برون مرزی

ده‌ها معترض کُرد با ورود به محوطه شورای اتحادیه اروپا خواستار آزادی اوجالان شدند

ده ها نفر از فعالان کرد روز دوشنبه در محل شورای اتحادیه اروپا در استراسبورگ راهپیمایی کردند و خواستار آزادی عبدالله اوجالان رهبر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) شدند.

به گزارش ترندونی ، به نقل از یورونیوز ، طبق اعلام سازمان بین المللی حقوق بشر ، افسران پلیس معترضان را از محل شورای اتحادیه اروپا خارج کردند. معترضان استراسبورگ همچنین دو معترض را بازداشت کردند.

دانیل هولتگن ، مدیر روابط عمومی شورای اتحادیه اروپا تأیید کرد که 30-40 معترض وارد یکی از ساختمانهای آن در استراسبورگ شده اند. به گفته وی ، معترضین از نرده های اطراف ساختمان بالا رفته و وارد ساختمان شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی شورای اروپا ، در جریان حادثه روز دوشنبه آسیبی به ساختمان شورای اروپا وارد نشده است. اعتراض فعالان کرد در حالی تعطیل شد که ساختمان شورای اتحادیه اروپا برای عید پاک تعطیل بود.

رسانه های محلی گزارش دادند که افسران پلیس مجبور شدند علیه عکس های معترضین عبدالله اوجالان که در سن 72 سالگی بازداشت شده بود از گاز اشک آور استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، اعتراض فعالان کرد در اوایل بعد از ظهر و تا ساعت 3 بعد از ظهر برگزار شد. او به وقت محلی به محل شورای اتحادیه اروپا بازگشت.

اعتراضات فعالان کرد در مجاورت ساختمان شورای اتحادیه اروپا در استراسبورگ بی سابقه است. 2019 فوریه. چند تن از هواداران عبدالله هو کالانو در اعتراض به ادامه حبس رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه سنگها و ترقه هایی را به سمت شیشه های شورای اتحادیه اروپا پرتاب کردند. دادگاه فرانسه 17 معترض را به جرم آسیب رساندن به ساختمان شورای اتحادیه اروپا به زندان محكوم كرد.

عبدالله از calan از سال 1999 در ترکیه زندانی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا