برون مرزی

درخواست قانونگذاران آمریکایی از بایدن برای تعطیلی گوانتانامو

ده ها قانونگذار دموکرات کنگره آمریکا ، از جمله رئیس نیروهای مسلح ، کمیته های امور خارجه و اطلاعات ، روز پنجشنبه از جو بایدن رئیس جمهور این کشور خواستند که “فوراً” گوانتانامو ، کوبا را ببندد.

در هفته های منتهی به بیستمین سالگرد حملات 20 سپتامبر ، که زندان را باز کرد ، 75 نماینده کنگره نامه ای به رئیس جمهور جو بایدن ارسال کردند و از گوانتانامو به عنوان “یک امر شرم آور” تمجید کردند. و توانایی آن در حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون را تضعیف کرد. “

در این نامه آمده است: “ما از شما می خواهیم که تعداد بازداشت شدگان را کاهش داده و از برخورد انسانی آنها با دیگر زندانیان اطمینان حاصل کنید ، در حالی که از شفافیت در مراحل مختلف کار کمیسیون ویژه نظامی گوانتانامو اطمینان حاصل می کنید.”

تعداد زندانیان گوانتانامو که در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش باز شد ، پس از حملات 11 سپتامبر به اوج خود رسید و به حدود 800 نفر رسید.

باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق آمریکا ، تعداد زندانیان را کاهش داده است ، اما تلاش های وی برای بستن بازداشت به دلیل مقاومت برخی از دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره ناموفق بوده است.

19 جولای دولت بایدن از آزادی اولین زندانی خبر داد. با آزادی این زندانی ، تعداد زندانیان گوانتانامو به 39 نفر کاهش یافت که اکثر آنها نزدیک به دو دهه بدون محاکمه و حتی اتهام در زندان بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا