عمومیکسب و کار ایرانی برتر

تفریحات کیش، 7 تفریح کیش که نباید از دست دهید

کیش با ساحلی نقره‌ای، آب‌های شفاف و زلال و آفتاب درخشانش، مرواریدی در دل خلیج فارس است. هتل‌های کیش که هتل هایی مجلل با امکان رزرو آنلاین از طریق سامانه هستند، مراکز خرید کیش، امکان انجام ورزش‌های آبی مفرح و حیات دریایی متنوع از جزیره کیش، مقصدی مناسب برای گردشگری ساخته‌اند. در سال های اخیر تلاش های فراوان در حوزه گردشگری و پیشرفت کیفیت هتل های کیش، این جزیره زیبا را به اصلی ترین قطب های گردشگری ایران تبدیل کرده است .

 هتل های کیش، با قابلیت رزرو آنلاین 

  1. بازید از کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش و همچنین نماد جزیره کیش محسوب می‌شود. بدون شک در میان عکس های دوستان و آشنایانتان که به کیش سفر کرده اند، عکسی از کشتی یونانی را حتما دیده‌اید.

کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی در بریتانیا ساخته شد و سال 1345 در ساحل جنوب غربی جزیره کیش لنگر انداخت و به گل نشست، با وجود تلاش‌های بسیار نتوانستند کشتی را از گل بیرون بکشند، بنابراین آن را در آب های کیش به آتش کشیدند. امروزه بقایای این کشتی به خصوص در غروب آفتاب به یکی از پرطرفدارین سوژه‌های عکاسی در میان گردشگران و مسافران کیش تبدیل شده است.

کشتی یونانی کیش، از جاذبه های عکاسی در کیش

  1. مجتمع تفریحات دریایی کیش

غواصی در آب های کیش، جت اسکی، پاراسل، پانانا، شاتل، قایق تندرو و اسکی روی آب تفریحات هیجان‌انگیزی است که می‌توانید یک جا در مجتمع تفریحات دریایی کیش تجربه کنید.

تفریحات مهیج جزیره کیش

اگر واقعاً نمی‌خواهید وارد آب شوید، می‌توانید قایق‌های کف شیشه‌ای را امتحان کنید تا نگاهی به زندگی دریایی رنگارنگ ماهی های خلیج فارس بیندازید.

تفریحات آبی جزیره کیش

در این مجتمع امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، سالن ماساژ، فروشگاه لوازم شنا و جای گرفته‌اند. گردشگران مجتمع تفریحات دریایی بدون نیاز به حمل پول در ساحل کیش با استفاده از مچ بندهای الکترونیکی تمام نیازهای خود را به‌منظور خرید رفع می‌کنند.

بیشتر بخوانید در:

  1. آکواریوم کیش

آکواریوم کیش جزئی از مجموعه دلفین کیش نیست اما دقیقا در کنار آن قرار دارد. یکی از بهترین راه ها برای دیدن دنیای زیر آب غواصی است، یک فعالیت سرگرم کننده که می توانید در کیش انجام دهید. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید غواصی کنید، این شانس را دارید که مرجان های رنگارنگ، ماهی ها، لاک پشت ها و بسیاری از موجودات دیگر را در آکواریوم کیش ببینید.

بازدید از ماهی های رنگارنگ آکواریوم کیش

این آکواریوم بزرگ از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. یکی با حجم 50000 لیتر که حاوی کوسه و تمساح و مار است و دیگری با حجم 20000 لیتر که 70 ماهی کمیاب و جالب دارد. لاک پشت دو متری، تاکسیدرمی و مرکز دیرینه شناسی از دیگر قسمت های جالب این جاذبه هستند.

بیشتر بخوانید در: آکواریوم کیش، دنیای ماهی های خلیج فارس

  1. مخزن آب دوقلو

آب انبار دوقلو در سال 1372 بر روی بقایای یک مخزن آب موجود ساخته شد و معماری آن به شدت یادآور آب انبارهای یزد است. در مکان هایی که کمبود آب وجود داشت، چنین سازه هایی برای ذخیره آب ساخته می شد. بادگیر، یک سازه معماری باستانی ایرانی است که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شد، به نگه داشتن آب در دمای نزدیک به انجماد کمک می‌کرد.


آب انبار های قدیمی ماندگار

  1. ساحل مرجان

این ساحل که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد، به خاطر مرجان های زیبایی که در آن یافت می شود، ساحل مرجان نامگذاری شده است. ساحل با آلاچیق ها پوشیده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می دهد

ساحلی متفاوت از جاذیه های جزیره کیش

این ساحل مکانی بسیار محبوب برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار دارند و رزرو برای هر یک از فعالیت ها را آسان می کند.

  1. دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه ‌سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره کیش می‌چرخد و مستقل از جاده‌های ماشین است و راهی زیبا و به خصوص آسان برای یافتن سواحل خلوت و توقف در اوقات فراغت، برای گرفتن عکس با پس‌ زمینه زیبای آب نیلگون خلیج فارس می باشد.

غواصی در کیش یکی از بهترین تفریحات آبی جزیره کیش می باشد که شما می توانید توسط آژانس زیر رزرو کنید.

دیدن اطراف حاشیه ی جزیره با پیست دورچرخه سواری کیش

ایستگاه‌های کرایه در سراسر جزیره واقع شده‌اند و دوچرخه‌ها، سه چرخه‌ها، دوچرخه‌های دونفره و اسکوتر همگی به صورت ساعتی یا روزانه برای اجاره در دسترس هستند.

  1. شهر باستانی حریره

گفته می شود که این شهر، همان شهری است که در قرن هشتم، سعدی شاعر نامدار فارسی زبان در اثر خود گلستان از آن یاد کرده است.


حریره، شهری ماندگار از گذشته های دور

 حریره که در بخش مرکزی و شمالی جزیره قرار دارد، نگاهی اجمالی به معماری باستانی ارائه می‌دهد و اگرچه امروزه بخش زیادی از آن دست نخورده باقی نمانده است، خرابه‌ها نشان می‌دهد که زمانی منطقه‌ای پر رونق بوده است. حفاری این مکان تخمین می‌زند که حدود 1000 سال تاسیس شده و 600 سال بعد متروک شده است.

بیشتر بخوانید در :


  1. شهر زیرزمینی کاریز در کیش

آب به عنوان یک منبع کمیاب در بسیاری از مناطق ایران، ایرانیان باستان سیستم قنات را به وجود آوردند، چاه های عمودی با شیب ملایمی که آب را به مناطق خشک هدایت می کرد . قناتی با قدمت ۲۵۰۰ ساله در کیش که روزگاری آب شیرین مردمان کیش را تامین می‌کرده، اکنون به شهر زیرزمینی شگفت‌انگیزی تبدیل شده که با سقفی تزئین شده از مرجان و صدف‌های طبیعی، پذیرای مسافران کیش است و یک تفریح هیجان انگیز در کیش محسوب می شود.

قنات کیش، با قدمتی 2500 ساله


در گذشته کیش عمده آب شرب مردم جزیره کیش از قنات‌ها تامین می‌شد. در مسیر خود از راهروهای متعددی با معماری ظریف و نورپردازی زیبا خواهید گذشت و در گوشه و کنار دیواره‌های قنات، فسیل‌های زیبایی از گوش ‌ماهی های مختلف نظر شما را به خود جلب می‌کند.


نورپردازی زیبای قنات کیش


قنات قدیمی کیش که قدمتی بیش از ۲۵۰۰ سال دارد، گرچه به عظمت قنات‌های نقاط کویری ایران نیست، اما این قنات ها در کیش از نظر مهندسی یکی از پیشرفته‌ترین قنات‌های ایران در زمان خود به شمار می‌رفت. تونل ها بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی می کنند. این سازه باستانی حفظ شده اما با اضافه شدن غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی مدرن شده است.

بیشتر بخوانید در:

قنات باشکوه جزیره کیش


  1. بازدید از پارک دلفین و باغ پرندگان جزیره کیش

پارک دلفین های کیش یک پارک 170 هکتاری است که نه تنها دارای حیات دریایی است، بلکه دارای باغ های متنوعی از جمله پروانه، ارکیده و کاکتوس و همچنین بزرگترین استخر جزیره است که دلفین ها، شیرهای دریایی و نهنگ ها را در خود جای داده است.
این پارک جاذبه‌ای معروف و شگفت‌انگیز در جزیره کیش است که تمام مسافران جزیره‌ی مرجانی کیش به طور حتم به آن سر خواهند زد.

پارک دلفین های کیش


در بخش دلفیناریوم شاهد گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی مانند شیر دریایی و پنگوئن و دلفین‌های بازیگوش خواهید بود که با اشاره‌ی مربیان خود حرکات دیدنی را به نمایش در می‌آورند.

باغ پرندگان کیش


باغ پرندگان این پارک شامل بیش از 47 گونه پرنده و حیوانات دیگر است. بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می کشد، اما می تواند یک توقف هیجان انگیز به خصوص برای کودکان باشد.

بیشتر بخوانید در:

  1. لاک پشت های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی در بهار و پاییز، لاک ‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری به زمین‌های حفاظت‌شده از آب بیرون می‌آیند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می دهد تا این لاک پشت های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می کنند، تماشا کنند

لاکپشت های پوزه عقابی در دریای خلیج فارس

دوربین خود را بردارید و به سمت این سواحل دور افتاده بروید تا سرهایی را که از آب بیرون می‌زنند، ببینید و از لاک‌پشت‌هایی که برای لانه کردن تخم‌ هایشان سوراخ می‌کنند عکس بگیرید ( البته از فاصله ایمن).


  1. مجتمع درخت سبز

شمال جزیره، منطقه ای سرسبز که به دره پرتغالی ها معروف است، محل مجتمع درخت سبز است که در اطراف یکی از قدیمی ترین درختان به نام بانیان ساخته شده است. گفته می شود حدود 600 سال سن دارد.

درخت آرزوها در کیش

بسیاری معتقدند این درخت فرخنده است و به اینجا می آیند تا آرزویی داشته باشند و نخی به دور شاخه های ضخیم و پیچ خورده ی آن ببندند، تا به واقعیت تبدیل شود. در اطراف آن مجموعه، فضای سبز فوق العاده ای وجود دارد که در آن با یک لیوان چای داغ یا شاید یک بستنی سرد می توانید لحظاتی را استراحت کنید.

در قسمت گردشگری هتل یار، شما را با هیجان انگیز ترین تفریح ها  و نقاط دیدنی جزیره کیش، خدمات و هتل های کیش و امکان توسط هتل یار آشنا خواهیم کرد. وقتی نام کیش در میان باشد، حتماً نام تفریحات کیش هم به دنبالش خواهد آمد! کمتر کسی بدون تجربه کردن این تفریحات جذاب و خاص از جزیره بازمی‌گردد. اما اینکه در کیش چطور خوش بگذرانیم و در این جزیره چه تفریحاتی برای ما تدارک‌ دیده شده، مطلبی است که امروز قرار است به آن بپردازیم.

گرچه پیش‌از این هم به بخشی از تفریحات کیش پرداخته‌ایم، اما این بار می‌خواهیم جامع‌تر و کامل‌تر و نه فقط تفریحات آبی، بلکه همه تفریحات هیجان‌انگیزی که در خشکی و دریا وجود دارند، بشناسیم. پس اگر به‌زودی عازم کیش هستید و هنوز برای فعالیت‌هایتان در کیش تصمیمی نگرفته‌اید، این مطلب را از دست ندهید.

تفریحات کیش چیست؟

بهترین تفریحات کیش را می‌توان بانجی جامپینگ، تونل باد، پارک سافاری، تم پارک سنتر، پارک برفی، تله‌کابین، دوچرخه‌سواری یا استفاده از پارک‌های ساحلی و همین‌طور انواع تفریحات آبی مانند جت اسکی و غواصی یا تفریحاتی از قبیل شرکت در کنسرت و پاساژگردی دانست. در ادامه، به‌طور مفصل همه جاهای تفریحی کیش را به‌همراه قیمت آن‌ها معرفی کرده‌ایم.

تفریحات آبی کیش

مشخصاً بارزترین و اصلی‌ترین تفریحی که هرکسی در سفر به کیش باید تجربه کند، تفریحات آبی است. خلیج‌فارس با آب شفاف و تفریحات جذابی که در سواحل کیش برایتان تدارک دیده است، بیش از هرجای دیگری شما را به استفاده از این آب و تجهیزات مدرن دعوت می‌کند. اگر قرار باشد نگاهی کلی به این تفریحات بیندازیم، باید بگوییم که تفریحات آبی کیش بخش‌های متنوعی دارد که برخی از آن‌ها توسط کلوب‌ها انجام می‌شود و بخش دیگری به لذت بردن از خلیج‌فارس اختصاص دارد.

شنا در کیش

قرار نیست هر روز در طول سفر خلیج‌فارس را ببینیم و تنی به آب نزنیم! حتی اگر با تور کوتاه‌مدتی مثل به این مقصد سفر کرده باشیم، باز هم دوست داریم اگر شده برای چند ساعتی شنا در آب‌های تمیز و جذاب خلیج‌فارس را امتحان کنیم. پلاژهای آقایان و بانوان جزو تفریحات کیش با قیمت مناسب هستند که می‌توان در این سفر به سراغ آن‌ها رفت. این دو پلاژ در واقع ساحلی مناسب‌سازی شده‌اند و برای کسانی که دوست دارند در آب دریا شنا کنند، شرایط خوبی دارند.

البته ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که ترجیح می‌دهند به‌جای شنا در آب دریا، در پارک‌های آبی شنا کنند. باز هم نیازی به نگرانی نیست! اوشن پارک با امکانات کافی به‌عنوان یکی از مکان های تفریحی کیش نه فقط شنا در جزیره را برای شما ممکن کرده، بلکه انواع تفریحات هیجان‌انگیز را هم در این مجموعه تدارک دیده است.

  • قیمت بلیط پلاژها: 80 هزارتومان
  • ساعت کار پلاژهای کیش: آقایان از 9 صبح تا 6 بعدازظهر و بانوان از 10 صبح تا 4 بعدازظهر
  • قیمت بلیط اوشن پارک: 780 هزارتومان
  • ساعت کار اوشن پارک: 9 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق اوشن پارک

اوشن پارک از تفریحات کیش

کلوب‌های تفریحی

برای پرداختن به بازی‌های آبی کیش و همین‌طور بررسی قیمت تفریحات کیش در این حوزه، اول باید به این مسئله بپردازیم که در کیش، تفریحات آبی، هم از نظر شکل و نوع و هم از نظر هزینه بسیار متنوع هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از هرچیز با یک جست‌وجوی ساده موارد علاقه‌مندی‌تان را پیدا کنید و برای استفاده و لذت بردن از انواع تفریحات آبی، به سراغ آن دسته از کلوب‌ها یا مناطق تفریحی کیش بروید که وسایل تفریحی موردنظر شما در آن پیدا می‌شود.

از جمله وسایل تفریحی که در سواحل خلیج‌فارس و جزیره کیش می‌توانید استفاده کنید، پاراسل، جت اسکی، بنانا، شاتل فلای بورد، کایاک، پدل بورد، اسنورکلینگ، غواصی و قایق‌سواری است. قیمت تفریحات کیش در این بخش از 200 هزارتومان تا 3 میلیون تومان است.

هزینه تفریحات کیش در حوزه تفریحات آبی پاراسل، از تفریحات کیش روی آب‌های خلیج‌فارس

تفریحات هیجان‌انگیز کیش

از تفریحات آبی که بگذریم، در جزیره لوکس کیش شما می‌توانید امکاناتی را پیدا کنید که ممکن است در سایر شهرهای ایران با این کیفیت پیدا نشود. در واقع تفریحات کیش برای سلیقه‌های مختلف، تنوع بسیاری دارد؛ اما در میان گروه‌های سنی متفاوتی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، جوانان از شاخص‌ترین افراد هستند و طبیعتاً هرجا جوانی هست باید انتظار شور و هیجان را هم داشت.

بعضی از تفریحات هیجان‌انگیز کیش به‌قدری مورد توجه هستند که برخی صرفاً برای تکمیل یک پکیج لوکس و ویژه به آنجا می‌روند؛ مثلاً را خریداری می‌کنند و این سفر را با تفریحات گران و هیجان‌انگیز به خاطره‌ای تکرارنشدنی تبدیل می‌کنند.

بانجی جامپینگ

یکی از مشهورترین تفریحاتی که ممکن است هرکسی را در کیش وسوسه کند، بانجی جامپینگ این جزیره است. در بانجی جامپینگ که در واقع یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها برای اهالی هیجان در این روزهاست، شما به‌وسیله کش و طناب‌های محافظ تجربه سقوط آزاد از ارتفاع را خواهید داشت. دو سکوی پرش؛ یکی در ارتفاع 40 و دیگری 60 متری دارد و بد نیست بدانید که برای پرش از ارتفاع 60 متری حتماً باید پیش‌از این، تجربه پرش از ارتفاع پایین‌تر (سکوی 40 متر) را داشته باشید. همچنین باید به لحاظ سلامتی هم شرایط سلامت عمومی را داشته باشید تا اجازه پرش از سکو را به شما بدهند.

  • قیمت بلیط بانجی جامپینگ: یک میلیون و 58 هزار تومان
  • ساعت کار بانجی جامپینگ: 4 بعدازظهر تا 10 شب
  • محدوده سنی برای استفاده از بانجی جامپینگ: حداقل 8 سال

موقعیت دقیق بانجی جامپینگ کیش

بانجی جامپینگ، از تفریحات هیجان‌انگیز کیش

 جایروکوپتر

یکی از تفریحاتی که به شما نمایی زیبا از جزیره و همین‌طور خلیج‌فارس را می‌دهد، جایروکوپتر است. این وسیله پروازی ساده برای دو نفر طراحی شده و به شما امکان پرواز بر فراز جزیره را می‌دهد. اگر ترس از ارتفاع ندارید و دوست دارید لذت یک پرواز کوتاه‌مدت را تجربه کنید، بد نیست جایروکوپتر کیش را امتحان کنید و از این طریق نیم‌نگاهی به ، آن هم از ارتفاع زیاد بیندازید.

  • ساعت کار جایروکوپتر: 9 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیط جایرو کوپتر: یک میلیون و 900 هزار تومان
  • محدودیت سنی جایروکوپتر: حداقل 10 سال

موقعیت دقیق جایروکوپتر کیش

جایروکوپتر از تفریحات کیش با هزینه بالا

تونل باد

تونل باد، تفریح خاص دیگری است که در کیش می‌توانید به سراغش بروید. این تونل به‌عنوان یک تفریح خاص و مدرن، استوانه‌ای عظیم است که با جریان یافتن شدت باد هنگام حضور در استوانه، می‌توانید تجربه تازه‌ای از حس پرواز و حتی سقوط بدون ریسک‌های معمول را داشته باشید. البته این تفریح هم مانند سایر تفریحات خاص کیش نیازمند آموزش و توجه به نکات ایمنی است که از طرف مربی به شما گفته می‌شود.

  • ساعت کار تونل باد: 9 صبح تا 1:30 بعدازظهر و 5 بعدازظهر تا 11 شب
  • قیمت بلیط تونل باد: یک میلیون و 700 هزار تومان
  • محدودیت سنی تونل باد: حداقل 4 سال (خردسالان نیاز به رضایت‌نامه والدین دارند)

موقعیت دقیق میکا مال

تونل باد میکا مال در یکی از مراکز تفریحی کیش

سافاری کیش

اگر در سفر به کیش زمان کافی دارید و می‌خواهید یک نیمروز پر از هیجان داشته باشید، باید به شما را معرفی کنیم. این پارک، مجموعه‌ای با انواع‌واقسام تفریحات هیجان‌انگیز است که شاید پاییز بهترین زمان استفاده از آن‌ها باشد و شما در بتوانید از آن‌ها لذت ببرید. می‌توانید در پارک سافاری به سراغ کارتینگ بروید یا شترسواری یا اینکه از بازی‌های گروهی مانند پینت‌بال و فوتبال حبابی استفاده کنید.

این مجموعه امکان استفاده از امکانات را به‌صورت پکیجی هم برای شما در نظر گرفته است و می‌توانید بسته به علاقه یا میزان هزینه مد نظرتان، تعدادی از این فعالیت‌ها را انتخاب کنید. از جمله آیتم‌های سافاری پارک می‌توان به تور سافاری، تور باگی، پینت‌بال، بانجی شوتینگ، زورب بال، ترامپول، هرم مومیایی، فوتبال حبابی، استوانه جادویی، صاعقه و انواع موتورهای چهارچرخ اشاره کرد.

  • ساعت کار سافاری: 4 بعدازظهر تا 10 شب
  • قیمت بلیط سافاری: ورودی مجموعه 15 هزارتومان و هزینه هر آیتم از 50 تا 200 هزارتومان

موقعیت دقیق سافاری کیش

سافار، از تفریحات کیش

پرش آزاد روی تشک

آخرین فعالیتی که در کیش قرار است جرئت شما را به چالش بکشد، پرش آزاد 12 متری روی یک تشک بادی است! این نوع تفریح، چند سالی است که توجه افراد را به خود جلب کرده و بسیاری دوست دارند حداقل یک‌ بار دل‌وجرئت خود را در این پرش آزاد امتحان کنند. پرش آزاد روی تشک معمولاً یک‌ بار انجام می‌شود و به‌غیر از مسئله سلامت عمومی، محدودیت دیگری برای استفاده از آن وجود ندارد.

  • ساعت کار پرش آزاد روی تشک: 5 بعدازظهر تا 10 شب
  • قیمت بلیط پرش آزاد روی تشک: 350 هزارتومان

موقعیت دقیق پرش آزاد روی تشک

تصویری از پرش آزاد روی تشک

تفریحات خانوادگی و گروهی کیش

کمتر پیش می‌آید کسی به‌قصد تفریح به‌صورت فردی به کیش سفر کند. افراد اغلب یا با خانواده یا با دوستان خود به این سفر می‌روند، بنابراین جاهای تفریحی کیش که برای تعداد نفرات بیشتر از دو نفر مناسب باشد یا گروه‌های سنی مختلفی را در بر بگیرد، اهمیت خاصی پیدا می‌کند. البته شاید اگر را بخوانید، این جزیره را تنها برای تفریح انتخاب نکنید و تجربه‌های جالب دیگری هم در آن بیابید؛ اما ما در این مطلب قرار است از تفریحات کیش بگوییم و به همین دلیل هم در ادامه، قصد معرفی آن دسته از مکان‌های تفریحی کیش را داریم که شما می‌توانید با خانواده یا جمع دوستانتان ساعت‌های مفرحی را در آن تجربه کنید.

تم پارک سنتر

تم‌ پارک سنتر مجموعه‌ای است که هم کودکان و نوجوانان می‌توانند از آن لذت ببرند و هم گروه‌های بزرگ‌سال. این‌ مجموعه از 2 پارک مجزا تشکیل شده است، یکی پارک ژوراسیک و دیگری مجیک پارک. جالب است بدانید که شما با خرید یک بلیط می‌توانید از امکانات هر دو پارک استفاده کنید. تم‌پارک سنتر به‌عنوان یکی از جاهای تفریحی کیش، بخش‌های گوناگونی دارد و به‌جز ژوراسیک پارک که شما را به دنیای دایناسورها می‌برد، می‌توانید به سراغ بخش آیینه‌ها بروید یا در سلفی‌روم عکس‌های فانتزی و خاص بگیرید.

  • ساعت کار تم پارک سنتر: 10 صبح تا 7 بعدازظهر

موقعیت دقیق تم‌ پارک سنتر

تم پارک سنتر از مراکز تفریحی کیش

آدرنالین استیشن

بسیاری از مردم این روزها در لیست تفریحاتشان حتماً وسایل و امکانات مدرن را هم قرار می‌دهند! سینماهای چندبعدی، استفاده از تکنولوژی واقعیت‌ مجازی و واقعیت افزوده به‌خوبی جای خود را در بین کسانی که می‌خواهند تفریح کنند، پیدا کرده است. در کیش هم چند مجموعه تفریحی با استفاده از تکنولوژی‌های روز وجود دارند که آدرنالین استیشن یکی از آن‌هاست. این مجموعه صاحب 10 دستگاه مختلف است که به‌وسیله آن‌ها 120 بازی را برای کاربران اجرا می‌کند.

  • ساعت کار آدرنالین استیشن: 10 صبح تا 7 بعدازظهر
  • قیمت بلیط آدرنالین استیشن: 120 هزارتومان

موقعیت دقیق آدرنالین استیشن

آدرنالین استیشن از مدرن‌ترین جاهای تفریحی کیش

هیجان‌انگیزترین تفریحات کیش | جاهای دیدنی کیش | مجله علی بابا

اتاق فرار 

برای پر کردن زمان تفریحتان، یک کار دسته‌جمعی هیجان‌انگیز چطور است؟ مثلاً رفتن به اتاق فرار. شرکت در برنامه یک اتاق فرار به شما این فرصت را می‌دهد که هم ساعاتی مفرح داشته باشید و هم تا اندازه زیادی سطح آدرنالین خونتان را افزایش دهید! کیش دو اتاق فرار مشهور دارد؛ یکی اتاق فرار پارک آبی و دیگری اتاق فرار دیپلمات که هرکدام با داستانی ترسناک و پر از رمزوراز تلاش می‌کنند ساعات خاصی را برای بازیکنان بسازند. جالب اینجاست برای ورود به این اتاق‌های فرار نیازی نیست جمعیت زیادی داشته باشید و در گروه‌های 2 تا 5 نفره می‌توانید بازی کنید.

  • ساعت کار اتاق فرار: 5 بعدازظهر تا 12 شب
  • قیمت بلیط اتاق فرار: از 150 هزارتومان

موقعیت دقیق اتاق فرار کیش

اتاق فرار یکی از مکان های تفریحی کیش

شهربازی هایلند

شهربازی کیش یکی از مجموعه‌های خانوادگی و محبوب مسافران جزیره است که حتی می‌توان آن را به‌عنوان یکی از معرفی کرد. در این شهربازی، بازی‌های مختلفی برای سنین متفاوت در نظر گرفته شده است و تقریباً همه افراد می‌توانند ساعات خوشی را در آن تجربه کنند. یکی از دلایل محبوب بودن هایلند در کیش این است که به‌غیر از وسایل بازی، رستوران و کافه هم برای مخاطبانش در نظر گرفته است. در این مجموعه می‌توانید بازی‌های متنوعی را تجربه کنید؛ از جمله اتاق لیزر، کارتینگ، ترامپولین، تالار ارواح، سورتمه، سفینه، شبیه‌ساز هواپیما و بازی‌های دیگر.

  • ساعت کار شهربازی هایلند: 11 صبح تا 1 بامداد
  • قیمت بلیط بازی های شهربازی هایلند: از 20 تا 90 هزارتومان

موقعیت دقیق شهربازی هایلند

شهربازی هایلند از جمله جاهای تفریحی کیش

پارک برفی پنگوئن

جزیره کیش یک مقصد لوکس به‌حساب می‌آید و طبیعی است که انتظار داشته باشید در آن تفریحات و امکاناتی را ببینید که در بسیاری از نقاط ایران پیدا نمی‌شود. مثلاً اولین پارک برفی ایران! حتی برای برخی، سفر به کیش ارزش آن را دارد تا به هر شکل هزینه‌های اقامت و حمل‌ونقل را مدیریت کنند و در ازایش از تفریحات لذت ببرند. برای مثال برخی با استفاده از به آنجا می‌روند؛ اما در طول سفر برای رفتن به پارک برفی به‌راحتی هزینه می‌کنند. پارک برفی پنگوئن کیش، جای خوبی برای حس کردن خنکی است، مخصوصاً اگر در فصول گرم به کیش سفر کرده باشید. البته در این مجموعه به شما لباس گرم داده می‌شود تا سرما آزارتان ندهد.

  • قیمت بلیط پارک برفی پنگوئن: 540 هزارتومان
  • ساعت کار پارک برفی پنگوئن: 12 ظهر تا 8 شب
  • محدوده سنی برای استفاده از پارک برفی پنگوئن: حداقل 3 سال

موقعیت دقیق پارک برفی پنگوئن

پارک برفی پنگوئن یکی از مناطق تفریحی کیش

تله‌کابین 

تفریح دیگری که در کیش می‌تواند شما را راضی کند، استفاده از است. تله‌کابین کیش فاصله‌ای حدوداً 3 کیلومتری را در کنار خط ساحلی طی می‌کند و فرصت خوبی برای عکاسی و لذت بردن از مناظر به شما می‌دهد. مبدأ حرکت تله‌کابین، میکا مال کیش است و مقصد آن اسکله تفریحی کیش. درباره کابین‌های این تله‌کابین هم بهتر است بدانید که ظرفیت هرکدام از آن‌ها 8 نفر است و شما و هم‌سفرانتان می‌توانید برای حدود 20 دقیقه در کنار هم از مناظر در مسیر لذت ببرید.

  • قیمت بلیط تله‌کابین: 270 هزارتومان
  • ساعت کار تله‌کابین: 10 صبح تا 8 شب

موقعیت دقیق تله‌کابین کیش

تله کابین از جذاب‌ترین مراکز تفریحی کیش

دوچرخه‌سواری

یکی از تفریحات ارزان و لذت‌بخشی که در کیش می‌توانید امتحان کنید، دوچرخه‌سواری است. این جزیره صاحب مسیری نسبتاً طولانی برای رکاب‌زنی است و می‌توانید هم‌زمان با لذت بردن از منظره خلیج‌فارس، دور جزیره رکاب بزنید. دوچرخه‌سواری جزو یکی از بهترین تفریحات و فعالیت‌های رایج برای مسافران کیش است و ازآنجایی‌که برای سنین و سلیقه‌های مختلف، دوچرخه‌هایی با سایز و امکانات متفاوتی در نظر گرفته شده است، می‌توانید به‌صورت خانوادگی و گروهی از این ورزش لذت ببرید.

  • قیمت کرایه دوچرخه: از 50 هزارتومان

دوچرخه سواری در کیش

از تفریحات آبی که بگذریم، در جزیره لوکس کیش شما می‌توانید امکاناتی را پیدا کنید که ممکن است در سایر شهرهای ایران با این کیفیت پیدا نشود. در واقع تفریحات کیش برای سلیقه‌های مختلف، تنوع بسیاری دارد؛ اما در میان گروه‌های سنی متفاوتی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، جوانان از شاخص‌ترین افراد هستند و طبیعتاً هرجا جوانی هست باید انتظار شور و هیجان را هم داشت.

تفریحات رایگان کیش

گفتیم که کیش جزیره‌ای لوکس است و اغلب مردم انتظار پیدا کردن یک تفریح خوب و رایگان در آن را ندارند؛ اما نگران نباشید در کیش همه‌چیز پیدا می‌شود. گرچه پیش‌از این در مطلب مفصل برایتان از این موضوع گفته‌ایم؛ اما در این مطلب هم اشاره‌ای به انواع تفریحات رایگان کیش خواهیم کرد. اغلب تفریحات رایگان کیش فعالیت‌هایی مانند عکاسی و پیاده‌روی و حتی پیک‌نیک و کمپینگ را شامل می‌شوند. بر همین اساس هم شما می‌توانید ساعات خالی خود را در مقاصد زیر بگذرانید و از فضای زیبای جزیره لذت ببرید:

  • ساحل خانوادگی
  • پارک سیمرغ
  • پارک مرجان
  • پارک شهر کیش
  • انجیر معابد
  • باغ‌راه ایرانی
  • ساحل کشتی یونانی

سواحل، از مهم‌ترین مناطق تفریحی کیش

پاساژگردی در کیش

خرید به‌قدری در کیش اهمیت دارد که بسیاری تنها به‌قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند و از طرف دیگر، اگر این مطلب را از ابتدا خوانده باشید، متوجه می‌شوید که بسیاری از تفریحات کیش یا در دل قرار دارند یا در فاصله کمی از آن‌ها هستند. ازطرف‌دیگر، برای طیف وسیعی از افراد، خرید به‌تنهایی یک تفریح کامل محسوب می‌شود. بنابراین نیازی به جست‌وجوی تفریحات متفاوت دیگری در کیش نیست. در این جزیره بیش از 20 مرکز خرید وجود دارد که هرکدام برای گرم‌تر نگه‌داشتن بازارشان، برنامه تفریحی مختلفی را برای مسافران تدارک می‌بینند؛ از اجرای موسیقی زنده و رستوران‌هایی با اجراهای شبانه گرفته تا انواع شهربازی‌ها و اتاق‌های بازی برای کودکان و بزرگ‌سالان.

یکی از مراکز خرید کیش

تفریحات فرهنگی

همیشه قرار نیست تفریحات ما چاشنی هیجان یا تحرک داشته باشند. کیش در زمینه تفریحات و خوشگذرانی‌های فرهنگی هم جایگاه خوبی دارد و جشنواره‌هایی که در تاریخ‌های مشخص برگزار می‌شود، کنسرت‌ها، جنگ‌های خنده و انواع مراسم برای مسافران و علاقه‌مندان به این حوزه‌ها در کیش تدارک دیده شده است.

حتی می‌توانید سری به سینماهای جزیره بزنید و از دیدن فیلم‌های روز روی پرده سینما لذت ببرید. در کیش به‌غیر از سالن‌های همایش و هتل‌ها، حداقل 5 مکان برای اجراهای مختلف از کنسرت تا نمایش‌های کمدی وجود دارد و تقریباً در هر روزی می‌توانید برنامه‌ای برای دیدن پیدا کنید.

کنسرت‌های کیش، از تفریحات محبوب جزیره

سخن پایانی

برای کسانی که دوست دارند در ایران تجربه‌های نابی از تفریح داشته باشند، کیش را می‌توان یک مقصد متفاوت دانست؛ اما در این میان، نمی‌توان از هزینه‌ها چشم‌پوشی کرد؛ به‌خصوص اگر این هزینه‌ها مربوط به مسائل اساسی از جمله اقامت و حمل‌ونقل باشد. البته اگر در زمان خرید تور یک انتخاب دقیق و حرفه‌ای داشته باشید، تا حد زیادی می‌توانید این هزینه‌ها را مدیریت کنید؛ اما چطور؟ برای این کار کافی است به صفحه لست‌سکند بروید و بهترین گزینه‌ای که برای شرایط شما مناسب است، انتخاب کنید. در این صفحه این امکان را دارید که از انواع تور کیش با قیمت‌های متنوعش باخبر شوید.

در این مطلب تلاش کردیم تا جای ممکن نه‌فقط به معرفی تفریحات، بلکه به بررسی هزینه تفریحات کیش بپردازیم تا با دیدن و خواندن این موارد در زمان سفر کمتر دچار سردرگمی شوید و بعضی از گزینه‌ها را حتی پیش از شروع سفر انتخاب کنید. اگر دلتان می‌خواهد تعطیلاتتان را طوری سپری کنید که هر لحظه‌اش خاطره‌انگیز باشد، بد نیست چمدانتان را برای ببندید! افرادی که دوست دارند آدرنالین بدنشان بیشتر اوقات در بالاترین حد خود باشد، دست‌کم یک‌بار به این جزیره سفر می‌کنند. تفریحات کیش به‌گونه‌ای طراحی شده تا مسافران با سلیقه‌های مختلف را دست‌خالی به شهرشان برنگرداند! فرقی نمی‌کند عاشق تفریح‌های هیجان‌انگیز هستید یا بازدید از جاهای تاریخی این جزیره را می‌پسندید؛ درهرصورت با سفر به کیش لذتی وصف‌نشدنی را تجربه خواهید کرد!

بهترین تفریحات آبی کیش کدام هستند؟

تفریحات آبی متنوعی در کیش وجود دارد که هریک سطح متفاوتی از هیجان را القا می‌کنند. جت اسکی، چتر پاراسل، شاتل و بنانا، پارک آبی اوشن و فلای‌بورد از محبوب‌ترین این تفریحات هستند.

چه تفریحات غیرآبی در کیش وجود دارد؟

اگر به تفریحات غیرآبی کیش علاقه‌ دارید، حتما تفریحات دوچرخه‌سواری، سافاری، اسکوتر برقی، جایروکوپتر و فوتبال حبابی را تجربه کنید.

تفریحات برای جاذبه های تاریخی کیش چیست؟

در سفر به کیش حتما سری به کشتی یونانی و شهر زیرزمینی کاریز بزنید.

هیجان در تفریحات آبی کیش

کیش است و تفریحات آبی آن! مگر می‌شود در این جزیره فقط به تماشای ساحل خلیج‌فارس بسنده کرد و سراغی از تفریحات هیجان‌انگیز آبی نگرفت؟ بهترین زمان سفر به کیش فصل پاییز است؛ در این فصل آب‌وهوایی معتدل در کیش جریان دارد.

اگر بلیط کیش را در فصل زمستان بخرید، هوای خنک‌تری را در کیش می‌بینید؛ اما احتمال بارش باران در این فصل بیشتر است. مسافرانی که می‌خواهند هیجان تفریحات آبی را در کیش امتحان کنند، معمولا فصل پاییز و زمستان را برای سفر مناسب نمی‌دانند. در پاییز ساعت کار این تفریحات کمتر می‌شود و در زمستان هم بارش‌های ناگهانی، انجام تفریحات آبی کیش را ناممکن می‌کنند.

بهترین و البته گران‌ترین زمان برای سفر به جزیره و سرزدن به جاهای تفریحی کیش ماه‌های اردیبهشت و خرداد است. در این زمان تفریحات آبی کیش را با بهترین کیفیت تجربه کنید!

تنها نکته‌ای که باعث می‌شود درباره زمان سفر به شک بیفتید، شلوغی بیش‌ازحد کیش در اردیبهشت و خرداد است. برای اینکه هیجان بیشتری در تفریحات کیش احساس کنید و درعین‌حال هزینه کمتری بپردازید، در فصل تابستان و به‌ویژه مرداد ماه برنامه سفرتان را بچینید.

در کیش تفریحات آبی مختلفی وجود دارد. تنوع این تفریح‌های هیجان‌انگیز دست شما را برای انتخاب بهترینشان باز می‌گذارد. در بیشتر موارد، هنگام انجام این تفریح‌ها عکسی از شما گرفته می‌شود تا یادگاری از سفرتان باشد. در ادامه بهترین تفریحات کیش را معرفی خواهیم کرد.

غواصی از مهم‌ترین تفریحات کیش

حتی اگر شنا هم بلد نیستید، باز هم می‌توانید در آب‌های خلیج‌فارس تا عمق ۴ یا ۶ متر غواصی کنید! در حال حاضر در ساحل سیمرغ، ساحل مرجان، ساحل دامون و ساحل اسکله تفریحی کلوپ‌های غواصی فعالیت دارند. در این کلوپ‌ها مربی‌هایی حرفه‌ای را پیدا می‌کنید که به گردشگران اصول اولیه غواصی را یاد می‌دهند.

اگر تجهیزات غواصی ندارید، اصلا نیاز به نگرانی نیست. شما فقط باید حوله، دمپایی و لباس شنا همراه داشته باشید. در این کلوپ لباس و تجهیزات غواصی هم در اختیارتان قرار می‌گیرد. همه افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند در سایت‌های ویژه خلیج‌فارس غواصی کنند. اگر سن فرزندتان کمتر از ۱۰ سال است، غواصی فقط در صورت تایید مربی امکان‌پذیر خواهد بود.

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ نوع دیگری از غواصی است که در آب‌های کم‌عمق جزیره انجام می‌شود. برای انجام اسنورکلینگ باید به یکی از جاهای تفریحی کیش در ساحل سیمرغ بروید و بلیط آن را بخرید. شما برای این تفریح عینک مخصوص و تجهیزات غواصی کم‌عمق نیاز دارید؛ کلوپ اسنورکلینگ این وسایل را در اختیارتان می‌گذارد.

انجام اسنورکلینگ حدودا ۱ ساعتی طول می‌کشد. همه افراد بالای ۶ سال با هر جنسیتی می‌توانند اسنورکلینگ را تجربه کنند. در این ورزش جذاب انواع ماهی‌های کوچک، حلزون‌ها، صدف‌های دریایی و موجوداتی را ببینید که در عمق کم آب زندگی می‌کنند.

فلای‌بورد

چندسالی می‌شود که فلای‌بورد به فهرست تفریحات هیجان‌انگیز کیش اضافه شده است. اگر هوس کردید روی آب‌های خلیج‌فارس پرواز کنید و در آب شیرجه بزنید، بلیط فلای‌بورد را بخرید. در این تفریح وسیله‌ای به جت‌اسکی وصل شده که به‌کمک آن چندمتری از سطح دریا ارتفاع می‌گیرید و حرکات نمایشی اجرا می‌کنید.

در فلای‌بورد بوی شوری دریا را از نزدیک حس کنید و خاطره‌ای تکرارنشدنی را رقم بزنید. فلای‌بورد بیشتر برای افرادی مناسب است که چابکی و فرزی قابل‌توجهی دارند. عکس‌العمل سریع مهم‌ترین ویژگی برای اجرای تمام‌وکمال فلای‌بورد است.

بااین‌حال توریست‌های کیش هیچ محدودیتی برای تجربه این ورزش از بهترین جاهای تفریحی کیش ندارند. درصورتی‌که می‌خواهید دقایقی را با انجام فلای‌بورد کیش بگذرانید، از ساعت ۹ تا ۱۶ به اسکله تفریحی کیش یا ساحل سیمرغ بروید.

اسکی روی آب

اسکی روی آب به ۲ شکل انجام می‌شود؛ اسکی با قایق موتوری یا کابل برقی. معمولا هزینه اسکی با قایق کمی بیشتر از اسکی با کابل برقی یا همان کیبل اسکی است. در این تفریحات شما روی تخته اسکی می‌ایستید و طنابی را می‌گیرید که به قایق موتوری یا برج‌های کیبل اسکی متصل است. درنهایت می‌توانید برای ۱۲ دقیقه روی آب‌ اسکی کنید. متناسب با وزن و سنتان با سرعتی از ۳۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت روی آب حرکت خواهید کرد.

معمولا اسکی روی آب از جاهای تفریحی کیش است که هزینه کمتری نسبت به سایر تفریحات دارد. در این تفریح شما هیچ هزینه‌ای برای خرید طناب، دستکش و تخته اسکی نمی‌پردازید. تخته اسکی استاندارد برای این تفریح، ابعاد ۱۱۲*۲۱ سانتی‌متر دارد. برای اسکی روی آب باید به کلوپ ورزشی مارینای کیش یا پارک کیبل اسکی جزیره بروید.

چتر پاراسل

با تماشای پرندگان دریایی، دوست دارید شما هم بر فراز دریا پرواز کنید؟ خب در این‌ صورت باید به شما چتر پاراسل کیش را پیشنهاد کنیم. در این تفریح دوست‌داشتنی سوار چتری شبیه بالن می‌شوید که به قایق موتوری وصل است. گاهی با اجازه ناخدا قایق حرکت می‌کند و با حرکت پرشتاب قایق روی آب دریا شما هم دقایقی پرواز روی آب را تجربه می‌کنید. با خرید بلیط چتر پاراسل کیش ۴۵ دقیقه قایق‌سواری و ۶ دقیقه پاراسل‌سواری خواهید کرد.

در چتر پاراسل تا ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌روید و جزیره را از زاویه بالا می‌بینید. اگر می‌خواهید در پاراسل‌سواری، کشتی‌های تجاری بزرگ را هم تماشا کنید، به ساحل دامون در شمال جزیره بروید. ساحل سیمرغ در شرق کیش هم امکانات این تفریح را فراهم کرده است.

به‌جز این دو، ساحل مرجان و اسکله تفریحی کیش هم از جاهای تفریحی کیش هستند که چتر پاراسل را ارائه می‌دهند. انجام این تفریح هیچ محدودیتی برای بانوان و آقایان ندارد. گاهی به تشخیص ناخدا کودکان زیر ۱۰ سال اجازه پاراسل‌سواری را نخواهند داشت.

جت‌اسکی از تفریحات کیش

شما می‌توانید تنهایی یا همراه با یکی از دوستانتان سوار جت‌اسکی شوید و ۱۵ دقیقه در خلیج‌فارس برانید. کلوپ‌های جت‌اسکی کیش از ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر فعالیت دارند. برای تجربه جت‌اسکی سری به این کلوپ‌ها در ساحل‌های دامون، سیمرغ و مرجان یا اسکله تفریحی کیش بزنید.

اگر قبلا تجربه این تفریح را نداشتید یا فکر می‌کند از پس آن برنمی‌آیید، اصلا جای نگرانی نیست! مربی‌های حرفه‌ای جت اسکی همراه شما هستند و مراحل انجام آن را برای شما توضیح و آموزش می‌دهند. تجهیزات ایمن جت اسکی خیال شما را از نظر امنیت این تفریح راحت خواهد کرد.

شاتل و بنانا

معمولا محلی‌ها برای ایمنی بیشتر اجازه نمی‌دهند مسافران تنهایی شاتل‌سواری کنند. شما باید دست‌کم با ۱ و حداکثر با ۲ همراه سوار تیوپ‌های شاتل شوید. این تیوپ‌ها به قایقی وصل هستند که با سرعت زیاد در دریا حرکت می‌کند. شاتل‌سواری از تفریحات کیش با قیمت ارزان به‌ حساب می‌آید. انجام این تفریح حدود ۲۰ دقیقه از شما زمان می‌گیرد.

بناناسواری هم کاملا مانند شاتل‌سواری است؛ البته این ۲ تفریح تفاوت کوچکی باهم دارند. در شاتل شما درون قایقی تیوپی می‌نشینید و کاملا درون قایق هستید؛ اما در بنانا روی تیوپی به‌شکل موز می‌نشینید و پاهایتان درون دریا خواهد بود. مدت زمان استفاده از بنانا با هر بلیط حدودا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است.

افراد بالای ۱۰ سال بدون محدودیت می‌توانند شاتل و بنانا را تجربه کنند. برخلاف غواصی، مسافران آقا و بانو امکان امتحان‌کردن این تفریح را به‌صورت همزمان دارند. کلوپ‌های شاتل و بنانا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۵ و ۳۰ دقیقه خدمات تفریحی‌شان را ارائه می‌دهند.

فلای فیش

در این تفریح هم شما سوار یک تیوپ بادی مقاوم می‌شوید که به قایق موتوری متصل است. با حرکت قایق، تیوپ بادی فلای فیش هم به‌ راه میفتد. این تیوپ به‌شکلی طراحی شده که با حرکت روی آب، از آن فاصله می‌گیرد و با شتاب به آن برخورد می‌کند. همین طراحی باعث شده مسافران هیجان بیشتری نسبت به شاتل‌سواری تجربه کنند.

بانوان و آقایان (بالای ۱۰ سال) می‌توانند همزمان سوار فلای فیش شوند. مدت زمان استفاده از فلای فیش بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. اگر هوس کردید شجاعتتان را با تجربه فلای فیش به چالش بکشید، سری به کلوپ فلای فیش در ساحل سیمرغ بزنید.

قایق تندرو از تفریحات کیش

اگر آرامش در دریا را به تفریحات هیجان‌انگیز آن ترجیح می‌دهید، گشت با قایق تندرو میان آب‌های نیلی خیلیج‌فارس را امتحان کنید. هرچند این تفریح ساده به‌ نظر می‌رسد، اما از تفریحات کیش با قیمت بالا به‌ شمار می‌رود. گشت با قایق تندرو و تفریحی حدودا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

یک راهنما همراه شما در مسیر خواهد بود تا مشکلی برایتان پیش نیاید. در این تفریح شما امکان هدایت کشتی را نخواهید داشت. همه افراد با هر جنسیت و سنی می‌توانند قایق‌سواری را در کیش تجربه کنند. این تفریح در همه ساحل‌ها و جاهای تفریحی کیش قابل‌دسترس خواهد بود.

اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی به زبان ساده همان غواصی مدرن است. در این تفریح شما سوار اسکوتر شده و تا عمق ۱۰متری زیر دریا پیش می‌روید. نیازی نیست شنا بلد باشید، مربی‌های حرفه‌ای با امکاناتی ایمن همراه شما هستند و کمکتان می‌کنند. برای تجربه اسکوتر زیردریایی باید بین ساعت ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر به اسکله تفریحی کیش بروید.

همه گردشگران بالای ۱۲ سال می‌توانند دقایقی را با اسکوتر زیردریایی بگذرانند. البته اگر شما به بیماری‌های قلبی دچار هستید یا نوسان فشار خون دارید، بهتر است یکی دیگر از تفریحات کیش را انتخاب کنید. باتوجه‌به ابعاد اسکوتر، مربی‌ها اجازه اسکوترسواری زیر دریا را به افرادی می‌دهند که قدشان بالای ۱۵۰ سانتی‌متر است.

کایاک‌سواری از جذاب‌ترین تفریحات کیش

برای تجربه کایاک‌سواری باید خودتان را به ساحل مرجان یا دامون کیش برسانید. در ساحل دامون اجازه کایاک‌سواری در فضای بزرگ‌تری را خواهید داشت. در این تفریح هیجان‌انگیز سوار قایقی تک‌نفره یا دونفره می‌شوید و خودتان قایق را با پاروهای مخصوص هدایت می‌کنید. کایاک‌سواری حدودا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. بانوان و آقایان می‌توانند کایاک‌سواری را امتحان کنند. مربی‌ها برای امنیت بیشتر به کودکان اجازه کایاک‌سواری نمی‌دهند.

اگر نمی‌دانید چطور باید با کایاک به دل دریا بزنید، از مربی‌های این تفریح کمک بگیرید. این مربی‌ها در همه مراحل کایاک‌سواری همراه شما خواهند بود. این تفریح نسبت به قیمتش از تفریحات کیش با نرخ اقتصادی حساب می‌شود.

پدل‌بورد

در این تفریح شما روی تخته‌های بزرگ پدل‌بورد می‌ایستید و با پاروهای مخصوص روی آب حرکت می‌کنید. مهم‌ترین و هیجان‌انگیزترین قسمت پدل‌بود، حفظ تعادل روی تخته است. افراد کمی می‌توانند به‌خوبی تعادلشان را روی پدل‌بورد حفظ کنند.

بلیط پدل‌بورد در ۲ حالت پدل‌بورد معمولی و رد پدل‌بورد (با ابعاد بزرگ‌تر) فروخته می‌شود. مدت زمان انجام این تفریح حدودا ۱ ساعت است. در ساحل سیمرغ و ساحل دامون کلوپ‌هایی برای پدل‌بوردسواری وجود دارند.

تجربه سی‌باب از تفریحات کیش

یکی از جدیدترین تفریحات کیش سی باب است. این تفریح شباهت زیادی به جت اسکی دارد. شما روی وسیله‌ای موتوری دراز می‌کشید و در همان حالت به کمک فرمان، آن را هدایت خواهید کرد. با سی‌باب‌سواری روی آب و زیر آب حرکت و هیجانی چندین برابر جت اسکی را تجربه می‌کنید. گردشگران با خرید بلیط می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه سوار سی‌باب شوند. کلوپ سی‌باب در ساحل سیمرغ فعالیت دارد.

کشتی تفریحی کیش

کشتی‌های تفریحی کیش معمولا شب‌ها برنامه‌هایشان را اجرا می‌کنند. با خرید بلیط این کشتی‌های تفریحی در جنگی شبانه شرکت خواهید کرد. اجرای زنده موسیقی و برنامه‌های کمدی از مهم‌ترین قسمت‍های این جنگ دوساعته هستند. بلیط کشتی تفریحی کیش رنج قیمتی مختلفی دارد. این قیمت بیشتر به ساعت کاری قایق، نوع شناور و امکانات آن وابسته است. حضور در برنامه‌های کشتی تفریحی کیش برای هرکسی امکان‌پذیر خواهد بود.

کشتی آکواریوم کیش

کشتی آکواریوم کیش بیشتر برای افرادی مناسب است که عاشق آرامش دریا هستند تا تجربه هیجان در آن. در این تفریح شما سوار قایقی با پنجره‌ها یا کف شیشه‌ای‌ می‌شوید و به قسمتی از دریا می‌روید که موجودات دریایی در آن جمع می‌شوند. از پنجره قایق حرکت گروهی موجودات دریایی را ببینید.

گشت کشتی آکواریوم حدودا ۱ ساعت طول می‌کشد. شما باید ۱۵ دقیقه پیش از شروع حرکت کشتی، در محل حاضر باشید. این کشتی‌ها راس هر ساعت از ساعت ۱۰ تا ۱۸ حرکتشان را شروع می‌کنند. کشتی آکواریوم آیدا مارین، نهنگ سفید، ستاره، گردشگر، سیمرغ، تیکا و… از محبوب‌ترین کشتی آکواریوم‌های کیش هستند.

بادی مارینا کیش

پارک آبی مارینا کیش تنها پارک آبی شناور روی آب محسوب می‌شود. این پارک از تیوپ‌های بادی محکمی ساخته شده است. متاسفانه فعلا فقط آقایان و کودکان بالای سه سال می‌توانند از بادی مارینا کیش استفاده کنند. این پارک آبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در ساحل نزدیک به هتل مارینا کیش فعالیت دارد. بلیط‌های این مجموعه برای بازه‌های ۱ ساعته فروخته‌ می‌شود.

تفریحات کیش و کریزی بوت

تابه‌حال صحنه قایق‌سواری دیوانه‌وار روی آب را در فیلم‌ها دیده‌اید؟ کریزی بوت دقیقا همان چیزی است که در صفحه نمایش تماشا کرده‌اید! شما سوار قایقی تندرو با امکانات بیشتر می‌شود که علاوه‌بر حرکت با سرعت زیاد روی آب، حرکات نمایشی هم انجام می‌دهد. در این تفریح باید دستگیره‌های کنار قایق را محکم بگیرید تا داخل آب پرتاب نشوید!

البته هدایت کریزی بوت را به هرکسی نمی‌سپارند. کاپیتانی حرفه‌ای این قایق را هدایت و هیجانی وصف‌ناپذیر را برایتان خلق می‌کند. افراد با هر سن، وزن، جنسیت و شرایطی امکان قایق‌سواری با کریزی بوت را به‌مدت ۱۰ دقیقه دارند. کریزی بوت از ساعت ۱۰ صبح تا غروب آفتاب انجام می‌شود.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی کشورمان است. در این پارک بهترین و هیجان‌انگیزترین سرسره‌ها وجود دارد. نکته قابل‌توجه درباره این پارک آبی، منظره شگفت‌انگیز آن رو به دریا است. بانوان و آقایان می‌توانند در ۲ سانس تمام‌روز یا نیم‌روز از پارک آبی اوشن استفاده کنند.

قیمت بلیط برای کودکان زیر ۳ سال و سالمندان بالای ۶۵ سال کمی ارزان‌تر است و تخفیف دارد. برای حضور در این پارک آبی حتما باید حوله و لباس شنا همراهتان داشته باشید. البته غرفه‌هایی در این پارک وسایل لازم را به شما می‌فروشند. دستگاه‌های بازی و سرسره‌های آبی پارک اوشن تعدد زیادی دارند؛ درنتیجه برای استفاده از آن‌ها نیازی نیست معطل شوید.

مجتمع تفریحات دریایی کیش

همان‌ طور که از نام این مجتمع مشخص است، در آن می‌توانید انواع تفریحات آبی و دریایی را پیدا کنید. در مجتمع تفریحات دریایی کیش تجهیزات و امکانات کافی برای تفریحات هیجان‌انگیز وجود دارد. در ساحل ماسه‌ای این مجموعه کلوپ‌های مختلفی برای تفریح‌های غواصی، پاراسل، جت اسکی، اسکی روی آب و…  برپا شده است. بانوان و آقایان با هر سن و شرایطی می‌توانند از امکانات مجتمع تفریحات دریایی کیش استفاده کنند.

این مجتمع پارکینگی دارد که استفاده از آن برای همه مراجعه‌کنندگان رایگان خواهد بود. اگر احساس خستگی زیادی در وجودتان دارید، سری به سالن ماساژ مجتمع تفریحات دریایی بزنید یا از خدمات اسپای آن استفاده کنید. در کافی‌شاپ مجتمع، طعم بهترین و خوش‌مزه‌ترین نوشیدنی‌های مناسب فصل یا میان‌وعده‌ها را بچشید.

زمان بازدید: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸

بازدید از پارک دلفین

پارک دلفین‌های کیش فاصله چندانی از مرکز شهر ندارد. مهم‌ترین قسمت پارک دلیفن‌ها دلفیناریوم آن است. در این دلفیناریوم حیواناتی مانند دلفین، گراز دریایی، شیردریایی، پنگوئن‌ و گربه دریایی دریایی حضور دارند. مسافران با خرید بلیط می‌توانند در برنامه‌ای شاد و جذاب شرکت کنند که دلفین‌ها و شیرهای دریایی بازیگران اصلی آن هستند.

این حیوانات آموزش‌دیده حرکات نمایشی دیدنی را اجرا می‌کنند که تماشایشان خالی از لطف نیست. اجرای موسیقی زنده، مسابقه و… هم از دیگر بخش‌های این برنامه‌ها هستند. خوشبختانه پارک دلفین‌ها از جذاب‌ترین جاهای تفریحی کیش است که مسافران می‌توانند به‌شکل خانوادگی از آن بازدید داشته باشند.

شما ابتدای ورودتان به پارک دلفین‌ها سوار اتوبوس‌های ویژه می‌شوید و پس از بازدید از باغ پرندگان، از تونل آکواریوم آب شور می‌گذرید و به دلفیناریوم می‌رسید. در تونل آکواریوم آب شور حیوانات دریایی مختلف را در از نزدیک می‌بینید. باغ پرندگان این مجموعه جایی برای زیست چندین نوع از پرندگان زیبا مانند ماکائو، توراکو، تنجه، پلیکان، طاووس و… است که تماشایشان نفستان را بند می‌آورد!

در بخش دیگری از پارک دلفین‌ها حیواناتی مانند کروکودیل، آفتاب‌پرست، انواع مار و خزندگان دیگر وجود دارند. در صورت تمایل می‌توانند عکس‌های جذابی در پارک دلفین‌ها بگیرید و این عکس‌ها را در غرفه عکاسی مجموعه روی تیشرت، لیوان، تخته چوبی یا… چاپ کنید. شما می‌توانید از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ از باغ پرندگان و از ساعت ۱۷ تا ۱۸ و ۳۰ دقیقه از دلفیناریوم بازدید کنید.

زمان بازدید: هر روز از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰

لذت تفریحات غیرآبی کیش

تفریحات هیجان‌انگیز کیش به تفریح‌های آبی آن محدود نمی‌شود. اگر میانه خوبی با تفریحات آبی ندارید یا به آکوافوبیا مبتلا هستید، هیجان را در تفریحات غیرآبی کیش پیدا کنید. بهترین زمان برای تجربه این تفریحات پاییز است. البته سفر در این فصل کمی گران‌تر از دیگر زمان‌ها خواهد بود. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن از تفریحات غیرآبی کیش لذت ببرید، بلیط کیش را برای روزهای گرم تابستان بخرید.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ کیش از هیجان‌انگیزترین تفریحات این جزیره است. فقط افرادی می‌توانند بانجی جامپینگ را تجربه کنند که مشکلات قلبی، فشار خون، دیسک و آرتروز نداشته باشند. یادتان باشد مصرف قرص‌های اعصاب، روان‌گردان و آرام‌بخش یا مشروبات الکلی و مواد مخدر در ۲۴ ساعت پیش از انجام بانجی جامپینگ ممنوع است. بانوان باردار باید سراغ تفریح دیگری را بگیرند. افراد با سن بالای ۱۴ سال و وزن بین ۳۵ تا ۱۳۵ کیلوگرم مجاز به بانجی جامپینگ هستند.

اگر عاشق هیجان و ارتفاع هستید، بانجی جامپینگ را امتحان کنید. در این ورزش شما از ارتفاع ۴۰ متری می‌پرید؛ در این پرش طنابی به شما بسته خواهد شد تا پیش از برخورد با زمین، متوقف شوید.

در مجموعه بانجی جامپینگ کیش ۲ سکوی ۴۰ و ۶۰ متری وجود دارد. متناسب با هیجانی که می‌خواهید تجربه کنید، سراغ یکی از آن‌ها بروید. بهتر است بدانید قیمت بلیط این ۲ سکو یکسان نیست. آمادگی برای تجربه بانجی جامپینگ و انجام آن حدودا ۱ ساعت از شما زمان می‌گیرد. در صورت تمایل پس از اجرای این تفریح در مجموعه بانجی جامپینگ کیش، سری به کافی‌شاپ آن بزنید.

بیگ‌بال از تفریحات کیش

چقدر توانایی حفظ تعادل دارید؟ اگر ادعا می‌کنید این کار برایتان مثل آب‌خوردن است، حتما بیگ‌بال کیش را امتحان کنید. بیگ‌بال توپ بسیار بزرگی است که روی آب شناور می‌ماند. شما درون توپ می‌روید و باید سعی کنید بدون زمین‌خوردن تعادلتان را حفظ کنید.

اگر حرفه‌ای باشید، می‌توانید درون بیگ‌بال کنترل توپ را به‌ دست بگیرید و روی آب حرکت کنید. با خرید بلیط بیگ‌بال‌های بزرگ‌تر، امکان انجام این تفریح را همراه دوستتان خواهید داشت. این کار هم حفظ تعادل را برایتان آسان‌تر می‌کند و هم جذابیت بیشتری همراه دارد.

استفاده از بیگ بال برای همه افراد امکان‌پذیر است. برای تجربه این تفریح به بروید. بیگ بال از بهترین تفریحات کیش شناخته می‌شود که نیاز به هزینه کمی دارد. برای انجام بیگ بال باید حدودا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از زمانتان را اختصاص دهید.

دوچرخه‌سواری

دنبال تفریحی ارزان در کیش هستید؟ حتما دوچرخه‌سواری را در پیست معروف این جزیره امتحان کنید. این پیست ۷۵ کیلومتر طول دارد که در ۳ تا ۴ ساعت می‌توان آن را پیمود. بهتر است کل مسیر را به‌طور پیوسته رکاب نزنید و در بخش‌هایی از مسیر توقف کنید. بوفه‌های خوراکی و استراحت‌گاه‌هایی که در مسیر ساخته شده، دوچرخه‌سواری را برایتان راحت‌تر می‌کند.

اگر دوچرخه‌تان را با خود به کیش نیاورده‌اید، از یکی از شعبه‌های کرایه دوچرخه مانند پرشین گلف یا کشتی یونانی، دوچرخه کرایه کنید. در این مراکز دوچرخه‌های یک‌نفره، دونفره، چندنفره و سه چرخه وجود دارد. پیست دوچرخه‌سواری کیش در موازات ساحل ساخته شده و هیچ ماشینی اجازه ورود به آن را ندارد. به همین دلیل گردشگران با امنیت زیاد دوچرخه‌سواری می‌کنند و از منظره شگفت‌انگیز دریا لذت می‌برند.

سافاری از تفریحات کیش

در سافاری کیش شما سوار ماشین‌های بزرگی می‌شوید و راننده ماشین را در صحرا می‌راند. قسمت هیجان‌انگیز ماجرا آنجا است که راننده از مسیری پرفرازونشیب می‌گذرد و ماشین را با سرعتی باورنکردنی هدایت می‌کند. پخش آهنگ‌های شاد و پرهیجان، لذت سافاری کیش را بیشتری می‌کند.

سافاری از جاهای تفریحی کیش است که چندین تفریح را یک‌جا ارائه می‌کند. آفرودسواری و موتورسواری از پرطرفدارترین این تفریحات هستند. همه افراد حتی کودکان و نوجوانان هم می‌توانند از سافاری استفاده کنند. مراکز سافاری در ۲ بازه زمانی ۹ صبح تا ۱۳ ظهر و ۱۵ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند. آخرین پذیرش مسافران برای تجربه سافاری ساعت ۱۹ است.

فوتبال حبابی از تفریحات کیش

اگر سفر با دوستان و خانواده را ترجیح می‌دهید و به‌شکل گروهی به مسافرت می‌روید، حتما فوتبال حبابی را امتحان کنید. برای انجام فوتبال حبابی به ۲ تیم ۱ تا ۵ نفره نیاز دارید. بازیکنان، توپی حبابی شکل به‌نام بامپر را می‌پوشاند که بالاتنه آن‌ها را در بر می‌گیرد. بازی فوتبال در ۲ نیمه ۵ دقیقه‌ای انجام می‌شود و تیمی برنده است که به دفعات بیشتری دروازه حریف را فتح کرده باشد.

همه افرادی که کمتر از ۱۰۰ کیلو وزن دارند، امکان تجربه این تفریح را دارند. برای تجربه فوتبال حبابی می‌توانید از ساعت ۹ تا ۱۳ و از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به یکی از جاهای تفریحی کیش (ویژه فوتبال حبابی) بروید و مهارت‌های چابکی و مقیاس‌گیری‌تان را به چالش بکشید.

تنیس و بدمینتون

گردشگرانی که عضلاتی قوی در مچ و ساعد دستشان دارند، احتمالا عملکرد بهتری در تنیس و بدمینتون خواهند داشت. اگر امکانات و وسایل این بازی را همراه ندارید، برای تجربه تنیس و بدمینتون می‌توانید به یکی از جاهای تفریحی کیش ، مجموعه‌های ورزشی جزیره یا هتل‌ها بروید. مجموعه تنیس المپیک کیش ۸ زمین خاکی، ۲ زمین خصوصی بانوان و ۴ زمین هاردکورت دارد تا علاقه‌مندان زمانشان را با این بازی‌ها بگذرانند.

بعضی از هتل‌های ۴ ستاره یا ۵ ستاره کیش زمین تنیس و بدمینتون دارند. این هتل‌ها زمین و وسایل بازی را به گردشگران اجاره می‌دهند. بهتر است بدانید برای استفاده از امکانات هتل، مسافرانی اولویت دارند که در آن هتل اقامت می‌کنند.

جایروکوپتر

اگر می‌خواهید جزیره کیش را از بالا ببینید و گشتی بر فراز آسمان بزنید، بد نیست جایروکوپتر کیش را تجربه کنید. جایروکوپتر از تفریحات کیش است که قیمت زیادی دارند. در این تفریح شما سوار هلیکوپتر تفریحی می‌شوید که برای ۲ نفر ظرفیت دارد؛ شما و خلبان برای ۱۰ دقیقه روی جزیره پرواز می‌کنید.

برای تجربه جایروکوپترسواری باید به بلوار میرمهنا بروید و مرکز پروازهای تفریحی کیش را پیدا کنید. بانوان و آقایان با هر سنی می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ برای تجربه پرواز با جایروکوپتر به این مرکز بروند. تنها محدودیتی که این تفریح دارد، به وزن افراد مربوط است. گردشگرانی که می‌خواهند سوار جایروکوپتر شوند، باید در بیشترین حالت ۱۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشند.

اتاق فرار از تفریحات کیش

گردشگرانی که عاشق حل معما هستند، سری هم به اتاق فرار کیش می‌زنند. برای انجام بازی اتاق فرار باید حداقل سه نفر باشید. مدت زمان انجام اتاق فرار، از جدیدترین جاهای تفریحی کیش ، حدودا ۱ ساعت است. خوشبختانه آقایان و بانوان می‌توانند همزمان هوششان را در اتاق فرار کیش محک بزنند.

اگر با فرزندتان به کیش آمده‌اید، یادتان باشد نمی‌توانید او را همراه خودتان به اتاق فرار ببرید. اتاق فرار دیپلمات و اتاق فرار هایلند کیش طرفداران زیادی دارند. در روزهای پاییزی که گردشگران زیادی در کیش هستند، ظرفیت این اتاق فرارها به‌سرعت تکمیل می‌شود. اتاق فرار کیش از ساعت ۹ تا ۲۲ فعالیت دارد.

شهربازی هایلند

مسافرانی که این سفر را همراه کودکشان تجربه می‌کنند، حتما زمانی را به بازدید از اختصاص می‌دهند. در این شهربازی وسایل و امکانات مختلفی برای بازی و سرگرمی وجود دارد.

شبیه‌ساز پرواز، بازی‌های کامپیوتری، دستگاه‌های بخت‌آزمایی، سینما هفت‌بعدی، شکار مجازی، مینی‌بولینگ، مینی‌گلف، استخر توپ، ایر هاکی و سافت پلی بخشی از این امکانات هستند. شهربازی هایلند در میدان امیرکبیر، بلوار خلیج‌فارس واقع شده است. این شهربازی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بامداد فعالیت می‌کند.

قلعه وحشت کیش

اگر هیچ‌یک از تفریحات هیجان‌انگیز کیش شما را راضی نمی‌کند و می‌خواهید آدرنالین بیشتری در بدنتان ترشح شود، قلعه وحشت کیش را امتحان کنید. شما در این خانه وحشتناک در تونلی تاریک قدم می‌زنید که در بخش‌های مختلف آن المان‌های ترسناک قرار گرفته است.

گردشگرانی که فکر می‌کنند هیچ‌چیز آن‌ها را نمی‌ترساند، بهتر است قسمت فول اکشن را در قلعه وحشت کیش انتخاب کنند. ۲ بخش متوسط و لو ‌اکشن برای افراد زیر ۱۴ سال و افرادی مناسب است که توانایی تحمل ترس را ندارند. قلعه وحشت کیش از تفریحات ارزان جزیره است و قیمت کمتری نسبت به تفریحات آبی دارد.

شما برای ۷ دقیقه یا بیشتر در تونل‌های ترسناک قلعه وحشت حضور دارید. اگر جایی از مسیر را گم کردید، فردی با چراغ‌قوه شما را برای ادامه مسیر راهنمایی خواهد کرد. البته شما آن فرد را نمی‌بینید؛ تنها چیزهایی که در این ۷ دقیقه به چشمتان می‌خورد، چیزهایی رعب‌آور هستند. قلعه وحشت کیش از ساعت ۱۸ تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند.

اسکوتر و هیجان تفریح کیش

استفاده از اسکوتر برقی در کیش برای بانوان و آقایان بالای ۱۵ سال مجاز است. در این تفریح شما سوار موتورسیکلت کوچک برقی یا اسکوتر برقی می‌شوید و در مسیرهای تعیین‌شده حرکت می‌کنید. استفاده از اسکوتر برقی در پیست دوچرخه سواری کیش هم مجاز است. برای کرایه این وسیله باید همراه کارت شناسایی معتبر و مبلغی برای ودیعه به یکی از جاهای تفریحی کیش در ساحل دامون، سیمرغ و مرجان یا اسکله تفریحی کیش بروید.

اگر با طرز کار اسکوتر برقی آشنا نیستید، حتما زمان کرایه این موضوع را با فرد مسئول درمیان بگذارید تا نکات لازم را بدانید. افرادی که این موضوع را رعایت نمی‌کنند، باید هزینه هرگونه خسارت احتمالی عمدی یا غیرعمدی را بپردازند. توجه به ۴ نکته برای استفاده از اسکوتر برقی ضروری است.

یادتان باشد همیشه از راست بدانید و با سرعت آرام حرکت کنید. قبل از تمام‌شدن شارژ اسکوتر برقی، به محل کرایه برگردید. در آخر حتما حواستان به کودکان و سالمندان باشد تا آسیبی به آن‌ها نرسانید.

تفریح با بازدید از جاذبه‌های تاریخی کیش

گروهی از مسافران کیش علاقه زیادی به تجربه تفریحات آبی و غیرآبی ندارند. آنچه آن‌ها را به وجد می‌آورد، جاذبه‌های تاریخی کیش است. گشت‌وگذار میان این جاذبه‌ها کاری می‌کند تا نفس در سینه توریست‌ها حبس شود!

شهر زیرزمینی کاریز یا قنات کیش

قدمت شهر باستانی کاریز به ۲۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. میلیون‌ها سال پیش از آن، دامنه طبیعت در آن محیط گسترده شده بود. تا جایی که فسیل‌هایی با قدمت ۵۷۰ میلیون سال از صدف، لاک‌پشت و دیگر آبزیان روی سقف این شهر زیرزمینی وجود دارد.

این شهر را طوری طراحی کرده بودند که هوای خنک در سرتاسر آن جریان داشت و ساکنان به آب شیرین دسترسی داشتند.

اهمیت اصلی این شهر زیرزمینی، کاربرد آن به‌صورت قنات بود. دمای پایین و مرجان‌ها باعث می‌شدند کیفیت آب در کاریز تا حد زیادی حفظ شود. بازدید از شهر زیرزمینی کاریز یا همان قنات کیش برای همه علاقه‌مندان امکان‌پذیر است.

گردشگران در بخشی از مجموعه شهر کاریز فسیل‌های تاریخی، منابع معتبر تاریخی و آثار باستانی را هم از پشت شیشه‌های حفاظت‌شده تماشا می‌کنند. در بخشی از حیاط مجموعه کاریز کافی‌شاپی می‌بینید که انواع میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها را با کیفیت عالی سرو می‌کند.

زمان بازدید: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب

غواصی آزاد در کیش شاید برای خیلی‌ها غیر قابل تصور باشد که بتوانند آن را انجام دهند، اما این گونه نیست. زیرا در غواصی کیش شما همراه با یک مربی مجرب آموزش دیده به عمق دریا می‌روید. همانطور که می‌دانید شنا یکی از ورزش‌های توصیه شده در دین اسلام می‌باشد که اکنون به تفریحی هیجان انگیز هم مبدل شده است.

کشتی یونانی

افسانه‌های زیادی درباره علت به‌گل‌نشستن کشتی یونانی کیش ساخته شده؛ اما باورپذیرترین علت، نبود فانوس دریایی و هوای مه‌آلود است. این کشتی برای سال‌ها در خلیج‌فارس خودنمایی کرده و به‌نوعی شناسنامه جزیره کیش محسوب می‌شود. متاسفانه بدنه این کشتی به‌دلیل رطوبت و تماس با هوا درحال تجزیه‌شدن و نابودی است. احتمالا شما فقط چند سال برای تماشای این کشتی از نزدیک فرصت دارید.

این کشتی در محوطه پارک ساحلی کشتی یونانی قرار گرفته است. دوچرخه‌سواری، شترسواری و موتورسواری از تفریحات کیش در این پارک هستند. در این کشتی چندین رستوران و کافی‌شاپ هم وجود دارد که غذاهای سنتی جنوبی و غذاهای بین‌المللی سرو می‌کنند. کشتی یونانی از بهترین سوژه‌ها برای عکاسی در کیش است. در سفر به کیش حتما زمان غروب در پارک باشید و عکسی کنار کشتی یونانی بگیرید تا خاطرات سفر همیشه در ذهنتان بماند!

زمان بازدید: هر روز هفته به‌شکل شبانه‌روزی

درخت انجیر معابد

محلی‌های کیش به این درخت، لور هم می‌گویند. قدمت درخت انجیر به دوران حمله مغول‌ها به ایران برمی‌گردد. اهمیت این درخت به قدمت آن خلاصه نمی‌شود. مردم بومی و قدیمی جزیره کیش عقیده دارند درخت لور، گیاهی مقدس است که برای حاجت‌روایی متوسلینش دعا می‌کند. به همین دلیل تکه‌های پارچه‌ها را به‌عنوان دخیل‌بستن، دور شاخه‌های درخت گره می‌زدند. در سال‌های اخیر این پارچه‌ها را از درخت جدا کرده‌اند و حصاری دور لور کشیده‌اند تا بیشتر از آن حفاظت شود.

درخت انجیر معابد بومی ایران نیست و بذر آن سال‌های دور از کشورهای چین و هند وارد ایران شده است. شکل عجیب این درخت باعث شده بسیاری از گردشگران کیش زمانی را به تماشای آن اختصاص دهند. این درخت تنه‌ای قطور دارد که از کنار هم جمع‌شدن شاخه‌های عمودی تشکیل شده است. درخت انجیر معابد را در محله پرتقالی‌ها در شمال کیش پیدا خواهید کرد.

زمان بازدید: هر روز هفته به‌شکل شبانه‌روزی

خانه بومیان کیش

دوست دارید بدانید مردم کیش در گذشته چگونه زندگی می‌کردند؟ در این‌ صورت حتما سری به یا همان موزه مردم‌شناسی کیش بزنید. قدمت بنای خانه بومیان کیش به ۲۰۰ سال پیش می‌رسد. این خانه در گذشته به حاج عبدالله‌بن‌شاهین از تاجران نامی کیش تعلق داشت.

خانه بومیان کیش از بخش‌های مختلفی مانند چندول (انبار خرما)، مصیف (اتاق تابستانی)، مطبخ (آشپزخانه)، بیت‌العود (اتاق خواب اصلی)، بیت‌القهوه (محل پذیرایی از مهمان)، بیت‌الافروخ (مکتب‌خانه)، بخار (انبار وسایل ماهی‌گیری)، الفرشه (حجله عروس و داماد)، سیم (اتاق خواب زمستانی)، بخارالهوش (انبار علوفه دام) و زریبه (باغچه اصلی خانه) تشکیل شده است.

درواقع این بخش‌ها را در خانه بومیان کیش طراحی کرده‌اند تا گردشگران با زندگی مردم بومی کیش در سال‌های دور آشنا شوند. نکته جالب درباره این خانه وجود چندین حمام در بخش‌های مختلف آن است. این موضوع نشان می‌دهد پاکیزگی اهمیتی بسیار زیاد میان قشر مرفه کیش داشته است.

تفریحات کیش بله یا نه؟

کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است و می‌تواند نیازهای هر نوع سلیقه‌ای را بر آورده کند؛ از خرید و پاساژهای آن گرفته تا تفریحات آبی، جاذبه‌های تاریخی مثل  و . اگر تابه‌حال به جزیره کیش سفر نکرده‌اید، حتما سفر به این جزیره را تجربه کنید، اگر هم به سفر کیش رفته‌اید و می‌خواهید دوباره این سفر را تجربه کنید، تفریحات آبی آن را حتما تجربه کنید. ما را هم از تجربیات خود با خبر کنید.

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا