اقتصادی

رئیسی: اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق، سریعاً اجرایی شود

وی به مسئولان گفت: «در حالی که اقدامات ساختاری و بلندمدت ساختاری و اصلاحات برای کاهش فقر و بی عدالتی مهمتر از پرداختن به فقرا است، اما نباید سرعت کمک به فقرا را از نظر دور داشت». در این شب عید شما می توانید با اقدامات جهادگران فقرا و فقرای جامعه را دستگیر کنید.

به گزارش ترندونی، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجشنبه (5 اسفند) در اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پرچمدار عدالت اجتماعی است، گفت: وجود فقر در جامعه اسلامی به هیچ وجه زیبنده نظام نیست. وی گفت: جامعه اسلامی باید بر اساس عدالت اجتماعی اداره شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه راهکار کلیدی و اساسی کاهش فقر اصلاح شاخص ها و زیرساخت ها برای تحکیم عدالت اجتماعی است، افزود: فقرا و نیازمندان.

رئیسی گفت: اصلاح ساختارها و شاخص‌ها اولویت بالاتری نسبت به معضل فقرا و فقرا دارد، اما اجرای برنامه‌ها و اقدامات بلندمدت و ساختاری باید با قاطعیت و فوریت با فقرا و فقرا برخورد کرد. برای ریشه کن کردن فقر مطلق.»

رئیس جمهور تاکیدات مقام معظم رهبری به ویژه بر دولت مردمی و انقلابی را در تهیه و تهیه ضمیمه عدالت برای همه تصمیمات و اقدامات متذکر شد و تصریح کرد: محور فعالیت های این دولت اجرای عدالت است. . هیچ تصمیم یا اقدامی از سوی این دولت نباید باعث ایجاد و تشدید فشار اقتصادی بر فقرا شود.

رئیسی در ادامه یکی از ضروری ترین اقدامات برای اقشار ضعیف و محروم را به روز رسانی سامانه جامع اطلاعات رفاهی و تامین اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعاتی وزارت رفاه باید با سایر سامانه ها به روز و تکمیل شود. یکپارچه سازی و اتصال اطلاعات دستگاه های مربوطه. .

رئیس جمهور یکی دیگر از گام های ضروری در راستای اصلاحات ساختاری برای کاهش فقر و بهبود رفاه مردم در دولت مردمی را ارتقای نقش و سهم مردم و استفاده از مهارت های مردمی در برنامه ریزی ها دانست و گفت: در این راستا، مردم باید در راستای تحقق اهداف و برنامه ریزی های خود عمل کنند.

رئیسی با اشاره به تجربه مقام معظم رهبری در ارتقای توان مردمی برای کمک های مردمی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، افزود: کاملا سازماندهی شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: برنامه های ریشه کنی فقر مطلق را برای آینده به تاخیر نیندازید. رفع فقر مطلق از جمله اقداماتی است که حتی نباید از امروز به فردا موکول شود. جلسات خود را ترتیب دهید و برنامه ریزی کنید تا در این شب عید بتوانید در جریان اقدامات جهادگران از فقرا و فقرای جامعه دستگیر کنید.

رئیسی گفت: امروز قدرت دولت به نهادهای انقلابی و امدادی نزدیک است و توانمندی های آنها یکپارچه شده است. این فرصت برای استفاده هر چه سریعتر از فقر مطلق و همچنین اصلاح ساختارهای ایجاد شده توسط فقر و بی عدالتی لازم است.

رئیس جمهور گفت: طبیعتا اجرای برخی برنامه های تعدیل ساختاری زمان بر است، اما باید هر چه سریعتر برنامه ها و اقدامات مورد نیاز برای رفع فقر مطلق تدوین و اجرا شود.

بر اساس این گزارش، در این جلسه وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از وضعیت رفاه خانوارهای ایرانی از نظر درآمد، تحصیل، بهداشت، مسکن، دسترسی به آب و انرژی و زیرساخت ها ارائه کرد.

در این جلسه به تمامی دستگاه ها موظف شد در راستای تکمیل و توسعه پایگاه تامین اجتماعی ایران، همکاری های لازم را با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تکمیل و اطلاعات لازم را به صورت آنلاین در اختیار این وزارتخانه قرار دهند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به عنوان متولی قانونی سیاست رفاهی موظف شده است با همکاری سایر نهادها برنامه جامع فقرزدایی را تدوین و در جلسه آینده شورای عالی ارائه کند. رفاه و حمایت اجتماعی.

در این جلسه همچنین طرح مبارزه با سوء تغذیه کودکان و اصلاح اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری صنعت مس تصویب شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا