر اساس رنگ پوست

استفاده از زیورآلات مناسب نقش بسزایی در تغییر سبک و شیک جلوه دادن فرد خواهد داشت اما اگر از آنها به درستی استفاده نکنید جذابیتی نخواهد داشت. رنگ پوست شما در انتخاب جواهرات نقش مهمی دارد، بنابراین قبل از انتخاب زیورآلات مناسب، باید بدانید که رنگ پوست شما چیست و سپس زیورآلات مناسب رنگ پوست خود را انتخاب کنید. با مطالعه این قسمت می توانید با توجه به رنگ پوست خود بهترین انتخاب را در خرید طلا و جواهرات انجام دهید.

برای تعیین رنگ پوست، ابتدا به رگهای مچ دست خود نگاه کنید. اگر رنگ رگهای مچ دست شما آبی یا بنفش است، رنگ پوست شما در حد سرد (مایل به آبی) است. اگر رنگ رگهای مچ دست شما سبز بود، رنگ پوست شما در محدوده رنگ گرم (زرد) است. اگر رنگ پوست شما خنثی است، تشخیص رنگ رگهای شما از سبز و آبی دشوار است.

رنگ پوست در ظاهر جواهرات و حتی بدلیجات تأثیر بسزایی دارد. اگر رنگ پوست شما سرد است، بهتر است از جواهرات و بدلیجات با نگین و سنگ های تزئینی در رنگ های قرمز، بنفش و آبی استفاده کنید. همچنین، فلزاتی مانند طلای سفید یا نقره یکی از بهترین گزینه ها برای پوست های سرد است. اما اگر رنگ پوست گرمی دارید بهتر است از بدلیجات جواهرات و زرد، نارنجی یا سبز استفاده کنید. سنگ های تزئینی در این رنگ ها نیز انتخاب های خوبی هستند.

علاوه بر تنظیم رنگ جواهرات با رنگ پوست، شما همچنین می توانید رنگ جواهرات و بدلیجات خود را با رنگ لباس خود مطابقت دهید. بهترین گزینه پیش از شما این است که سنگها یا نگین های همرنگ لباس خود را انتخاب کنید، در غیر این صورت می توانید از رنگ های مکمل استفاده کنید.

انتخاب مناسب گوشواره براساس فرم صورت

مدل و فرم صورت در انتخاب جواهرات به ویژه گوشواره مهم است. مانند مدل مویی که اگر با فرم صورت شما مطابقت نداشته باشد، هرچقدر هم که مدل موی خوبی باشد، بازهم راضی کننده شما نیست، بنابراین فرم های صورت و به خصوص گوشواره هایی را که بیشتر به شما مربوط می شوند اهمیت بسیاری دارد. برای اینکه فرم صورت خود را تشخیص دهید روش زیر را دنبال کنید:

یکی از چشمان خود را مقابل آینه ببندید و مستقیماً به آن نگاه کنید. موها به سمت عقب جمع کنید تا اطراف صورتتان نباشد. سپس با کشیدن یک خط قسمت بالای پیشانی، دو طرف شقیقه ها، دو طرف فک و سپس قسمت پایین چانه را علامت بزنید تا اطراف صورت نباشد. حالا این خطوط را بهم وصل کنید و قطر آنها را رسم کنید.

اگر قطرها به یک اندازه باشند، صورت حالت دایره ای دارد. اگر قطرها به یک اندازه باشند، اما چانه زاویه قابل توجه و زاویه کمی داشته باشد، شکل صورت مربع است. اگر صورت کشیده باشد، این قطرها و شعاع ها کاملاً متفاوت است. قطر فاصله چانه تا پیشانی از قطر گوش تا گوش بیشتر است. اگر فرم صورت به شکل قلب باشد، پیشانی کاملاً پهن است و با رسیدن به چانه بسیار بسیار نازک می شود. اگر فرم صورت بیضی باشد، قطر گوش تا گوش دو سوم پیشانی تا چانه است.

انتخاب انگشتر و دستبند مناسب

اگر انگشتان بلندی دارید، هر انگشتری برای دست شما مناسب است. برای انگشتان چاق و پهن، یک انگشتر بزرگ و ضخیم مناسب است. اما اگر انگشتان کوتاهی دارید، انگشترهای انگشتی که روی بند اول قرار می گیرند، زیباترین حلقه ها هستند. اندازه مچ دست هنگام خرید دستبند نیز بسیار مهم است. اگر دست های کوچکی دارید، یک دستبند نازک و نازک بخرید. اگر دست های متوسطی دارید، دستبندهای ضخیم و بزرگ گزینه های بهتری هستند. اگر دستهای شما بزرگ است، غیر از دستبندهای ظریف، انواع دستبندها مناسب شما هستند.

روش های مراقبت و نگهداری از بدلیجات

برای افزایش طول عمر و درخشش زیورآلات و بدلیجات، تمیز کردن آنها پس از هر استفاده است. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما تأثیر زیادی در درخشندگی و طول عمر زیورآلات شما خواهد داشت. بعد از هر بار استفاده، ممکن است کرم پوست یا عرق یا آب و غیره روی گوشواره ها، دستبندها، گردنبندها، انگشترهای شما باقی بماند و باعث کدر شدن آن با گذشت زمان شود. بنابراین آنها را با دستمالی معمولی و نرم تمیز کنید.

برای جلوگیری از تغییر رنگ و اکسید شدن بدلیجات، بدلیجات خود را قبل از ادکلن زدن، استفاده از کرم مرطوب کننده یا شستن دست در مکان مناسبی قرار دهید، زیرا تماس بدلیجات با این مواد باعث آلرژی و اکسیداسیون آنها می شوند. هرگز همه بدلیجات خود را در یک مکان قرار ندهید، زیرا سطح بدلیجات با آنها تماس پیدا می کند و باعث ایجاد خراش یا واکنش شیمیایی می شود. همچنین بدلیجات خود را در کنار طلا قرار ندهید زیرا باعث واکنش شیمیایی می شود.

تمام فلزات استفاده شده در زیورآلات نیاز به دقت و توجه دارند تا بتوانند با درخشش اولیه برای مدت طولانی بر روی دستان شما بدرخشند. حتی اگر زیورآلات ساخته شده از طلا را در نظر بگیرید، متوجه خواهید شد که پس از استفاده ممکن است کمرنگ شود یا درخشش خود را از دست بدهد. فلزاتی مانند نقره، پلاتین، پالادیوم، فولاد و سایر فلزات مورد استفاده در زیورآلات، مانند طلا، برای حفظ کیفیت خود نیاز به مراقبت و نگهداری دارند.

انواع بدلیجات براساس جنس آنها

معیارهای مختلفی برای طبقه بندی بدلیجات وجود دارد. آنها را می توان با توجه به نوع بدلیجات، رنگ آنها یا نوع بدلیجات ساخته شده تقسیم بندی کرد. همچنین می توانیم آنها را بر اساس مشخصات کاربرد در بدلیجات زنانه و بدلیجات مردانه طبقه بندی کنیم. برای ساخت بدلیجات از فلزات مختلفی که در رنگهای مختلف هستند استفاده می شود. در دکوراسیون آنها از مواد مختلفی نیز استفاده می شود.

برای ساخت بدلیجات می توان از آلیاژهای برنج، نقره، استیل، تیتانیوم، مس، رادیوم، تنگستن و غیره استفاده کرد. برای افزایش عمر فلز مورد استفاده در بدلیجات، از پوشش هایی استفاده می شود که بدلیجات را براق و حساس نمی کند. این پوشش ها شامل پوشش های طلا، نقره، تیتانیوم و رادیوم هستند که در ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. هنگام خرید بدلیجات استیل مراقب باشید! زیرا فلز فولاد کیفیت متفاوتی دارد. البته همانطور که گفتیم، تنها نوع ضد حساسیت، ضد خوردگی و رنگ ثابت بودن بدلیجات پوشاندن آنهاست.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/وسایل-شخصی/تزیینی

دکمه بازگشت به بالا