برون مرزی

ترامپ: پلیس افغانستان نیستیم – ترندونی

وی با اشاره به بمب گذاری های مرگبار اخیر در افغانستان و نگرانی ها درباره احتمال توافق صلح گفت: “افغان ها باید بتوانند از کشور خود محافظت کنند.” ما یک نیروی پلیس افغانستان هستیم اما قرار نیست یک نیروی پلیس باشیم.

روز چهارشنبه پس از دیدار با فرمانداران کلرادو و داکوتای شمالی ، از رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ سؤال شد كه آیا وی با توجه به بمبگذاری های اخیر در افغانستان ، نگران توافق صلح و احتمال فسخ آن است. آره یا نه؟

ترامپ گفت: “خوب ، افغانستان ، ما سالها در آنجا بوده ایم.” ما مانند یک نیروی پلیس هستیم. ما در افغانستان نمی جنگیم. ما یک نیروی پلیس در افغانستان هستیم و در برخی مقطع آنها باید بتوانند از کشور خود مراقبت کنند و آنها همچنین باید بتوانند از کشور خود محافظت کنند.

وی گفت: “اما ما به نیروی پلیس نخواهیم رسید.” ما مجبور بودیم جنگنده باشیم. و ما سالها در آنجا هستیم. بنابراین ، من نمی دانم ، چه اتفاقی می افتد. انفجارهای زیادی در کابل رخ داد. فهمیدم انفجارهای بزرگی وجود دارد

دونالد ترامپ اضافه کرد: “اما من هنوز می گویم شما انتظار دارید که دولت بتواند از خود دفاع کند و فکر می کنم برای آنها سخت است.” باز هم ، ما بهترین نیروی جنگی جهان هستیم. ما یک نیروی پلیس نیستیم که در جایی بمانیم و از خیابانها محافظت کنیم و بخواهیم چراغ راهنمایی و رانندگی را کنترل کنیم. این کاری نیست که ما باید انجام دهیم. برای مدت طولانی در آنجا باشید.

وی گفت: “همانطور که می دانید نیروهای ما اندکی کاهش یافته اند.” ما در مسیر رکود اقتصادی هستیم. و افراد زیادی برگشتند ، ما آنها را برگرداندیم. اما این دولت باید بتواند در برخی مقاطع به تنهایی کاری انجام دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا