اقتصادی

خام‌فروشی کشاورزان گلستانی را فقیر کرد/ کشاورزی سنتی دیگر جوابگو نیست

ترندونی/ گلستان مدرس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: همانطور که خام فروشی در نفت ما را نابود می کند، کشاورزان استان گلستان به دلیل خام فروشی فقیر هستند.

رامین رحمانی در گفت وگو با ترندونی، درباره راهکارهای اجرای شعار سال، گفت: مکان ها.

وی درباره مزایای تولید دانش بنیان افزود: حرکت به سمت تولید دانش بنیان مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی ما را حل می کند و مهمتر از آن ما را از وابستگی نجات می دهد. شرکت های دانش بنیان می توانند کالا تولید کنند. ، قارچ ها و غیره و ساخت ماشین آلات (صنعت) مرتبط است.

مانع صنعتی ضعیف مانع می شود رونق تولید دانش بنیان در گلستان
مدرس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه استان گلستان هنوز به جایگاه صنعتی واقعی خود نرسیده است، گفت: اگر امروز تولید صنعت دانش بنیان در استان گلستان به دلیل وضعیت ضعیف عقبه در این منطقه صنعتی است چون استان گلستان پایه کشاورزی داشت، از نظر صنعتی پیشرفت نکرده بود و متأسفانه کشاورزی هم به سمت سنت پیش رفته است، بنابراین امروز تولید قابل قبولی نداریم.

رحمانی با بیان اینکه میانگین درآمد خانوار در استان گلستان نصف متوسط ​​درآمد کشور است و یکی از دلایل آن استفاده از روش های سنتی در کشاورزی است، افزود: برداشت می شود و اگر کسب و کارهای دانش بنیان با این ماجرا مواجه می شدند. ، آنها به راحتی گوجه فرنگی را در فرآیندهای ساده به پودر تبدیل می کردند. این محصول تا یک سال بدون افزودنی قابل نگهداری و بسته بندی بوده و به محض مخلوط شدن با آب به عنوان رب گوجه فرنگی قابل استفاده می باشد.

وی افزود: سیب زمینی را می توان به آرد تبدیل کرد و به عنوان خمیر سیب زمینی در شیرینی پزی استفاده کرد یا به خمیر نان اضافه کرد که کیفیت نان را تا پنج درصد افزایش می دهد. این همان چیزی است که مقام معظم رهبری از ما انتظار دارند. شعار سال در واقع تحقق شعار سال، تغییر در زندگی کشاورزان و در تولید تولید دانش بنیان خواهد بود.

استان گلستان به دانشگاه صنعتی نیازمند است
یک استاد دانشگاه گفت: محصولات کشاورزی دانش بنیان که قابل نگهداری در سیلوها و سردخانه ها نیستند را می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد تا از زیان کشاورز جلوگیری شود. در گلستان پیش بینی می شد که استان گلستان به صنعتی نیاز داشته باشد به جرأت می توان گفت که همه استان ها اعم از سمنان، مازندران و … با رشد دانشگاه صنعتی خود رشد کردند.

رحمانی خاطرنشان کرد: میلیون ها لیتر آب شیرین از طریق رودخانه های آتراکو و گرگانرود وارد دریای خزر می شود و پس از شوری دیگر قابل استفاده برای آبیاری تحت فشار و قطره ای نیست.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال دانش یا تولید دانش بنیان در استان گلستان هستیم که اشتغالزایی داشته باشد باید به سمت طرح های جدید برویم، خاطرنشان کرد: طرح های قدیمی دیگر جواب نمی دهد، چرا استان گلستان نباید یک استان باشد. شهر در گلخانه؟

یک مدرس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: هر گلخانه نیم هکتاری به راحتی می تواند هزینه های خانواده چهار نفر را تامین کند و محصولات آن به شانگهای و اوراسیا صادر شود. بیایید کشاورزی را از رژیم سنتی خارج کنیم و با ورود تکنولوژی و رشد صنعت در این حوزه، استان گلستان را متحول کنیم.

رحمانی یادآور شد: خام فروشی این محصول هم مانند نفت ما را خراب می کند، در استان گلستان کشاورزان به دلیل خام فروشی فقیر هستند بنابراین باید کسب و کارهای دانش بنیان در استان گلستان توسعه پیدا کند. ماهواره ای برای توسعه محصولات کشاورزی.” کشاورزان زحمتی نمی کشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بخش باید زنجیره ارزش افزوده محصولات کشاورزی را که بر صنعت، کشاورزی، فناوری، مدیریت سرمایه، زمین و آب متمرکز است، به نفع همه و اشتغال جوانان تکمیل کند. “.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا