عمومی

دلیل خروج آمریکا از معاهده آسمان‌های باز چیست؟

خیلی خوب به یاد داریم که در دو دهه گذشته ، چه زمانی به عنوان بوش جونیور ظهور کرد ، واشنگتن به دنبال ایجاد هژمونی آمریکایی بود. همچنین لازم به ذکر است که جامعه جهانی شاهد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود ، در حالی که ایالات متحده آمریکا سناریوهای آینده خود را توسعه داده و یک محور واحد را در دوره دولت بوش اجرا می کند. با این حال ، در سال 2006 آنها به این نتیجه رسیدند که یکجانبه گرایی بعید است و جامعه جهانی به شدت به ایالات متحده پایبند است ، که جامعه بین المللی آن را به عنوان کشوری غیرقابل تحقق به رسمیت می شناسد. . بر همین اساس ، ما دیده ایم که در دوره دولت باراک اوباما ، آمریکایی ها با تجدید نظر در چهره کشوری که از روزهای جوان بوش زنده مانده است ، در تلاش بودند تا قدرت فکری خود را برای ایجاد نوعی تغییر و تجزیه تجزیه کنند. با این حال ، در عمل ، اوباما به دنبال ایجاد هژمونی ایالات متحده بود.

هنگامی که دونالد ترامپ مسئولیت خود را به دست گرفت ، تحکیم به سمت تحکیم پیش رفت. سیستم غیر قطبی دیگر ، که به عنوان یک سناریو لازم ، چند قطبی شد ، در دوره ترامپ به سیستم دو قطبی دو قطبی سرمایه داری منتقل شد که توسط ترامپ رد شد. در ایالات متحده ، به عنوان رهبران لیبرال دموکراسی و بورژوازی لیبرال یا سرمایه داری دموکراتیک ، از طرف دیگر ، سرمایه داری استبدادی به رهبری چین ، نوعی سیستم دو قطبی انعطاف پذیر را دنبال می کند. یعنی جهان به روشی توصیف می شود که ایالات متحده آمریکا از لحاظ استراتژیک خود را در سناریوی سیستم سرمایه داری دو قطبی نشان می دهد. در نتیجه ، چین و ایالات متحده مانند شمشیرهای دو لبه یا قیچی وارد سیستم جدید جهان می شوند. این سناریوها را می توان شایسته سناریوی سفارش جدید ایالات متحده دانست. پس از نظریه وولفورث در مورد سیستم تک قطبی ، بعداً آن را با نظریه هژمونیک مشترک جوزف جف جایگزین کرد ، که اوباما و ترامپ دو دیدگاه متفاوت داشتند.

با ورود به کاخ سفید ، ترامپ پرسید که چرا جهان باید مسئولیت امنیت را به ایالات متحده منتقل کند و اینکه واشنگتن باید مبارزه با ناامنی ها را در سطح بین المللی رهبری کند و مردم آن باید قیمت آن را بپردازند. کوتاه معتقد است كه آمریكا به دوران طلایی اقتصاد باز می گردد و می گوید اگر ایالات متحده بخواهد امنیت بین المللی را تأمین كند و رفاه جهانی را برای خود و متحدانش ترویج كند ، متفقین باید همین كار را كنند. آنها از پرداخت همان مبلغ در قالب سازمانهای بین المللی دو جانبه و چند جانبه و توافق نامه های امضا شده بین ایالات متحده و سایر اعضای سیستم بین المللی بهره مند می شوند.

به طور خلاصه ، ایالات متحده نمی تواند هزینه بالایی از سازمان ملل متحمل شود. حضور در نیویورک و شرکت در مواجهه با بسیاری از قدرت های ضد آمریکایی و پرداخت نکردن حتی هزینه های سالانه تعیین شده قبلی. کوتاه به همین رویکرد در مورد ناتو ، توافق نامه اقلیم و حتی سازمان بهداشت جهانی نیز عمل می کند. در مواضع اخیر ، ما می بینیم که ایالات متحده اکنون در حال صدور چنین بیانیه هایی در مورد معاهده آسمان باز است.

با توجه به خروج ایالات متحده از توافق نامه آسمان آزاد و بحث در مورد هزینه های سیاسی و نزدیکی آن به سال 2020 ، برای انتخابات ریاست جمهوری ، حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه با اصطکاک شدید روبرو هستند. تاکنون این کشور تحت تأثیر بحران ویروس Cavid 19 قرار گرفته است. رشد منفی اقتصاد بین الملل ، به ویژه اقتصاد ایالات متحده ، در بازار جهانی به رغم موفقیت فوق العاده آقای ترامپ در ایجاد شغل در دوره قبل از جنگ ، منجر به افزایش بیکاری شده است. با این حال ، جنجال کنونی بین بایدن و ترامپ بیشتر توسط جو بایدن با اعلام سیاست ها و مواضع انتخاباتی ترامپ و ادامه سیاست های اوباما تشدید می شود. بایدن ، که در دو سال گذشته به عنوان معاون اوباما خدمت کرده است ، مورد حمله ترامپ قرار خواهد گرفت. در سال 2016 این مورد با هیلاری کلینتون روبرو شد. هرچند کارت پیروزی ترامپ در آن زمان غیبت وی از کاخ سفید بود ، اما در این مدت برای او بسیار سخت تر خواهد بود. یکی از مواردی که ترامپ در طول سال 2016 گفت. کارزار انتخاباتی این بود که ایالات متحده باید بیش از فکر کردن در مورد جهان ، سیستم بین المللی و امنیت بین المللی برای شکوفایی مردم آمریکا انجام دهد. قدرت و جایگاه سیاسی آنها در سیستم بین المللی را بر اساس اولویت امور داخلی ایالات متحده بر مسائل سیاست خارجی شکل دهید.

او همیشه سعی کرده است که به جنگ نرود و اکنون در حال فرار از جنگ به سال 2020 است. برای انتخابات علیرغم تحریکات مکرر کشورهای مختلف از جمله ایران علیه دخالت آمریکا در تقابل نظامی ترامپ. او فرار کرد. بنابراین در این زمینه ، او باید آنچه را که در مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود ، انجام دهد. یكی از مهمترین وعده ها تحقق تعهدات ایالات متحده طبق معاهدات بین المللی و سازمان های بین المللی به گونه ای بود كه به نفع مالیات دهندگان آمریكا باشد تا تحمل بار مالی سنگین. کمی با خودم.

بنابراین کوتاه ، با توجه به سال 2016 وعده های انتخاباتی ارائه شده و تعهد او به آن وعده ها در تلاش است تا این ایده را برطرف کند که اگر بحران کرونا اتفاق نیفتد ، بالاترین سطح اشتغال را در کشور ایجاد می کند و اقتصاد دوباره رونق خواهد گرفت ، تعهدات. جامعه جهانی علی رغم تحریکات ، سعی کرده است ایالات متحده را از جنگ با تهران نجات دهد ، اما همچنان در خلیج فارس و همچنین با کره شمالی ادامه خواهد داشت و کیم جونگ اون برای اولین بار او را به میز مذاکره می برد. این نوار اولین رئیس جمهور ایالات متحده خواهد بود که قدم به قدم کره زمین خواهد گذاشت. او در تلاش است تا نظم را برای حفظ هواداران خود دنبال کند و باید چیزی را برای گفتن به جو بایدن در جریان بحث و گفتگو داشته باشد که با پاسخگو بودن می تواند به خاطر آنچه قول داده است به او حمله کند. ؛ انتقاد از عملکرد وی به عنوان معاون رئیس جمهور برخلاف حملات قبلی علیه هیلاری کلینتون در سال 2016 به عنوان وزیر خارجه پیشین است.

23311

دکمه بازگشت به بالا