برون مرزی

خیابان‌های پاریس در تصرف جلیقه زردهای معترض به ماکرون

خبرگزاری آنلاین ترندونی گزارش داد ، علی رغم همه گیر شدن کرونا ، معترضانی که به پوشیدن جلیقه های زرد معروف هستند روز شنبه در خیابان های فرانسه در اعتراض به سیاست های رئیس جمهور امانوئل مکرون حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ، صدها معترض در شورای شهر پاریس ، پایتخت فرانسه تجمع کرده اند. معترضین شعارهای دولت علیه ماکرون را سر دادند و فریاد زدند: “حتی اگر ماکرون نخواهد ، ما اینجا هستیم ، ماکرون ، آماده شو. ما تو را به خانه می بریم.”

هنگامی که رئیس جمهور فرانسه برای ویروس کرونا قرنطینه شد ، این سرودها به صدا درآمد. در جریان اعتراضات ، مردم در حمایت از افرادی که هفته گذشته در اعتراض به قوانین اسلام هراسی کشور دستگیر شدند ، چترهایی باز کردند. در مصاحبه ها ، معترضین تأكید كردند كه آنها برای دفاع از آزادیهای اساسی به خیابانها ریخته اند ، پلیس و دادگاهها به دولت خدمت می كنند ، نه به مردم ، و جریان فرانسه یك دیكتاتوری است.

این تظاهرات در زمانی برگزار شد که پلیس پاریس از حرکت معترضین به اطراف مجلس ملی فرانسه در شانزه لیزه جلوگیری می کرد.

جنبش جلیقه های زرد ، که به سیاست های دولت فعلی فرانسه اعتراض دارد ، در سال 2018 شکل گرفت. نوامبر و به سیستم سرمایه داری ، افزایش قیمت سوخت و طرح اصلاح حقوق بازنشستگی اعتراض كرد.

پلیس فرانسه بارها و بارها در جریان اعتراضات معترضین را که جلیقه زرد بر تن داشتند بازداشت کرد. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا