برون مرزی

حمله وحشیانه شهرک‌نشینان به روستاییان فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست، ظهر امروز (شنبه)، به روستای «ام صفا» در شمال غرب رام‌الله (مرکز کرانه باختری) حمله کردند.

طبق گزارش منابع محلی فلسطین، شهرک‌نشینان پس از ورود به روستای ام صفا با حمایت نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی، به سمت فلسطینیان تیراندازی کرده‌اند و خانه‌های آن‌ها را به آتش کشیده‌اند.

 شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین به «فلانتینا ابو حامد» خبرنگار فلسطینی شبکه «فلسطین» که در حال تهیه گزارش از این تجاوز بوده، حمله کرده‌اند و دوربین او را شکسته‌اند.

«مروان صباح» رئیس شورای روستای ام صفا گفت ده‌ها صهیونیست به این روستا حمله کرده‌اند و پس از ورود غیرمجاز به خانه فلسطینیان، با حمایت نظامیان صهیونیست شهروندان فلسطینی را هدف قرار داده‌اند.

براساس گزارش‌ها، شهرک‌نشینان همچنین به یک آمبولانس که در حال انتقال یک بیمار به مرکز درمانی بود، در این روستا حمله کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و خواستار مداخله جامعه بین‌الملل برای محافظت از گروه‌های امدادی و درمانی در برابر شهرک‌نشینان شد.

طبق بیانیه وزارت بهداشت فلسطین، به دنبال این حمله، راننده آمبولانس مجروح شده، اما بیمار به‌طرز معجزه‌آسایی نجات یافته است.

شهرک‌نشینان، روز چهارشنبه هفته گذشته نیز خانه‌های فلسطینیان را در چند روستای کرانه باختری از جمله «ترمسعیا» به آتش کشیده بودند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/م




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا