برون مرزی

دبیرکل حزب‌الله لبنان: مسئله قدس و فلسطین، حقی غیر قابل تغییر است

دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز جهانی قدس گفت: موضع ما در قبال قدس و فلسطین تاکتیکی نیست اما یک حق مسلم است.

به گزارش ترندونی ، به نقل از العهد ، سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان ، در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت روز جهانی دریافت ، به دو مورد مربوط به لبنان اشاره کرد: اول ، مسئله تعیین مرز دریایی . دوم ، مانور رژیم صهیونیستی این ممکن است چند هفته طول بکشد.

وی ثبات مردم فلسطین و احترام آنها به حقوق خود و بیت المقدس را یک اصل اساسی خواند و گفت که ثبات مردم فلسطین به مقاومت مشروعیت می بخشد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: فلسطینی ها کشورشان و بیت المقدس را ترک نکرده اند و آنچه امروز در میادین فلسطین و محله شیخ جراح می بینیم این را ثابت می کند.

وی افزود: ورود غزه و موشکهای آن به خط مقابله با رژیم اشغالگر قدس مهمترین رویدادی است که باید تقویت شود.

سید حسن نصرالله ثبات ملت فلسطین را از نظر حقوق و التزام به القدس از اصول مهم دانست و گفت: “ما متقاعد شده ایم که ملت فلسطین شایسته محافظت از قدس ، سرزمین و حقوق خود است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفته است که مردم فلسطین شایسته دفاع از کشورشان هستند و ما از آنها حمایت می کنیم.

وی همچنین به مقاومت ایران در برابر فشارهای آمریکا و غرب اشاره کرد و افزود: تمام امیدهای آمریکا و اسرائیل به ایران به ناامیدی تبدیل شده است. ایران مرحله خطر را پشت سر گذاشته و امیدهای برخی از مردم به جنگ ایالات متحده علیه ایران به پایان رسیده است. توانایی ایالات متحده و اسرائیل در کنار گذاشتن برنامه هسته ای ایران نیز پایان یافته است.

نصرالله گفت بزرگترین واکنش ایران در برابر حمله نطنز افزایش غنی سازی اورانیوم است که اسرائیل را وحشت زده کرد.

وی تأکید کرد که تجربه 40 ساله ایران نشان می دهد این کشور متحدان خود را نفروخته است. ایران به ضرر متحدان خود مذاکره نمی کند ، از طرف آنها مذاکره نمی کند و آنها را تنها نمی گذارد.

دبیرکل حزب الله همچنین با تمجید از گفتگوهای ایران و عربستان گفت: “ما از هر گفتگویی که به صلح در منطقه کمک کند و محور مقاومت را تقویت کند حمایت می کنیم.” کسانی که باید نگران مذاکرات ایران و عربستان باشند هم متحدان ریاض و هم تهران هستند.

نصرالله با اشاره به روابط عربها با سوریه گفت: بسیاری از کشورهای عربی با دولت سوریه روابط خود را حفظ می کنند ، اگرچه عربستان به دلیل روابطش با ایران که در حال مذاکره با تهران است نمی تواند شرایطی را بر سوریه تحمیل کند.

وی در سخنرانی خود همچنین به مسئله یمن و حوادث در این کشور توجه کرد و افزود که یمن با رهبران جوان و درستکار در محور مقاومت قرار دارد.

دبیرکل لبنان ، حزب الله ، با بیان اینکه اسرائیل نگران تغییرات مثبت در مقاومت امروز است ، گفت: وضعیت رژیم صهیونیستی بحرانی است و در ساختار آن شکاف هایی وجود دارد و این رژیم اکنون با بحران رهبری روبرو است. از طرف دیگر موشکهای دفاع هوایی سوریه امروز دیمون را هدف قرار دادند و اسرائیل را بسیار نگران کرد.

وی با اشاره به اینکه ارتش اسرائیل به توانایی خود برای غلبه بر جبهه های مختلف در صورت جنگ اعتقادی ندارد ، افزود: رژیم اسرائیل نگران عملیات کرانه باختری و ورود قدرتمند غزه به خط قدس است.

نصرالله انجام مداوم و بیش از حد معمول تمرین های نظامی را نشانه نگرانی و ضعف نیروهای زمینی اسرائیل عنوان کرد و گفت: “نشانه های بارز ضعف در ساختارهای این رژیم وجود دارد.”

وی همچنین به وضعیت داخلی لبنان اشاره کرد و افزود: “ما در مسئله مرزهای آبی دخالت نخواهیم کرد و موضوع را به دولت لبنان واگذار خواهیم کرد. دولت باید مسئولیت تاریخی خود را بپذیرد و از حقوق خود در زمینه آب دست نکشد.

نصرالله اضافه کرد که ما پس از تأکید دولت لبنان بر لبنانی بودن مزارع شبا و تپه های کفرشوبا در این موضوع مداخله کردیم.

وی رژیم صهیونیستی را در تمرین خود نسبت به هرگونه تخلف یا ماجراجویی هشدار داد و گفت: “با افزایش قدرت خود هیچ تجاوزی را تجربه نخواهیم کرد و دشمن قادر به جلوگیری از تحول کمی و کیفی مقاومت نخواهد بود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا