اقتصادی

جهش اقتصادی در منطقە بانە و مریوان/ منطقه آزاد کولبری را مرتفغ می کند

ترندونی/ کردستان دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: بانه و مریوان ظرفیت بسیار بالایی دارند و جهش اقتصادی خوبی را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

سعید محمد عصر امروز (۹ اسفند) در بازدید از آزاد بانه با بیان اینکه کردستان به ویژه بانه و مریوان پتانسیل و توانمندی بالایی دارد، گفت: در شرایط فعلی سال گذشته حدود ۱.۹ میلیارد دلار معامله شد. مرز باشماق و سیرانبند.

وی گفت: ایجاد منطقه آزاد، وضعیت ترانزیتی و بهبود درآمدهای ترانزیتی و همچنین ایجاد اماکن و خدمات برای رانندگان موجب جذب و افزایش فعالیت ترانزیتی در این مناطق می شود.

محمد گفت: هم اکنون ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق آزاد در حال بررسی است که توسط مشاور طرح جامع در حال بررسی است.

وی افزود: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه اشتغال بسیار خوبی ایجاد می کند و بسیاری از مشکلاتی که امروز مردم با آن مواجه هستند و مشکل کولبری که مردم منطقه در آن زندگی نمی کنند، ایجاد می کند. حل خواهد شد.

محمد افزود: اشتغالزایی بسیاری از مشکلات این حوزه ها را حل می کند و تولید و صادرات از مهمترین آنها در مناطق آزاد بانه و مریوان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار هکتار در بانه و 3 هزار و 200 هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد تصویب شده است که در اسرع وقت فنس کشی و زیرساخت های لازم ایجاد می شود.

وی درباره اعتبارات مناطق آزاد گفت: در سال 1300 حدود 50 میلیارد تومان و سال بعد در سال 1601 به این مناطق اختصاص یافت. بودجه همه آژانس ها حدود 1.2 میلیارد یورو برای پالایش نفت است. از هفت منطقه آزاد اعلام شده که شامل بانه و مریوان نیز می شود استفاده خواهیم کرد.

محمد خاطرنشان کرد: بانه و مریوان ظرفیت بسیار بالایی دارند و زیرساخت ها در این بازدید آماده بهره برداری بود، بنابراین شاهد جهش اقتصادی خوبی در بانه و مریوان خواهیم بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا