عمومی

خرید و قیمت تلویزیون 2021 ال جی در فروشگاه اینترنتی پیک کالا

مناسب بودن قیمت تلویزیون ال جی باعث شده مخاطبان زیادی به سمت خرید تلویزیون ال جی کشیده شوند. امروزه برندهای زیادی در حوزه تولید تلویزیون های اسمارت در بازار وجود با هم رقابت میکنند که در میان آنها قیمت تلویزیون اسمارت ال جی افراد زیادی را به خود جذب کرده است. قیمت تلویزیون سامسونگ و قیمت تلویزیون سونی هم بستگی به مدل و سال ساخت آنها متفوت است و هر سه برند جزو پرفروشترین برندهای موجود در بازار هستند.

تلویزیون های ال جی در سایزهای 32 اینچ، 43 اینچ، 49 اینچ، 50 اینچ، 55 اینچ، 60 اینچ، 65 اینچ، 70 اینچ، 75 اینچ و 86 اینچ تولید میشوند. قیمت تلویزیون ال جی 49 اینچ و قیمت تلویزیون ال جی 55 اینچ در مقایسه با برندهای دیگر مثل سونی و فیلیپس خیلی مناسبتر است. قیمت تلویزیون ال جی بانه 65 اینچ هم بسته به مدل و سال ساخت و امکاناتی که دارند متفاوت است. کیفیت تصویر تلویزیون های ال جی در سایز های کوچک به صورت HD و در سایزهای متوسط SUHD, UHD, 4K, FULL HD در بعضی از تلویزیون OLED ال جی به صورت 8K میباشد.

 

معرفی بهترین تلویزیوهای الجی 2021

تلویزیون های 2021 ال جی هر ساله در نمایشگاه ces معرفی می شوند. نمایشگاه CES در دی ماه با حضور برندها و تولید کننده های معتبر جهانی برگزار می شود اما تفاوت این مراسم امسال با سال های گذشته مجازی برگزار کردن آن بود؛ با این وجود تولید کننده ها هر کدام به نوبه خود محصولاتشان را در بهترین حالت ممکن معرفی کردند. تلویزیون ها از انواع محصولاتی هستند که هر ساله در این نمایشگاه جایگاه خاص خودشان را دارند و معمولا برندهایی همچون ال جی، سامسونگ، سونی و شیائومی بیشترین محصولات را با متنوع ترین قابلیت ها معرفی می کنند.

در سال 2021 شرکت ال جی در رابطه با تلویزیون هایش اطلاعات دقیقی ارائه نداد اما تا به امروز توانسته نام مدل و برخی امکانات این محصولات خودش را در اختیار کاربران قرار دهد. احتمالا مهمترین خبر در رابطه با تلویزیون های 2021 ال جی وجود پنل OLED Evo باشد که ال جی آن را تنها در مدل G1 به کار برده؛ ال جی می گوید این پنل به نسبت پنل های OLED روشن تر است و جزئیات بیشتری از تصویر را به نمایش می گذارد و در واقع پاسخی کوبنده به تمام افرادی است که از محدودیت های اولد حرف می زنند.

جدیدترین ورژن پردازنده آلفا در تلویزیون های سری 2021 به کار برده شده است و تازه ترین نسخه سیستم عامل یعنی WebOS 6.0 برای آن ها تعریف شده؛ همچنین وجود ریموت کنترل هوشمند که ال جی آن را Magic Remote نامیده، به این تلویزیون ها جانی دوباره بخشیده است.

تلویزیون های اولد ال جی معرفی شده در سال 2021 شامل Z1، R1، G1، C1، B1، A1 می باشند. تلویزیون های QNED این برند مدل های QNED99، QNED95، QNED90 و QNED85 می باشند؛ همچنین تلویزیون های NanoCell 2021 ال جی شامل Nano90، Nano80 و Nano75 هستند. ال جی دو مدل تلویزیون UHD نیز در این سال روانه بازار کرده است که شامل UP80 و UP70 می باشند.

پنل OLED Evo ال جی

مدت هاست که برندهای مختلف ادعا می کنند فناوری اولد به اوج خود رسیده و دیگر جای پیشرفت ندارد به همین علت سرعت ارتقا در آن به کندی پیش می رود اما ال جی با هدف رد این ادعا تلویزیون G1 را با پنل فوق پیشرفته OLED Evo تولید کرد. اولد Evo از عناصر بسیار درخشانی در پنل خودش بهره می برد که منجر به ایجاد تصاویری روشن تر و شارپ تر در صفحه خواهد شد؛ ال جی همچنین نوید جزئیات و وضوح بیشتری را برای محتوای تصویری در این تلویزیون اولد می دهد.

به عبارتی اگر می خواهید بهترین تصویر در بین تمام تلویزیون های جهان را ببینید به سراغ تلویزیون G1 بروید البته با پرداخت هزینه بالا! اینکه آیا هیچ کدام از تولید کننده های دیگر قادرند از این پنل در تلویزیون هایشان استفاده کنند یا خیر سوالی است که هنوز ال جی به آن پاسخ نداده است.

پردازنده نسل 4 آلفا

دنبال کنندگان نمایشگاه CES امسال سورپرایز بزرگی را از طرف ال جی دریافت کردند؛ این کمپانی در تلویزیون های اولد 2021 خودش از جدیدترین نسخه پردازشگر تصویر آلفا یعنی Alpha 9 استفاده کرده است. اسم کامل این پردازنده Alpha 9 Gen 4 است که دارای همان قابلیت های نسل های گذشته مانند ارتقای کیفیت تصاویر و بهینه سازی است اما چندین ویژگی جدید نیز باعث شده اند به پردازنده ای به روز شده تبدیل شود و در صدر جدول قرار بگیرد، یکی از این قابلیت ها این است که آلفا 9 چیزی فراتر از پردازش تنها چهره در سر دارد؛

 اکنون با ویژگی ارتقا یافته Object Enhancement می تواند کل اشیا مانند ماشین ها، درخت و فضای اطراف را تجزیه و تحلیل کند و آن ها را به صورت صحنه به صحنه و فریم به فریم پردازش و بهینه سازد؛ البته از حق که نگذریم این پردازنده جدید ال جی در تلویزیون های اولد از تنظیم خودکار صدا نیز بهره می برد؛ یعنی وظایف آن تنها به بهینه سازی تصویر خلاصه نمی شود، آخرین نسل آلفا می تواند با تنظیم خودکار اصوات باعث شود سیگنال ها در هنگام جابجایی بین کانال ها و منابع همچنان ثابت بمانند.

ایده ال جی این است که تمام این فناوری ها دست به دست هم بدهند تا بهترین تصویر و صدا به طور خودکار بر روی صفحه نمایش ظاهر شوند به عنوان مثال این پردازنده باید تشخیص بدهد که شما در حال تماشای فیلم هستید پس باید صحنه ها را به صورت منفرد و جداگانه تقویت کند؛ همچنین صدا را از کانال های 5.1 به 5.1.2 تبدیل سازد؛ سپس توسط فناوری پاک سازی صدا، اصوات مزاحم را حذف کند و در نهایت محتوایی تمیز و بدون نقص را به شما تحویل بدهد.

 

آخرین ورژن WebOS در تلویزیون های جدید ال جی (WebOS 6.0)

WebOS ال جی یکی از بهترین سیستم عامل های موجود است بنابراین جای تعجب نیست که هر ساله نسخه جدیدی از آن را معرفی می کند؛ این شرکت برای سال 2021 از ورژن 6.0 آن رونمایی کرده است که بیشتر شبیه به یک انقلاب بود و هدف از این پیشرفت بزرگ این است که شما سریعتر به محتوایی که مد نظر دارید در تلویزیون دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از دکمه صفحه اصلی، همانند گذشته ردیفی از آیکن ها و گزینه های پیش فرض بر روی صفحه ظاهر خواهند شد اما در این ورژن یک ردیف از برنامه های پیشنهادی در بالای صفحه نمایش داده می شوند که در اصل بر اساس تاریخچه محتوایی است که مشاهده کرده اید؛

همچنین در این بخش جدید گزینه هایی مانند LIVE TV، هشدارهای ورزشی و آخرین رویدادها قابل مشاهده هستند. وب او اس نسخه 6.0 رابط کاربری بسیار شیک و جدیدی دارد و بدون شک هر کاربری را مجذوب خودش می کند؛ این پلت فرم نسل جدید در تمام تلویزیون های تولید شده 2021 این برند قابل مشاهده می باشد.

ریموت کنترل تلویزیون های 2021 ال جی

پس از چندین سال خدمت عالی، ریموت کنترل های قدیمی ال جی اکنون جای خودشان را به Magic Remote جدید داده اند؛ این ریموت کنترل در نگاه اول تفاوت ظاهری اش با ریموت های قدیمی آشکار است؛ همچنین طراحی ارگونومیک و شیکی دارد که بنظر می رسد دکمه های کاربردی بیشتری برای آن طراحی شده اند تا رابط کاربری پیشرفته تری داشته باشد؛

یکی از این دکمه ها، اسکرول می باشد که جستجو در بین محتوا و سایت ها را برای کاربر بسیار راحت ساخته است. از جمله دکمه های جدید و اختصاصی این ریموت هوشمند ال جی می توان به Google Assistant و Alexa، میانبرهایی برای دسترسی به NETFLIX و DISNEY+ اشاره کرد که در ریموت های قبلی وجود نداشتند.

بهترین تلویزیون های گیمینگ

در حال حاضر منصفانه است که بگوییم تلویزیون های اولد ال جی 2021 بهترین تلویزیون های گیمینگ هستند و امکاناتی همچون HDMI2.1 و پایینترین حالت تاخیر خودکار ( ALLM) این ادعا را ثابت می کنند. این تلویزیون ها تمامی اتصالات و قابلیت های گیمینگ سال های قبل را دارا می باشند به اضافه ی پشتیبانی از HGIG و نرخ تازه سازی متغییر (VRR)؛ همچنین ویژگی که حضورش را در این تلویزیون ها احساس می کنیم Game Optimizer نام دارد که اجازه می دهد گیمرها بتوانند به سرعت به ویژگی های خاص بازی مانند Freesync دسترسی داشته باشند و یا حتی میزان نور و روشنایی را تنظیم کنند.

این شرکت همچنین درباره ویژگی دیگری به نام genre selection صحبت کرده است که تنظیمات بهتری را برای بازی شما تولید می کند اما مطمئنا همه ی آن چیزی که ما از یک تلویزیون گیمینگ می خواهیم حداقل تاخیر ورودی و دقیق ترین رنگ ها در هر بازی است پس باید صبر کنیم ببینیم کدامیک از تلویزیون های گیمینگ ال جی قادر به تولید این قابلیت ها هستند.

یکی از ویژگی های انکار ناپذیر و شگفت انگیز این تلویزیون ها در سال 2021 استفاده از سرویس Google Stadia است که برای اولین بار در یک تلویزیون غیر اندرویدی از این سرویس استفاده شده است. برخی از بهترین تلویزیون های گیمینگ ال جی 2021 برای خرید تلویزیون ال جی بانه در زیر لیست شده اند:

تلویزیون های اولد ال جی در سال 2021

Z1 از بهترین تلویزیون های 2021 ال جی

بالارده ترین مدل تلویزیون ال جی در سال 2021 مدل Z1 می باشد؛ با اینکه ال جی هنوز مشخصات کاملی از این تلویزیون پرچمدار خودش در اختیار کاربران قرار نداده است اما میدانیم که در دو اندازه 77 و 88 اینچ ارائه می شود و از پردازنده جدید نسل 4 یعنی Alpha9 بهره می برد. یکی از وجه تمایزهای این تلویزیون با سایر اولدها کیفیت تصویر 8k در آن است و شاید این تنها تلویزیون با این رزولوشن بالا باشد که ال جی در سال 2021 تولید کرده است.

به احتمال زیاد تلویزیون Z1 با 4 ورودی HDMI2.1 مجهز باشد و این یعنی یکی از بهترین گیمینگ های این شرکت؛ همچنین پیشتیبانی از VRR و نرخ فرش 120 هرتز نیز به آن اضافه شده اند. موردی که هنوز برای ما و طرفداران این برند جای شک است استفاده از پنل OLED Evo در این تلویزیون است و نمی توان به طور یقین گفت که از این پنل در تلویزیون استفاده شده است یا نه. برخی از قابلیت های تلویزیون Z1 به شرح زیر هستند:

    نوع نمایشگر OLED

    وضوح تصویر 8K

    اندازه های تلویزیون: 77 و 88 اینچ

    پردازنده قدرتمند و هوشمند تصویر Alpha9 Gen 4

    4 عدد HDMI2.1

    نرخ رفرش تصویر 120 هرتز

    پشتیبانی از VRR

تلویزیون اولد R1 OLED 4K

تا زمانی که همه ی اسناد و مدارک جهت معرفی جدیدترین تلویزیون های ال جی رونمایی نشود نمی توان به طور یقین اطمینان حاصل کرد که تلویزیون R1 ال جی از چه نوعی است اما این شرکت اشاره کرده که این تلویزیون همزمان با رونمایی در مرکز توجه قرار خواهد گرفت و به نوعی کاربرانش را سورپرایز خواهد کرد.

ال جی برای تلویزیون R1 از کلمه Rollable یعنی قابل جمع شدن استفاده کرده که در واقع هنوز صحت این موضوع تایید یا رد نشده است. در ساختار تلویزیون R1 از همان فرمول RX استفاده شده با این تفاوت که اسپیکرهای بزرگتری دارد و این یعنی سیستم صوتی قدرتمندتری در تلویزیون R1. تلویزیون R1 از مدل هایی است که ال جی اطلاعات تکمیلی از آن ارائه نداده است با این وجود همزمان با معریف این مدل، اطلاعات ما هم به روز خواهند شد.

تلویزیون ال جی G1 OLED G1 Evo

همه چیز دارد جالب می شود! ال جی در آخرین همایش CES اشاره به تلویزیون گالری G1 کرده است و این تنها مدلی است که از پنل درخشان Evo بهره می برد. ما به طور یقین می دانیم که حتی بهترین مدل های ال جی مانند C1 فاقد این پنل هستند پس اگر می خواهید بهترین کیفیت تصویر را در اولد های ال جی سال 2021 ببینید نیاز به چیزی بالاتر از این دارید به همین دلیل ال جی تلویزیون G1 را تولید کرد.

همانند مدل قبلی ال جی یعنی GX، تلویزیون G1 نیز بسیار نازک است و از طراحی شیک و زیبایی برخوردار است و با توجه به تصاویری که از این مدل 2021 ارائه شده، G1 دارای یک پایه بلند است و این را می توان نوعی متفاوت از طراحی تلویزیون ها به شمار آورد. کیفیت تصویر در این تلویزیون 4K می باشد و به گفته ال جی در اندازه های 55 ،65 و 77 اینچ تولید شده، همچنین برای اینکه از همرده هایش جا نماند، این شرکت پردازنده آلفا 9 را برای آن تعبیه ساخته است. همانند مدل Z1 این تلویزیون هم 4 عدد HDMI 2.1 دارد و از VRR نیز پشتیبانی می کند. مشخصات اصلی این تلویزیون شامل موارد زیر هستند:

    نوع صفحه نمایش Evo OLED

    کیفیت تصویر فورکی

    اندازه های تلویزیون: 55، 65 و 77 اینچ

    پردازنده تصویر آلفا 9

    4 پورت HDMI 2.1

    نرخ رفرش 120 هرتز 4K

    پشتیبانی از VRR

تلویزیون اولد فورکی C1

سال گذشته، تلویزیون های سری C مقرون به صرفه ترین مدل های ال جی بوده اند و البته از بهترین کیفیت تصویر هم بهره می بردند. ال جی در رابطه با این تلویزیون ها گفته بود بیشتر خرج کنید تا تلویزیونی بهتر داشته باشید. اما در سال 2021 مدل G1 توانست این رکورد را بدست بیاورد و حالا می گوییم تلویزیون C1 خوب است اما نه به خوبی G1 با پنل Evo. در اینجا بحث سر C1 است که یکی از بهترین اولدهای فورکی در این سال می باشد؛

پردازنده تصویر آلفا 9، پنل OLED، پشتیبانی از 4 عدد HDMI 2.1 و نرخ رفرش تصویر 120 هرتز توانسته اند C1 را نه تنها به یکی از بهترین ها بلکه به یک تلویزیون گیمینگ عالی تبدیل سازند به همین دلیل می گوییم که C1 توانسته رتبه بهترین اولد را در بین تلویزیون های ال جی بدست بیاورد. مشخصات کلیدی این تلویزیون که تاکنون در اختیار ما قرار گرفته است شامل موارد زیر می باشند:

    نوع صفحه نمایش OLED

    سایزهای تلویزیون: 48، 55، 65، 77، 83 اینچ

    پردازنده تصویر Alpha 9 Gen 4

    دارای 4 پورت HDMI 2.1

    نرخ رفرش 120 هرتز فورکی

    پشتیبانی از VRR

تلویزیون اولد ال جی B1 فورکی

تلویزیون B1 از دیگر مدل هایی است که در نمایشگاه امسال به آن اشاره شده است و احتمالا همانند C1 از پایه بلند فلزی بهره می برد البته در مدل های بالاتر. این تلویزیون محتوا را با کیفیت 4K نمایش می دهد و پنل آن از نوع OLED است. می توان گفت که B1 جانشین مدل BX سال گذشته شده و ما حدس می زنیم که همانند BX تنها از دو پورت HDMI 2.1 بهره ببرد.

با این حال تلویزیون B1 یکی از زیباترین طراحی ها را دارد و قاب آن بسیار باریک است که ظاهری چشم نواز برایش به ارمغان آورده است. تلویزیون B1 را نیز می توان یکی از مدل های گیمینگ امسال به شمار آورد؛ این مدل ال جی دارای نرخ رفرش 120 هرتز و VRR می باشد.

تلویزیون اولد فورکی A1

یکی از ارزانتر قیمت ترین مدل های ال جی در سال 2021 تلویزیون A1 می باشد و ما این را طبق گفته این برند عنوان می کنیم. تلویزیون اولد A1 از مدل هایی است که هنوز به طور کامل معرفی نشده اما اطلاعاتی که در اختیار داریم را در اینجا شرح خواهیم داد. پنل OLED و کیفیت تصویر 4K از ویژگی هایی هستند که A1 را به تلویزیونی عالی برای دوستداران فیلم و برنامه های تلویزیونی تبدیل ساخته اند.

در بخش پردازنده، A1 از پردازنده نسل 4 آلفا 7 استفاده کرده این یعنی ال جی، تلویزیون A1 را از جدیدترین پردازنده خودش یعنی A9 محروم ساخته؛ همچنین این تلویزیون فاقد HDMI 2.1 می باشد پس A1 را می توان با قیمت کمتر، گزینه مناسبی برای غیر گیمرها دانست. گزینه دیگری که وظیفه خود می دانیم به اشاره کنیم نرخ رفرش است که کاهش یافته و به 60 هرتز رسیده این در حالی است که C1 و B1 از 120 هرتز بهره می بردند؛

با این تفاسیر اگر به گیم و بازی های کامپیوتری علاقه دارید دور A1 را خط بکشید چون گزینه مناسبی برای گیمرها نیست اما در عوض یکی از خوش قیمت ترین و با کیفیت ترین اولدهای جدید ال جی به شمار می آید. اصلی ترین مشخصات این تلویزیون شامل موارد زیر هستند:

    پنل OLED

    وضوح تصویر 4K

    اندازه های تلویزیون: 48، 55، 65 و 77 اینچ

    پردازنده تصویر Alpha 7 Gen 4

    HDMI 2.1: ندارد

    نرخ رفرش تصویر: 60 هرتز

    پشتیبانی از VRR: ندارد

تلویزیون های QNED ال جی در سال 2021

تلویزیون ال جی QNED99 8K

درست پس از معرفی تلویزیون های OLED، ال جی به رونمایی از مدل های QNED پرداخت. در مجموع 10 تلویزیون کیوند در این سال معرفی شدند که تاپ ترین آن ها مدل 8K در اندازه 86 اینچ است و QNED99 نام گرفته است. تلویزیون QNED99 بالارده ترین تلویزیون QNED در سال 2021 است که از نور پس زمینه MiniLED برای بهبود روشنایی و کنتراست بالاتر در صفحه نمایش LED-LCD بهره می برد.

کیفیت تصویر در این تلویزیون کیوند 8K است و از نرخ رفرش 120 هرتز برای ایجاد حرکتی صاف و بدون تاری در صفحه استفاده می کند و تکنولوژی استفاده شده در این صفحه نمایش LED، از نوع Full Array Local Dimming می باشد و ریموت کنترل آن به راحتی از دستورات صوتی شما پشتیبانی می کند. پردازنده تلویزیون QNED99 از نوع آلفا 9 نسل 4 می باشد و در اندازه های 65، 75 و 86 اینچ تولید خواهد شد. به دلیل اینکه ال جی اطلاعات تکمیلی این تلویزیون را رونمایی نکرده است ما هم نمی توانیم به طور یقین ویژگی هایش را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

تلویزیون QNED95 8K

مدل پایین رده تر از QNED99، تلویزیون QNED95 می باشد و اگرچه همانند مدل قبلی اش از کیفیت تصویر 8K بهره می برد اما نرخ رفرش آن از 120 هرتز به 60 هرتز رسیده است و این ممکن است کمی برای گیمرها ناخوشایند باشد. مورد خوشحال کننده در این تلویزیون فوق العاده ال جی در سال 2021، استفاده از جدیدترین نسل پردازنده یعنی آلفا 9 نسل 4 می باشد که به تنهایی کیفیت عالی تصویر را تضمین خواهد کرد.

تلویزیون QNED95 در دو اندازه 65 و 75 اینچ تولید و روانه بازار خواهد شد. تا اینجا دو تا از تلویزیون های 8K ال جی QNED در سال 2021 را مورد نقد و بررسی قرار داریم که یکی پرچمدار و دیگری میان رده بود و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خودتان مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

تلویزیون ال جی فورکی QNED90 ال جی 2021

ال جی اولین تلویزیون QNED خودش را با کیفیت تصویر 4K روانه بازار کرد؛ این تلویزیون QNED90 می باشد با پنل LED و 120 هرتز رفرش تصویر. نور پس زمینه در تلویزیون کیوند 90 مینی LED است و از فناوری Full Array Local Dimming در نمایشگرش استفاده شده است.

مورد دیگری که QNED90 را از دو مدل قبلی متمایز می سازد پردازنده تصویر آن است که آلفا 7 نسل 4 می باشد که جایگزین Alpha 9 شده و ال جی می گوید تفاوت این دو پردازنده تنها در تعداد هسته های به کار رفته در آن ها می باشد. اگر قصد خرید تلویزیون را دارید و مدل های 8k به هر دلیل گزینه انتخابی شما نیستند می توانید سری به این مدل های 4k کیوند در نمایشگاه CES امسال بزنید.

تلویزیون QNED85 فورکی ال جی

آخرین مدل از تلویزیون های QNED در سال 2021 مدل QNED85 است. این تلویزیون که در دو اندازه 65 و 75 اینچ روانه بازار خواهد شد به گفته ال جی کیفیت تصویر آن 4K است و مشخصات تصویری و صوتی ان تا حدود زیادی شبیه به QNED90 است یعنی پردازنده آلفا 7 و نور پس زمینه MiniLED، اما موردی که در اینجا وجه تمایز این دو تلویزیون شده نرخ رفرش تصویر می باشد که از 120 به 60 هرتز کاهش پیدا کرده. پس با این وجود اگر یک تلویزیون میان رده در بین کیوندها با کیفیت خوب می خواهید QNED85 مناسب شماست.

 

 

تلویزیون های نانوسل ال جی در سال 2021

ال جی در سال 2021 هم به تولید مدل تلویزیون های استاندارد NanoCell ادامه می دهد و این یعنی رونمایی از تلویزیون هایی بدون Mini LED. مورد چشمگیری که در تمام تلویزیون های نانوسل ال جی به چشم می خورد این است که به نسبت سایر تلویزیون ها، بسیار نازک تر هستند و میدانیم که تلویزیون هایی با قاب باریک این روزها طرفدار بیشتری دارند؛ پس اگر طراحی زیبای تلویزیون توجه شما را جلب می کند، نانوسل ها گزینه خوبی هستند.

تمام امکاناتی که شما از یک تلویزیون انتظار دارید را نانوسل ها دارا هستند به عنوان مثال Dolby Vision IQ ،VRR ،eARC و Stadia. بنظر می رسد تمام تلویزیون های نانوسل ال جی در این سال 4k هستند اما به احتمال زیاد آخرین تلویزیون معرفی شده از این لیست 8k باشد؛ بهرحال با رونمایی دقیق از این تلویزیون های ال جی نانوسل، این اطلاعات نیز آپدیت خواهد شد. در ادامه تلویزیون های نانوسل ال جی در سال 2021 را معرفی خواهیم کرد:

تلویزیون نانوسل Nano90 فورکی

دیگر صحبت از مینی LED و QNED ها نیست بلکه صحبت از تلویزیون های NanoCell ال جی است که Nano90 بالارده ترین آن ها به شمار می آید؛ این تلویزیون در اندازه های 55، 65، 75 و 86 اینچ معرفی خواهد شد با امکاناتی همچون کیفیت تصویر 4k، فناوری Nano Colour و نرخ رفرش 120 هرتز در پنل اصلی. ال جی در این تلویزیون جدید خودش همچنان از پردازنده اختصاصی آلفا در نسخه 7 نسل 3 استفاده کرده است که بهترین محتوای تصویری را با بالاترین کیفیت نمایش می دهد.

این تلویزیون را شاید بتوان یکی از خوش قیمت ها به حساب آورد اما با امکاناتی که از آن ارائه شده نمی تواند گزینه خوبی برای گیمرها باشد.

تلویزیون نانوسل ال جی Nano80 4k

یک کمی که به پایین تر لیست تلویزیون های نانوسل ال جی نگاه کنیم Nano80 را می بینیم که همچنان کیفیت تصویر در آن فورکی است اما به جای اندازه 86 اینچ، یک سایز 50 اینچ برای آن تولید شده پس اگر دنبال تلویزیون های خیلی بزرگ نیستید می توانید مدل مورد نظرتان را از اندازه های NANO80 انتخاب کنید؛ 49، 50، 55، 65 و 75 اینچ سایزهای انتخابی برای این تلویزیون هستند. از آنجا که NANO80 یک میان رده نانوسل ها به حساب می آید نرخ رفرش آن از 120 به 60 هرتز رسیده و در ان دیگر از پردازنده های سری آلفا استفاده نشده است.

پردازشگر تصویری این تلویزیون Quad core Processor 4K می باشد که اگر بخواهیم نقاط قوت آن را بیان می گوییم که نویزهای تصویر را از بین می برد و تصاویر کم کیفیت را ارتقا می دهد تا همانند محتوای 4K به نمایش دربیایند. باید عرض کنیم که هیچ کدام از تلویزیون های نانوسل گیمینگ های خوبی نیستند پس اگر قصد خرید تلویزیون برای اجرای گیم و بازی های کامپیوتری دارید تلویزیون های اولد بهترین گزینه می باشند.

تلویزیون ال جی فورکی Nano75

تلویزیون های Nano75 و Nano80 را می توان هم رده هایی مناسب به شمار آورد. Nano75 یک تلویزیون نانوسل 4K است تنها تلویزیونی است که در این لیست اندازه 43 برای آن تولید شده پس شما اکنون می توانید یک تلویزیون NanoCell برای اتاق خواب یا پذیرایی کوچک داشته باشید. تلویزیون Nano75 همانند مدل قبلی اش از پردازنده چهار هسته ای استفاده می کند و رفرش ریت آن 60 هرتز است.

 

 

تلویزیون های UHD ال جی در سال 2021

تلویزیون ال جی UP80 فورکی اولترا اچ دی

نظرتون درباره یک تلویزیون فانتزی با قیمت مناسب در سال 2021 چیه؟ ال جی تلویزیون UP80 را در اندازه های 43, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 82, 86 اینچ با کیفیت تصویر 4K UHD، رفرش 60 هرتز و 120 هرتز برای اینچ های بالاتر تولید کرده است. این تلویزیون مناسب کاربرانی است که نمی خواهند هزینه بالایی بابت خرید تلویزیون بپردازند و با قیمتی مناسب صاحب یک تلویزیون هوشمند با تصویر عالی بشوند. طراحی زیبا با بدنه باریک، ریموت کنترل هوشمند و پردازنده 4 هسته ای ال جی از ویژگی های اصلی این تلویزیون UHD ال جی به شمار می آیند.

تلویزیون ال جی فورکی UP70

همانند UP80 این تلویزیون UP70 نیز دارای کیفیت تصویر 4K است و یک پردازنده 4 هسته ای برای پردازش محتوای تصویری در آن جایگذاری شده است. هیچ کدام از تلویزیون های UHD ال جی در سال 2021 پردازنده آلفا ندارند و این شرکت در این تلویزیون ها به پردازنده سال قبل بسنده کرده است.

UP70 یک تلویزیون هوشمند است که از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا پشتیبانی می کند پس اگر می خواهید یک تلویزیون با قیمت مناسب و امکانات عالی خریداری کنید UP70 گزینه خوبی برایتان خواهد بود. UP70 در اندازه های 43, 50, 55, 60, 65, 70, 75 اینچ روانه بازار خواهد شد.

جمع بندی

ال جی در بزرگترین همایش امسال لیست بلند بالای تلویزیون هایش را در اختیار کاربران قرار داد که شامل مدل های اولد با کیفیت 4K و 8K، مدل های کیوند، تلویزیون های نانوسل و تلویزیون های UHD بودند. هر کدام از این تلویزیون ها در اندازه های مختلف تولید شده اند و برخی نیز مناسب گیمرها می باشند.

تلویزیون های 8K که قرار است روانه بازار شوند بهترین کیفیت تصویر را به نمایش می گذارند و شما می توانید در بین اولد ها تلویزیون گیمینگ مناسب خودتان را انتخاب کنید. اگر مجبور شویم بهترین تلویزیون این سال ال جی را انتخاب کنیم بدون شک G1 با پنل فوق درخشان Evo برای خرید تلویزیون الجی مناسب خواهد بود؛ همچنین ال جی در مدل های بالارده خودش از آلفا 9 که جدیدترین نسخه پردازنده اختصاصی اش می باشد و سیستم عامل WebOS 6.0 استفاده کرده است.

مشخصات تلویزیونهای ال جی به ترتیب قیمت آنها

گاهی اوقات لازم است که برای انتخاب یک گزینه، آن را در کنار همنوعان و سایر گزینه دیگر مشاهده کرد تا انتخاب به نحو آسانتری صورت گیرد. تفاوتی ندارد چه چیزی را می خواهید انتخاب کنید. این قاعده برای چیزهایی که اطلاعات کمی در مورد آنها داریم، همیشه و همه جا صدق می کند. ما در اینجا قصد داریم تعدادی از تلویزیونهای LED ال جی را به ترتیب قیمت در کنار هم قرار دهیم تا هم نمای کلی محصول با سایر همنوعان مقایسه کنید و هم از مشخصات آنها اطلاعاتی کسب کنید. پس با ما همراه باشید.

  • تلویزیون 75 اینچ 4K مدل SM9000

تلویزیون ال جی SM9000 جزو بالارده‌ترین تلویزیون‌ها از سری 9 این شرکت کره‌ای بوده که از کیفیت تصویر 4K بهره می‌برد. نانو ذرات با تاثیر بر رنگ های گرم یا RGB موجب افزایش درخشانی تصاویر شده است. قابلیت NanoCell با استفاده از فیلتر کردن رنگ های گرم و حذف رنگ های ضعیف، موجب افزایش کنتراست رنگ ها در تلویزیون شده است.

گنجاندن پردازنده α7 Gen 2 در مدل‌های ال‌جی منجر به افزایش کیفیت صدا و تصویر با کمک الگوریتم یادگیری عمیق می‌شود؛ الگوریتمی که از پایگاه اطلاعاتی وسیعی شامل بیش از یک میلیون داده بصری ساخته شده است. افزوده شدن هوش مصنوعی یا ThinQ در یک نگاه این تلویزیون را شبیه به تلویزیون‌های بالارده نشان می‌ دهد. چرا که این تکنولوژی از بهترین مزیت‌ های این تلویزیون سری 9 سال2019 است.

  • تلویزیون 65 اینچ 4K مدل SK8500

ال جی همانقدر که به بخش تصویر تلویزیون ۶۵SK8500 اهمیت داده قسمت صدای آن را نیز با مشخصات خوبی همراه کرده است. دو نوع بلندگوی ۴۰ واتی که از دو کانال مجازی صدا را انتقال می‌دهند مربوط به خصوصیات بلندگوهای این تلویزیون ال جی هستند. پردازنده‌ی هوشمند آلفا ۷ فاکتور بسیار اساسی و مهمی است که به کمک آن می‌توانید بهبود تصاویر را به خوبی لمس کنید. این پردازنده با پردازش رنگ‌ها کاری می‌کند تا تجربه‌ای کاملاً نفس‌گیر و دقیق از هر صحنه‌ی تصویر را احساس کنید.

پنل IPS نیز محدودیت دید برنامه‌ها را در هم می‌شکند و به وسیله آن از هر زاویه‌ای می‌توانید به خوبی و با همان کیفیت بالا به تماشای برنامه‌ها بنشینید. ال جی با پیاده کردن فناوری ®Dolby Atmos بر روی این تلویزیون بالارده تحولی عظیم در بخش صوتی آن به وجود آورد.

  • تلویزیون 65 اینچ 4K مدل SK8000

با مجهز شدن تلویزیون های ال جی به تکنولوژی پیشرفته نانوسل از هر زاویهای جزئیات به صورت کاملاً دقیق و برجسته مشاهده می‌شوند و از همه مهمتر اینکه روشنایی و شفافیت این صفحه‌نمایش نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار بیشتر می‌باشد. همراه با واحد TruMotion با قدرت ۲۴۰ هرتزی‌اش، صحنه‌های پرسرعت را عاری از وجود نویز و تاری نمایش می‌دهد.

وجود پنل IPS به عنوان وسعت بخشیدن به زاویه دقیق در جهت دید برنامه‌ها سبب می‌شود تا بدون در نظر گرفتن زاویه قرار گیری در برابر تلویزیون، دقت و کیفیت را در هر صحنه به خوبی حفظ کند. فناوری ®Dolby Atmos صدا را آنقدر واضح و دقیق به گوش می‌رساند که شما را به سوی یک تجربه جذاب مهیج دعوت می‌کند. بلندگوهای دو کاناله همراه با قدرت ۲۰ وات مشخصات صوتی تلویزیون ال جی را در بر می‌گیرند.

  • تلویزیون 65 اینچ 4K مدل UK6500

تلویزیون ال ای دی ال جی ۶۵اینچ مدل UK6500 یکی از خوش ساخت ترین محصولات تولید شده توسط این برند می باشد. این است که اگر در هر کجا و فاصله ای از تلویزیون قرار گرفته باشید باز هم بدون هیچ گونه افت و کیفیت پایینی می توانید از دقت رنگ بالا و کنتراست مناسب برخوردار شوید. فناوری DTS Vitrual:X در این تلویزیون صداها را کاملا صاف و روان می کند.

 قرار گرفتن دو عدد بلندگو در کناره های ان باعث می شود صدایی یکسان و رسا به تمام محیط استفاده برسد. پایه هلالی و قوس ان که براحتی بر روی هر سطحی قرار می گیرد از دیگر جذابیت این تلویزیون است. در واقع تلویزیون ال جی چه از نظر کیفیت تصویر و چه از نظر صدا و همچنین چه از نظر هوشمند بودن، سیستم عامل و مزایای آن یکی از ایده آل ترین گزینه ها می باشد که ال جی برای کاربران طراحی کرده است.

  • تلویزیون 65 اینچ 4K مدل UM7450

تصاویر در این تلویزیون با کیفیت ۴k و رزولوشن بالا نمایش داده می شوند. یعنی اینکه این تلویزیون ۶۵ اینچ می تواند ۸٫۳ میلیون پیکسل را در یک تصویر نمایش دهد و این یعنی نمایش جزئی ترین و ریزترین نقاط و ناپیداهای تصویر. این تلویزیون اسمارت دارای پنل IPS است که علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر تلویزیون می‌شود با زاویه دید بالایی که به وجود می آورد امکان دیدن ۱۰۰ درصد رنگ‌ها را با وضوح کامل حتی در زاویه ۶۰ درجه را نیز فراهم می‌کند.

یک پردازنده چهار هسته ای سریع و دقیق، نویز را حذف می کند و رنگ و کنتراست پویا تر را ایجاد می کند. این تلویزیون تصاویر و محتوای با وضوح کم را پس از پردازش توسط یک پردازنده ۴ هسته ای، با مقیاس بزرگ و تصاویر نزدیک به کیفیت ۴K به نمایش می گذارد. یکی از فناوری های پیشرفته فناوری True Color Accuracy می باشد.

  • تلویزیون 60 اینچ 4K مدل UM7100

تلویزیون ال جی ۶۰UM7100 با بهره گیری از قابلیت‌های هوشمند کارایی بالا را برای شما به همراه خواهد آورد و امکان استفاده از این امکانات را بر روی نمایشگر ۴۹ اینچ و با وضوح بالا به شما خواهد داد. این تلویزیون مبتنی بر سیستم‌عامل webOS می‌باشد و با محیط کاربری جذابش، قابلیت‌ها را با تنوع بالا در اختیارتان خواهد گذاشت. دیدن صحنه‌ها و تصاویر بر روی تلویزیون 60 اینچ ال جی UM7100 بسیار جذاب و هیجان‌انگیز خواهد بود.

این تلویزیون قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در بخش تصویر مورد استفاده قرار داده است که سبب می‌شود از دیدن صحنه‌های طبیعی و زنده به وجد آیید. فناوری Miracast امکان اتصال بی‌سیم با دستگاههای دیگر را فراهم خواهد کرد تا در سریع ترین زمان رسانه‌های صوتی و تصویری را با کیفیت بالا از سایر لوازم هوشمند به تلویزیون منتقل نمایید و از دیدن صحنه‌ها لذت ببرید.

  • تلویزیون 49 اینچ 4K مدل UK7500

تلویزیون ال جی ۴۹UK7500 از سری محصولات ۲۰۱۸ می‌باشد که امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار گرفته است. این تلویزیون ۴K ال جی صحنه‌هایی با وضوح بالا را ایجاد خواهد کرد و شما می‌توانید بر روی نمایشگر ۴۹ اینچ این محصول شاهد کیفیت عالی آن‌ها باشید. فناوری Nano Cellᵀᴹ Technology را می‌توان از برجسته‌ترین قابلیت‌های موجود در این تلویزیون دانست که تصاویری با رنگ‌های واقعی را ایجاد خواهد کرد.

تلویزیون اسمارت ال جی مدل ۴۹UK7500 به گیرنده‌ی دیجیتال DVB-T2/C/S2 مجهز شده است و امکان دسترسی شما را به کانال های متنوع بدون نیاز به گیرنده‌ی جانبی فراهم خواهد کرد. پورت‌های مختلفی بر روی این تلویزیون قرار گرفته‌اند که امکان اتصال انواع دستگاه‌ها را فراهم خواهند کرد. از کاربردی‌ترین این پورت‌ها می‌توان به ۲ درگاه USB و ۴ پورت HDMI اشاره کرد.

  • تلویزیون 49 اینچ 4K مدل UK6300

تلویزیون ال جی ۴۹UK6300 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های ۲۰۱۸ کمپانی ال جی است که در کنار قیمت مناسب از امکانات بسیاری نیز بهره می‌برد. با داشتن کیفیت تصویر ۴K جزئیات را به راحتی می‌توان از عمق تصاویر بیرون کشید و به رزولوشنی چهار برابر بزرگتر از تلویزیون‌های Full HD رسید. ساختار مشکی قاب در کنار پایه‌های مشکی و همچنین صفحه‌نمایش، همگی در کنار هم یک ترکیب خاصی را به وجود آورده‌اند که تلویزیون را از آنچه که هست شیک تر جلوه داده‌اند.

بخش صوتی تلویزیون ال جی که متشکل از بلندگوهای ۲ کاناله و از نوع Down Firing هستند به راحتی می‌تواند با سری بالاتر از خود به رقابت بپردازد. سرویس هوشمند تلویزیون ال جی ۴۹UK6300 متشکل از جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل webOS می‌باشد که ال جی با پرده برداری از آن برای این تلویزیون راحتی را به منزل فراخواند.

  • تلویزیون Full HD 43 اینچ مدل LM6300

این تلویزیون با رزولوشن Full HD تصاویر را به شیوه ای به نظر بیننده می رساند که گویی در موقعیت تصویر قرار گرفته و تماس کاملا محسوسی با منظره برقرار کرده است. لذت از زیبایی رنگ های کاملا طبیعی بر روی صفحه نمایش تلویزیون یکی از خواسته های شما می باشد که با این تلویزیون برآورده می شود. این تلویزیون تصاویر و محتوای با وضوح کم را پس از پردازش توسط یک پردازنده ۴ هسته ای، با مقیاس بزرگ و تصاویر نزدیک به کیفیت Full HD به نمایش می گذارد.

Active HDR مشخصه ای برای بهینه سازی هر صحنه، ارائه جزئیات ظریف و رنگ با خلوص زیاد است.  فناوری multi-HDR، از جمله HDR10 و HLG، همراه با تکنولوژی تنظیم صحنه به صحنه تصاویر (dynamic scene-by-scene)، به شما اجازه می دهد تا از هر گونه کیفیت ویدیو با کیفیت HDR لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا