عمومی

خرید و قیمت تار جواد درگاهی

تار یکی از سازهای اصیل و کهن ایرانی است که از آن بیشتر در موسیقی سنتی استفاده می‌شود. این ساز در کشورهای دیگری نیز برای نواختن موسیقی محلی و سنتی به‌کاربرده می‌شود. تارها درگذشته دارای 5 سیم بوده‌اند امروزه مدل‌های 6 سیم این ساز نیز در بازار موجود است. تارها در برندهای مختلفی ساخته می‌شوند. تار جواد درگاهی یکی از بهترین و محبوب‌ترین نوع تارها در بازار ایران است. در این مطلب قصد داریم در رابطه با خرید و قیمت تار جواد درگاهی مطالبی را ارائه نماییم.

معرفی برند تار جواد درگاهی

معرفی برند تار جواد درگاهی به شما کمک خواهد کرد تا سازی مناسب و باکیفیت را خریداری نمایید. در دوره معاصر نوازندگان به نامی درزمینهٔ نواختن ساز تار و ساخت آن فعالیت کرده‌اند. یکی از این افراد جواد درگاهی پسر ارسلان درگاهی می‌باشد. تاری که توسط این استاد تولیدشده است دارای استانداردهای لازم بوده و از کیفیت نسبتاً بالایی برخوردار است. این تار در انواع و مدل‌های متنوعی ساخته می‌شود و دارای قیمت مناسبی می‌باشد.

انواع مدل تار درگاهی

تار درگاهی در مدل‌های متنوع برای استفاده نوازندگان مبتدی و حرفه‌ای طراحی و تولید می‌شود. برخی از انواع مدل تار درگاهی عبارت‌اند از:

  • تار جواد درگاهی یک مهر: جنس کاسه این ساز از چوب درخت توت می‌باشد. جنس دسته و گوشی‌های این مدل تار از چوب درخت گردو است. جنس پوست تار از بره‌تودلی بوده و شیطانک و سیم گیر و خرک از شاخ تولید می‌شوند. این تار برای افراد مبتدی تا نیمه‌حرفه‌ای طراحی‌شده است و با قیمت مناسبی عرضه می‌شود.
  • تار جواد درگاهی دو مهر: جنس کاسه تار دو مهر نیز از چوب درخت توت است. جنس دسته و گوشی از چوب درخت گردو و جنس پرده از روده می‌باشد. جنس پوست از بره‌تودلی درجه‌یک و جنس روی دسته از استخوان مصنوعی درجه‌یک است. برای شیطانک، خرک و سیم گیر نیز از شاخ طبیعی استفاده‌شده است. این تار دارای صدادهی بسیار مناسبی داشته و می‌توان برای افراد حرفه‌ای نیز از آن استفاده کرد.

نکات مهم در خرید تار درگاهی

قبل از خرید هر سازی باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا انتخاب خوبی نمایید. برخی از نکات مهم در خرید تار درگاهی عبارت‌اند از:

  • جنس بدنه تار: نوع چوب به‌کاررفته در کاسه و بدنه تار بسیار حائز اهمیت است. باید توجه داشته باشید که برای این ساز از چوب مرغوب و باکیفیت استفاده‌شده باشد. همچنین چوب باید کاملاً سالم و بدون ترک‌خوردگی باشد.
  • نوع تراش خرک تار: خرک تار تأثیر بسیار زیادی بر نوع صدادهی آن دارد. خرک باید از جنس شاخ حیوانات باشد و تراش آن به‌درستی انجام‌شده باشد.
  • نوع پوست تار: برای پوست تار باید از معده حیوانات استفاده‌شده باشد. اگر پوست تار خیلی ضخیم باشد و یا به‌جای پوست از دیافراگم استفاده‌شده باشد؛ تار صدایی نامطلوب خواهد داشت.
  • بررسی گوشی‌های تار: گوشی‌های تار باید کاملاً سالم بوده و به‌راحتی چرخانده شوند تا کوک شدن تار به‌راحتی انجام گیرد از خرید تارهایی با گوشی لق بپرهیزید.

عوامل تأثیرگذار بر میزان قیمت تار درگاهی

تار درگاهی با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شود. از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر میزان قیمت تار درگاهی عبارت‌اند از:

  • جنس کاسه تار
  • نوع پوست تار
  • ابعاد و اندازه تار
  • نوع مدل و طرح تار

بهتر است تار را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از کیفیت تار مطمئن شده و آن را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

خرید تار درگاهی از دلشاد موزیک

خرید تار درگاهی از دلشاد موزیک در انواع و مدل‌های متنوع امکان‌پذیر می‌باشد. دلشاد موزیک انواع مدل‌های تار را با کیفیت بالا و قیمت مناسبی عرضه می‌کند. این فروشگاه مجهز به ارسال رایگان بوده و سازها و لوازم جانبی را همراه با ضمانت‌نامه عرضه می‌کند. خرید از این مجموعه به روش غیرحضوری و در کمترین زمان امکان‌پذیر می‌باشد.

دکمه بازگشت به بالا