اقتصادی

دهنوی: گران کردن اینترنت در سال آینده تخلف است

یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت ، وزارت ارتباطات و اپراتورها تحت هیچ شرایطی مجاز به افزایش تعرفه اینترنت نیستند و اگر سال آینده قیمت اینترنت را افزایش دهند قطعاً آن را می شکنند.

به گزارش ترندونی ، سید محسن دهنوی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) با استناد به اخباری مبنی بر گران شدن اینترنت در سال آینده ، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اپراتورها از دولت درآمد عوارضی دریافت می کردند.

وی افزود: 1400 متر. در لایحه بودجه ، درآمد دولت از محل عوارض از محل دریافت آن توسط اپراتورهای تلفن همراه هفت هزار میلیارد تومان گزارش شده است كه بررسی ها نشان می دهد دولت 10 هزار میلیارد تومان از این محل دریافت می كند.

این نماینده مجلس یادآور شد: بر این اساس سه هزار میلیارد تومان وجود دارد و این سه هزار میلیارد تومان تفاوت درآمد دولت از اپراتورها برای تولید محتوا در فضای مجازی بود.

این عضو هیئت مدیره کمیسیون تلفیق ادامه داد: البته مجلس در حال بررسی جنبه درآمد بودجه است و این سه هزار میلیارد جلد ممکن است ایجاد محتوا محسوب نشود و برای اهدافی مانند توسعه زیرساخت ها مورد استفاده قرار گیرد.

دهنوي با اين استدلال كه اين شايستگي قطعاً صدا و سيما نيست ، گفت: اين سه هزار ميليارد جلد به راديو و تلويزيون پرداخت نمي شود و همچنين 28٪ افزايش پيشنهادي كه از سوي اپراتورهاي دولتي پرداخت شد به 38٪ افزايش يافت. و این اعتبار باید توسعه اینترنت در مناطق روستایی و محروم را آزاد کند.

وی افزود: دولت ، وزارت ارتباطات و اپراتورها تحت هیچ شرایطی مجاز به افزایش تعرفه های اینترنت نیستند و اگر سال آینده قیمت اینترنت را افزایش دهند قطعاً تخلف می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا