برون مرزی

دیدار مقتدی صدر و رهبران هیئت «چارچوب هماهنگی شیعیان عراق»

نجف اشرف، رهبر نهضت صد عراق امروز با حضور در منزل خود با روسای هیئت نظام هماهنگی شیعیان عراق دیدار کرد.

به گزارش ترندونی، رهبران نظام هماهنگی شیعیان عراق متشکل از فالح الفیاض، هادی العامری و شیخ قیس الخزعلی امروز (چهارشنبه) با وی در منزل شخصی مقتدی صدر، رهبر جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند. جنبش صدر در الحنانه (نجف اشرف).

الجزیره هدف از این نشست را متقاعد کردن مقتدی صدر برای تشکیل دولت آینده عراق عنوان کرد.

صدر که ائتلافش بیشترین کرسی ها را در انتخابات به دست آورد (73 کرسی از 329 کرسی پارلمان عراق)، بارها با تشکیل دولت ائتلافی و حزب مخالفت کرده و گفته است که دولت بعدی دولت اکثریت خواهد بود.

هیئت چارچوب هماهنگی شیعیان عراق سه شنبه گذشته از حامیان خود خواست به اعتراضات اطراف منطقه سبز بغداد پایان دهند.

سعد الساعدی، یکی از اعضای هیئت نظام هماهنگی دیروز (سه شنبه) با ایراد سخنرانی از دیدار سران نظام هماهنگی و مقتدی صدر در روز چهارشنبه در الحنانه خبر داد: این نشست در روز چهارشنبه برگزار می شود. درخواست. مقتدی صدر و منزل شخصی اش در نجف.

السعدی به رسانه های عراقی گفت که رهبر جناح صدر در عراق برای همه روسای شورای چارچوب هماهنگی از جمله هادی العامری، قیس الخزعلی و فالح الفیاض دعوت نامه ارسال کرده است. فردا منزلش در الحنانه نجفه است.

وی افزود: این نشست در ادامه اولین نشستی است که چند روز پیش در منزل هادی العامری در بغداد برگزار شد و این جلسات برای توافق بر سر تشکیل دولت جدید عراق در حال انجام است. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا