عمومی

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی

امروزه در کنار کسب و کار های معمولی در بازار یک سری کسب و کارهای اینترنتی نیز گسترش پیدا کرده است. یک فروشگاه در حالت عادی، تنها مشتریانی از ناحیه و یا نهایتا شهر خود دارد اما اگر همان فروشگاه به صورت اینترنتی نیز فعالیت کند می تواند مشتریانی از سراسر کشور داشته باشد و این بی نظیر  خواهد بود!

با توجه به اینکه فروشگاه های اینترنتی زیادی به صورت همزمان در حال فعالیت هستند، به منظور دیده شدن کسب و کار خود باید به صورت کاملا حرفه ای عمل کرده تا بیش از رقبای خود، مشتری جذب کنید. تولید محتوا یکی از ارکان های اصلی سایت فروشگاهی است که اگر به نحو احسن انگار بگیرد، نتیجه بسیار مطلوبی را در پی خواهد داشت.

اهمیت تولید محتوا

شرکت های تولید محتوا

فرض کنید شما برای خرید یک لباس وارد بازار شده اید و برای این منظور مغازه های زیادی پیش روی شما هستند؛ در این هنگام شما برای خرید وارد مغازه ای می شوید که تزیینات زیبایی دارد و از بنرهای جذاب تخفیفاتی استفاده کرده اند یا به سمت مغازه ای خشک و بی روح می روید؟ طبیعتاً پاسخ شما همان مغازه ای است که شیک و دارای تبلیغات است.

تولید محتوا برای سایت فروشگاهی نیز دقیقا جریانی مشابه با خرید حضوری دارد. با توجه به رقابت بین سایت های فروشگاهی مختلف، فروشگاهی موفق خواهد بود که تولید محتوای حرفه ای داشته باشد.

اصول تصویر گذاری برای تولید محتوا

معمولا اولین چیزی که با باز کردن صفحه سایت به چشم می آید، تصویر محصول است و بیشترین تاثیر در جذابیت یک سایت را تصویر گذاری مناسب در پی دارد. تصویر قرار داده شده در سایت فروشگاه باید به گونه ای باشد که با یک نگاه تمامی ویژگی های محصول را نمایان کند. زاویه گرفتن تصویر، کیفیت، وضوح بالا، پس زمینه سفید و …از عواملی هستند که در تولید محتوای با کیفیت باید به آن دقت شود.

 تصویر را جذاب و هیجان انگیز انتخاب کنید!

تصویر قرار داده شده در محتوا باید به اندازه ای جذاب باشد که کاربر در یک نگاه مجذوب آن شود و در پی مطالعه ادامه محتوا برود. تولید تصویر وسوسه انگیز شامل دو مرحله مهم گرفتن عکس و نیز ویرایش آن است که هر دو مورد باید به وسیله فردی حرفه ای و کاربلد انجام شود. تاثیر تصویر وسوسه انگیز در افزایش فروش محصولات یک فروشگاه اینترنتی قابل لمس است بنابراین از آن غافل نشوید و حتی المقدور از نورپردازی های جذاب هم برای آن کمک بگیرید.

 عنوان را حرفه ای انتخاب کنید!

یکی دیگر از عوامل مهم در جذاب کردن محتوا و در ادامه جذب مشتری، استفاده از عنوان پر محتوا و نیز زیبا است به طوری که خواننده را مجاب به مطالعه ادامه محتوا کند. ساختار یک عنوان باید تمامی موارد ماهیت، برند، مدل، ابعاد و جنسیت را در برگیرد؛ با رعایت این ساختار، کاربر با دیدن عنوان یک دید کلی از محتوا را در ذهن مجسم می کند و راحت تر می تواند تصمیم گیری کند.

فراموش نکنید که انتخاب تمامی عنوان ها در فروشگاه اینترنتی باید به ترتیب ساختار بالا باشد تا تاثیر و گیرایی آن در ذهن خواننده بیش از پیش گردد. همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، رقابت فروشگاه های اینترنتی در دنیای مجازی بسیار زیاد است و در این زمینه سایت های زیادی فعالیت می کنند بنابراین اگر می خواهید در این میان برجسته به نظر بیایید، حتما اصول و قواعد گفته شده را رعایت نمایید.

قوانین و اصول تولید محتوا برای فروشگاه

توضیحات صفحه محصول را به صورت واضح ارائه دهید

برای رسیدن به این هدف باید جامعه هدف خود را بشناسید و مطابق با سطح علم و فرهنگ  آن ها اقدام به ارائه توضیحات مربوطه نمایید. استفاده از عبارت های ساده و روان به زبان مشتری در جهت توجیح او بسیار مهم است و می تواند فروش سایت را افزایش دهد.

گاهی در برخی از محتوا های سایتی به اندازه ای از کلمات دو وجهی و یا نامفهوم استفاده شده که خواننده سردرگم شده و سوالات زیادی در ذهن او به وجود می آید و این مسئله موجب پشیمانی او از خرید محصول می شود. برای اطمینان از کیفیت کار می توانید سفارش تولید محتوا برای سایت فروشگاهی خود را به seoedu  بسپارید تا به همان نتیجه مطلوب خود برسید.

خلاقیت به خرج دهید!

این نکته را به خاطر داشته باشید که در همان زمینه فعالیت کاری شما ممکن است فروشگاه های اینترنتی بسیاری در موازی با کار شما فعالیت کنند و در این میان یک رقابت شدید به وجود می آید، پس چه کسی موفق خواهد شد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که سایتی موفق می شود که محتوای حرفه ای را در قالب اصولی و استاندارد تولید کند. محتوای متنی و نیز تصاویری که در آن استفاده شده باید دارای خلاقیت باشد و نه اینکه تنها یک کپی از سایت های دیگر را به مشتری ارائه دهد. خلاقیت در تولید محتوا را می توانید با مطالعه منابع زیاد در زمینه کاری خود به دست آورید.

 به روز شوید!

برای دیده شدن در نظر مشتری باید مطالب به روزی را ارائه دهید و هیچ گاه تکراری نشوید. استفاده از انواع محتوا در قالب های متنوع مانند محتوا های متنی، تصویری، انیمیشن و … نوعی تنوع را در محتوا به وجود می آورد و همه این مسائل در جذب مشتری تاثیرگذار هستند.

 بهینه سازی محتوا را جدی بگیرید

یکی از مهم ترین ارکان تولید محتوای خوب، رعایت بهینه سازی اصولی محتوا است. بهینه سازی محتوا برای رسیدن به صفحات برتر گوگل خود باعث افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش محصول فروشگاه اینترنتی می شود.  تشخیص کلمات کلیدی مناسب و به کار بردن آن، بهره گیری از عنوان های جذاب، تصویر گذاری اصولی و وسوسه انگیز، رعایت اصول نگارشی و املایی در محتوا از عواملی است که بر افزایش رتبه سایت تاثیر می گذارد.

و در پایان

محتوای فروشگاه اینترنتی شما همانند ویترین یک مغازه است و به همان اندازه باید در چیدمان آن دقت کنید و خلاقیت به خرج دهید. برای این منظور می توانید از مشاوران ما در seoedu  کمک بگیرید تا بتوانید قدرت خود را در میان سایر رقبا به رخ بکشید. از همکاری شما سپاسگزاریم.

دکمه بازگشت به بالا