اقتصادی

خودرو ۱۰ درصد دیگر ارزان شد/ خریدار نیست

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان خودرو تهران با اعلام 10 هفته دیگر کاهش 10 درصدی قیمت خودرو در بازار ، اعلام کرد که کاهش نرخ ارز کشور نیز قیمت کالاهای سرمایه ای مانند خودرو و سکه را پایین می آورد. شد

در گفت وگو با ترندونی اسد کرمی ، در تشریح وضعیت بازار خودرو در روزهای اخیر و پس از بازگشت قیمت ها به نقاط فروش ، اظهار داشت: به یاد داریم که از آبان ماه امسال روند قیمت بازار خودرو افت کرده و قیمت حدود 32 درصد کاهش یافته است. داشته است؛ از آن زمان روند بازار نسبتاً پایدار بوده و نوسانات نزولی محدود شده است. اما قیمت خودرو در هفته های اخیر با کاهش نرخ ارز 10 درصد دیگر کاهش یافته است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان خودرو تهران ادامه داد: این روزها منجر به کاهش نرخ ارز و سقوط قیمت خودروها شده است. با این حال ، تقاضا در بازار بسیار کم است و خریداران به اندازه فروشندگان در بازار وجود ندارند.

وی در مورد بازگشت قیمت خودرو به وب سایت های فروشگاه های اینترنتی در 10 روز گذشته گفت: “وقتی بازار رو به کاهش است ، هیچ مشکلی برای ارسال قیمت در وب سایت ها وجود ندارد. بنابراین ، با توجه به اینکه قیمت ها در بازار خودرو شوک قیمتی را تجربه نکرده اند و طی چند ماه گذشته روند کاهشی داشته اند ، اجازه انتشار مجدد قیمت در وب سایت ها داده شده است. با این حال ، با بازگشت قیمت ها به سایت ها ، قیمت ها دوباره کاهش یافت و تأثیر بیشتری بر وضعیت فعلی (کاهش نرخ ارز) گذاشت.

کرمی درباره آخرین تغییرات قیمت و آخرین قیمت ها (دیروز ؛ شنبه) گفت: به طور معمول کاهش قیمت 500000 تومانی به 5 میلیون بله قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا و کاهش قیمت 500 هزار تومانی به 10 میلیون تومانی قیمت محصولات گروهی ایران خودرو صنعتی براساس معاملات هفته گذشته نسبت به دیروز ارزیابی می شود (امروز بازار خودرو نیز تعطیل است).

به گفته نایب رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان اتومبیل تهران ، آخرین قیمت نسخه های با حجم بالا به شرح زیر است:

به عنوان مثال ، در گروه محصولات ایران خودرو ، پژو 206 2 تیپ حدود 188 میلیون تومان ، تیپ 5 247 میلیون تومان ، سمند (LX) 175 میلیون تومان و EF7 قیمت دارند. مدل 196 میلیون تومان قیمت دارد. پژو پارس 205 میلیون تومان ، پژو 405GLX دوگانه سوز 182 میلیون تومان ، سورن 229 میلیون تومان ، 207 دستی 274 میلیون تومان و پانورامای آن در محدوده 309 میلیون تومان است.

علاوه بر این ، رانا و راناپلاس به ترتیب 198 و 225 میلیون تومان قیمت دارند. روز گذشته (شنبه) قیمت بازار دنا و دناپلاس توربو اتوماتیک به ترتیب 254 و 418 میلیون تومان بود.

در گروه سایپا هر دستگاه سایپا 111 به 123 میلیون تومان ، سایپا 131 حدود 105 میلیون و 500000 تومان و سایپا 151 (وانت پراید) 112 میلیون تومان رسید. تیبا ، تیبا 2 و تیبا 2 پلاس به ترتیب 126 میلیون تومان ، 128 میلیون تومان و 137 میلیون تومان قیمت دارند. ساینا به حدود 133 میلیون تومان رسید ، در حالی كه Quick Gears 143 میلیون تومان و Quick R 148 میلیون تومان قیمت داشت.

انتهای پیام

وی گفت: پس از وقفه ای دو هفته ای در بازارها و بازار خودرو ، وقتی بازار هفته گذشته بازگشایی شد ، قیمت ها كمی تغییر كرده اند اما در هر صورت ، كاهش قیمت ها در شیب بسیار ملایمی ادامه خواهد داشت. قیمت هایی که از نیمه دوم نوامبر در مقایسه با ابتدای نوامبر آغاز شد – 30٪. همان باقی مانده است. به عبارت دیگر ، همان کاهش 30 درصدی در خودروهای داخلی و همچنین مصالح سنگین باقی مانده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان خودرو تهران با بیان وضعیت عرضه و تقاضا در بازار گفت: تقاضای کاذب خرید خودرو در بازار کاهش یافته است. فروشنده ای در بازار وجود دارد اما فقط مصرف کننده واقعی برای خرید می آید.

وی پیش بینی کرد که قیمت های خودرو احتمالاً طی هفته های آینده (تا پایان دسامبر) دوباره کاهش یابد. میزان عرضه خودروسازان افزایش یافته و وعده داده شده است که تا پایان ماه جاری 40 خودرو وارد بازار خواهند شد. بنابراین در بازاری با خریداران کم و فروشندگان زیاد ، قیمت ها کاهش می یابد و احتمالاً طی دو یا سه ماه آینده شاهد افزایش قیمت ها در بازار خودرو نخواهیم بود.

موتمنی خاطرنشان کرد: “خودروسازان همچنین اعلام کردند که بیش از 100000 وسیله نقلیه دیگر تا پایان سال فروخته خواهد شد ، بنابراین با افزایش عرضه خودروسازان و شروع به سقوط قیمت ها ، نمایندگی ها و واسطه هایی که قبلاً وارد بازار شده اند در خودرو سرمایه گذاری می کنند. خودشان و علی رغم عرضه زیاد در بازار کم تقاضا ، قیمت ها هنوز سقوط خواهند کرد.

به گزارش ترندونی ، بررسی قیمت بازار خودرو در هفته گذشته همچنین نشان می دهد که قیمت ها که در مقایسه با قیمت هایی که 20 تا 30 درصد ثابت مانده اند ، شیب بسیار کمی دارند ، قبل از تعطیلات دو هفته ای در کرونا در حال کاهش هستند و می توان گفت قیمت ها نسبتاً ثابت هستند.

دکمه بازگشت به بالا