اقتصادی

رئیس‌جمهور: برنامه گذار به «دولت هوشمند» سریع‌تر تدوین شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هدف دولت تسهیل و تسهیل کار مردم و افزایش دسترسی آنان به خدمات با تلاش همه رهبران و ادارات است، تاکید کرد: این رویکرد باید در تمام ادارات حکومت باشد تا مردم بتوانند آنان را از فرار نجات دهند. خدمات و خدمات دولتی به طور کامل در دسترس آنها باشد.

به گزارش ترندونی، سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه (13 بهمن) در بیست و سومین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با استقبال از امام محمد باقر (ع) و فرا رسیدن ماه رجب گفت: یکی از ضروریات است. اقدامات مربوط به این شورا این است که اساسنامه هر چه سریعتر به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد.

وی افزود: اقدام مهم دیگر، ارزیابی و آسیب شناسی بخشی از اقدامات انجام شده تاکنون برای اجرای مصوبات این شورا است تا ببینیم تا چه حد به اهداف رسیده و علت عدم تحقق سایر مصوبات چیست. اجرا شد.

رئیس جمهور گفت: درست است که دستگاه های اداری را در جایگاه نظارتی قرار دهیم و اجرای مصوبات و ارائه خدمات را به بخش خصوصی واگذار کنیم که هر جا انجام شده بسیار مفید و موثر بوده است.

وی در ادامه اولویت بندی کارها و خدمات را اولویت بندی کرد و گفت: واضح است که همه خدمات از اهمیت یکسانی برخوردار نیستند، بنابراین اولویت بندی خدمات به صورت الکترونیکی و اولویت بندی آنها حائز اهمیت است.

رئیسی اجرای سریع و دقیق مصوبات و برنامه های هیأت اجرایی فناوری اطلاعات را منوط به انتصاب پست های شایسته و ممتاز در نهادها و سازمان های ملی دانست و خاطرنشان کرد: افراد در این سمت ها باید با افراد برتر آشنا شده و از بین بهترین نیروها انتخاب شوند.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم اتصال دستگاه اجرایی به مرکز تبادل اطلاعات تاکید کرد و گفت: داده های موجود در سازمان ها و مؤسسات جزء دارایی های آن نهاد نیست، بلکه این داده ها باید دارایی های ملی تلقی شوند که برای دستگاه های دیگر قابل استفاده باشد. . بر حسب نیاز.»کردن.

رئیسی همچنین افزود: اگر معتقد بودیم شبکه ها و دستگاه ها وظایف خود را به موقع انجام می دهند، امروز دولت الکترونیک محقق می شد و به سمت دولت هوشمند حرکت می کردیم.

رئیس جمهور تسهیل خدمات رسانی به مردم، ارتقای شفافیت و مبارزه با فساد را از نتایج و ثمرات اجرای دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: باید برای رفع خلأ در این حوزه تلاش کنیم. . ه. دولت در اسرع وقت

وی همچنین دستگاه ها را به بازنگری سطح سیستم های الکترونیکی و هوشمند اداری در سیاست های جذب نیروی انسانی فراخواند و تصریح کرد: ماموریت اصلی دستگاه ها در این حوزه باید تحرک و با در نظر گرفتن نیازها و نیازهای کشور باشد. سیستم اداری، مردم

رئیس جمهور تغییر نگرش ها و نگرش ها، تغییر فرآیندها و تغییر نهادها و سازمان ها را سه مرحله در توسعه تحول نظام اداری کشور عنوان کرد و خاطرنشان کرد: تسهیل و تسریع در نظام اداری کشور. .

رئیسی با بیان اینکه سامانه واحد کسب و کار باید هر چه زودتر تکمیل شود، گفت: تکلیف دستگاه ها برای دولت الکترونیک در قانون و در اسناد فوق به طور دقیق مشخص شده است.

وی ایجاد پورتال واحد دولتی هوشمند و الزام دستگاه‌ها به ارائه خدمات از طریق آن، اصلاح فرآیندهای ارائه خدمات از نظر کاهش و حذف ریدایرکت‌ها و ایجاد داشبوردهایی برای نظارت دقیق و دقیق بر فرآیندهای الکترونیکی توسط مدیران را مورد بحث و بررسی قرار داد. به موقع این باید برای افزایش سرعت e. دولت.

رئیسی همچنین خواستار تسریع توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای کامل دولت الکترونیک از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شد و گفت: باید با استفاده نادرست و بهینه از ظرفیت های موجود این نقیصه برطرف شود. “

رئیس جمهور طرح دولت هوشمند که توسط وزارت حمل و نقل و فناوری اطلاعات تهیه شده بود را نیاز مبرم خواند و افزود: به امور آنها رسیدگی کرده بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه هدف دولت سهولت در کار مردم و افزایش دسترسی آنان به خدمات با تلاش همه مدیران و دستگاه ها است، تاکید کرد: این رویکرد باید برای همه دستگاه های دولتی اعمال شود تا مردم از بیکاری نجات پیدا کنند. و امکانات و خدمات دولتی را کاملاً در دسترس آنها قرار دهند.

بر اساس این گزارش، در این جلسه به منظور تکمیل و هماهنگی کلیه ه. طرح‌ها و پروژه‌های ارائه خدمات با گذار به دولت هوشمند و تسریع در انجام وظایف باقی‌مانده اجرایی، استانداردسازی و بازسازی دولت الکترونیک. – نهادهای اجرایی و کشوری برای کاهش خدمات عمومی و مراجعات مردمی به دستگاه ها، شش مصوبه اعضا.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا