عمومی

داستان دروازه‌های داربی – ترندونی

در دربی، شاید موضوع مهمتر از اینکه چه کسی گل بزند که دروازه بان به چه کسی گل نزند.

به گزارش ترندونی، فوتبال 360 او نوشت: دروازه ها همیشه توسط مهم ترین افراد اداره می شوند. او می خواهد دروازه شهر باشد که مسئولین نظامی و شهری باید پاسخگو باشند و دروازه تیمی که حفاظت از آن به تیم شماره یک سپرده شود. دروازه ورودی است، مسیر فتح است، پس باید از بتن و فولاد ساخته شود. البته در فوتبالی که از این مواد که دروازه و چند ستون است خبری نیست، یک فولادی باید جلوی او بایستد. مردی که شاید کمتر دیده شود. نام و موقعیت او در سیستم، تاکتیک و تکنیک تیم نیست، بلکه تمام سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ختم می شود و آن زمان است که او باید به عنوان سوپرمن به میدان بیاید. تیم او در سوپرمن در روز پنجشنبه چه کسی خواهد بود؟ اگر در 22 هفته گذشته به دنبال پاسخی برای این سوال باشیم، ممکن است پاسخ آبی باشد، اما چه کسی نداند که دربی با همه اتفاقات و آنچه در انتظار است متفاوت است.

حسین حسینی دست های چسبیده

در شروع فصل، او مطمئن نبود که اول است یا نه. رشید مظاهری باتجربه یا علیرضا رضایی جوان نیز همین فرصت را داشتند تا درون دروازه بایستند. اما حسین حسین به زمانی برگشت که با انگیزه ای که داشت اعتماد کادر فنی را به خود جلب کرد و توانست پاسخ خوبی به آن اعتماد درون دروازه بدهد. این روزها شباهت زیادی به دورانی دارد که با حضور رقیب قدرتمند مهدی رحمتی تعداد کلینیک هایش را بیشتر می کرد و رحمت را محکم تر روی نیمکت می کاشت. حسینی اکنون با 14 ریباند در صدر جدول دروازه بانان قرار دارد اما اهداف مهم تری را دنبال می کند. او این بار با این اعداد و ارقام به دنبال شکستن رکورد این دروازه بان و آن دروازه بان نیست، بلکه تنها به دنبال جام حذفی است. جایی که او باید به عنوان کاپیتان آبی ها در آن قد علم کند. حسینی باید تا پایان فصل چسب دستش را چند برابر کند. هر توپی که او از دست می‌دهد می‌تواند منجر به افتادن جام از دستش شود و کابوس بزرگ‌تری برای او و هواداران باشد. حسین با 6 گل زده در این فصل، حسین در لیگ برتر سه برابر شده است. اما این پیروزی او را به بهترین دروازه بان تاریخ لیگ برتر ایران تبدیل کرد! شماره اول آبی ها در کنار دهسوس، دروازه بانانی هستند که بیشترین تعداد گل از دست رفته در این بازی را به خود اختصاص داده اند. 122 بازیکن حسینی بازی کردند و صدمین گل استقلال خوزستان را به ثمر رساندند. حالا که همه آمار و رکوردهای خوب را در اختیار دارد، باید دروازه اش را برای دربی بسته نگه دارد تا راهش را برای برد و قهرمانی دورتر باز کند.

حامد لاک: من بازیکن دربی هستم

حامد لاک برخلاف همتای آبی خود فصل را با شانس 100 درصدی شروع کرد. بوژیدار رادوشوویچ یا هر دروازه بان دیگری در پرسپولیس نمی توانست از موقعیت خود خلاص شود. اتفاقی که الان افتاده و اگر او هنوز شانس اول دربی را دارد به این دلیل است که جانشین او مشخص نیست اما دربی فرصت ویژه ای برای حامد لک است. فرصتی برای بازیابی همان قدرت ابدی برای خود و دروازه خود. حامد لک شاید نتواند در این فصل از رکوردها حرف بزند و به رکوردهای خودش تکیه کند اما بازیکن دربی است. او در دربی 330 دقیقه گل نزد و اگر در بازی پنجشنبه گل نخورد، رکورد نلسون را بهبود می بخشد. نلسون برزیلی با بازی مقابل استقلال رکورد این زمان را در 405 دقیقه ثبت کرده است. شاید وجه مشترک هواداران و پیشکسوتان قرمز و آبی این روزها باشد. بحثی که خیلی دوستانه و با اعتماد به نفس از آن صحبت نمی شود، اما همین انتقاد و انتقاد می تواند موتور محرک دروازه بانی باشد که قبلاً ثابت کرده است که می تواند سدی آهنین در برابر مهاجمان حریف وجود داشته باشد. حامد لک دومین دروازه بان تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد ریباند خواهد بود. آماری که توانایی او را به عنوان مدافع شماره یک “قرمزها” تایید می کند. لاک با میانگین 2.1 مهار در هر مسابقه، مهارهای بیشتری نسبت به حسینی با 1.8 مهار داشت. این آمار نشان می دهد که تمام گل های پرسپولیس را نمی توان به گردن دروازه بان این تیم انداخت و تعداد قابل توجهی از کلینیک های حسینی این را مدیون فاز دفاعی مستحکم این تیم هستند. اما هر گلی که از خط دروازه رد شود اولین مقصر است و چه کسی می تواند از این نقش زیبا در این بازی فاصله بگیرد؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا