اقتصادی

ثبت نام ۲۹ هزار نفر در سامانه اعطای مسکن به خانوارهای ۳ فرزند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، پروانه اصلانی در گفتگوی زنده ویژه تلویزیونی در خصوص وظایف وزارت راه و شهرسازی صحبت کرد. در باره در اجرای ماده 4 قانون جوانان در خصوص اعطای زمین یا مسکن به خانواده هایی که بیش از 3 فرزند دارند، آمده است: بر اساس این قانون وزارت راه و شهرسازی برای شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت دارد. تصویب این قانون (24 آبان 1400) برای اختصاص 200 متر زمین متولد شد.

او اضافه کرد: مطابق با این قانون باید برای خانواده های بیش از سه فرزند ساکن شهرهای بالای 500 هزار نفر یک واحد مسکونی حمایتی ایجاد کند. ضمناً نرخ زاد و ولد در شهری که فرزند یا پدر در آن متولد شده است باید کمتر از 2.5 باشد.

مدیرکل خدمات برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی های این قانون این است که اگر خانواده مسکن عمومی استفاده شده در صورت داشتن فرزند سوم می توانند دوباره از مسکن یارانه ای استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواده مقیم شهر ممکن است در شهرهای دیگر که در آن نزدیکترین شهر محل تولد یا محل سکونت پدر یا مادر زمین را دریافت می کند; مخصوصا ما در شهرهای بزرگ زمین کافی نداریم.

اصلانی خاطرنشان کرد: مانند همه برنامه‌های مسکن مورد حمایت، افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند معمولاً در شهرهای جدید مجاور کلان‌شهرها یا شهرهای مجاور کلان‌شهرها مسکن حمایتی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روند ثبت نام از خانواده های مشمول این قانون و سامانه مسکن کمکی به نشانی https://saman.mrud.ir/ آنها می توانند ثبت نام چرا؛ مس ثبت نام شروع خانوارهای واجد شرایط و دار 29650 سرپرست خانوار ثبت نام توری

مدیرکل خدمات برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: برای اجرایی شدن این قانون باید آئین نامه آن به تصویب هیأت وزیران برسد. وزارت راه و شهرسازی آیین نامه اجرایی یک ماهه قانون تامین مسکن یا زمین خانواده های دارای سه فرزند را تصویب می کند. قبل از به هیئت دولت ارائه شد اما دار هیئت وزیران آن را تایید نکرد.

او گفت: «متداول ترین در میان آنها ثبت نام برای استان تهران؛ همچنین 81 خانواده بالای 7 فرزند داریم که اکثرا ساکن سیستان و بلوچستان هستند.

اصلانی با بیان اینکه حدود 70 درصد تسهیلات اختصاص منازل سازمانی به کارکنان بالای 3 فرزند است، گفت: این دستورالعمل مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست و تمامی امکاناتی که ساختمان سازمانی دارند باید از آن پیروی کنند. “

دکمه بازگشت به بالا