عمومی

جمهوری چک: اوکراین تنها یک فرصت برای ضدحمله دارد

رئیس‌جمهور چک درمورد پیامدهای شکست ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین اظهاراتی مطرح کرد.

جمهوری چک: اوکراین تنها یک فرصت برای ضدحمله داردبه گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما ، خبرگزاری تاس در گزارشی به نقل از «پیتر پاول» رئیس‌جمهور چک، نوشت که اگر ارتش اوکراین در ضدحمله خود در سال جاری میلادی شکست بخورد، دیگر فرصت انجام ضدحمله نخواهد داشت.

پیتر پاول در بخشی از اظهارت خود، گفت: «اوکراین درسال جاری میلادی تنها یک فرصت برای ضدحمله خواهد داشت و اگر شکست بخورد دیگر نمی‌تواند کاری در این زمینه در سال جاری میلادی انجام دهد.»

رئیس‌جمهور چک معتقد است که در نتیجه کمپین ۲۰۲۳، می‌توان مذاکراتی را برای پایان دادن به درگیری یا توقف آن تا سال ۲۰۲۴ آغاز کرد. پیش از این، فرانسه پس از شکست ضدحمله نیرو‌های مسلح اوکراین، اجازه ورود نیرو‌های ناتو به اوکراین را داده بود.

به تازگی «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد نبرد ضدحمله علیه روسیه در جبهه‌های شرقی و جنوبی اوکراین سخت شده است، اما به ادعای او، اوکراین رو به جلو در حرکت است. هفته گذشته روسیه اعلام کرد ضدحمله آغاز شده است. اما تاکنون آن را شکست خورده توصیف و تصاویری از خودرو‌ها و تانک‌های جنگی منهدم شده ساخت آمریکا و آلمان را منتشر کرده است.

هفته گذشته نیرو‌های اوکراینی تلاش کردند از سد دفاع روسیه در نزدیکی دونتسک و در منطقه زاپروژیا عبور کنند. این حملات را نیرو‌های روسی دفع کردند و نیرو‌های دولت کی‌یف متحمل تلفات سنگین شدند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه هنگام سخنرانی در جمع خبرنگاران گفت که استفاده دولت کی‌یف از ذخایر استراتژیک خود در جریان حملات اخیر نظامیان اوکراینی این امکان را می‌دهد که «با اطمینان مطلق» اعلام شود که ضدحمله اوکراین آغاز شده است.

دکمه بازگشت به بالا