برون مرزی

توجیه عجیب بحرین درباره توافق با اسرائیل

الزایانی به اسکای نیوز گفت: “توافقنامه صلح بحرین با اسرائیل گامی در جهت احیای حقوق مردم فلسطین و اجرای ابتکار عمل عرب است [طرح دو دولتی] وجود دارد. “این توافق نامه باعث امنیت و ثبات منطقه خواهد شد.”

وزیر امور خارجه بحرین گفت منامه مسئله فلسطین را مسئله اصلی صلح می داند و در تلاش است تا راه حل دو کشور را پیدا کند و سازش با اسرائیل “فرصتی برای صلح و ثبات” برای مردم منطقه فراهم می کند.

این مقام بحرینی افزود: طرفین توافق بر لزوم یافتن راه حل به اصطلاح عادلانه ، جامع و پایدار برای مسئله فلسطین تأکید کردند و منامه امیدوار است که این توافقنامه افق های جدیدی را برای بحث در مورد سایر موضوعات از جمله گشودن فلسطین باز کند.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی اعتراض برخی کشورها و گروه ها را داشت ، گفت: این تصمیم پادشاه بحرین است و مردم بحرین نیز به تصمیم وی اعتقاد دارند.

سپس الزياني از دونالد ترامپ و دولت آمريکا براي توافق با تل آويو تشکر کرد.

وب سایت اسرائیلی Axius گزارش داد که در تاریخ 13 آگوست. (23 آگوست) پس از اعلام توافق امارات و اسرائیل ، مقامات ارشد بحرین با جارد کوشنر ، مشاور رئیس دونالد ترامپ و سخنگوی آشتی کاخ سفید با آوی برکوویتز تماس گرفتند. به آنها گفته شد كه می خواهند كشور دیگری باشند كه روابط خود را با تل آویو عادی می كند.

روز گذشته ، وزرای خارجه بحرین و رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان اعلام توافق سازش ، مکالمه تلفنی داشتند.

ادعای الزایانی مبنی بر اینکه مردم بحرین از تصمیم پادشاه برای مصالحه با اسرائیل حمایت می کنند ناشی از اعتراض گروه های مردمی از روز جمعه است و مریم بحرین شب گذشته به خیابان ها آمد و شعارهایی را علیه سازش خواند.

311311

دکمه بازگشت به بالا