برون مرزی

تخلیه نیم میلیون نفر از ایالت اورگان آمریکا در پی شدت گرفتن حریق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی ، در نتیجه آتش سوزی بزرگ در ایالت اورگان آمریکا و همجواری آن با مناطق مسکونی ، حدود نیم میلیون نفر در این ایالت تخلیه شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، یک آتش سوزی مهلک از روز پنجشنبه در شمال غربی اورگان که محل سکونت در مناطق مسکونی است نیز افزایش یافته است ، بنابراین مقامات آمریکایی از ساکنان خواسته اند که در اسرع وقت خانه های خود را ترک کنند.

اداره مدیریت بحران اورگان پنجشنبه شب (صبح جمعه به وقت تهران) اعلام کرد که تخلیه کل ایالت به 500000 نفر یا بیش از 10 درصد از کل جمعیت اورگان (4.2 میلیون نفر) رسیده است.

در نتیجه آتش سوزی گسترده در نزدیکی 5مین حومه جنوبی پورتلند ، مأموران اصلاحی اورگان زندانیان را از مراکز اصلاحی نزدیک محل آتش سوزی تخلیه کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس ، اگرچه مقامات اورگان تعداد دقیق کشته شدگان در آتش سوزی گسترده را اعلام نکرده اند ، اما گزارش شده است که حداقل چهار نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

مقامات ایالتی از آتش سوزی همزمان در 37 مکان در اورگان شوکه شدند و گفتند که منطقه ای به مساحت 3،640 مایل مربع (بزرگترین منطقه در جزیره رودس) در سه روز گذشته در آتش سوخت.

آتش سوزی جنگل ها و مراتع در 13 ایالت ایالات متحده به رشد و گسترش خود ادامه می دهد و رئیس جمهور ایالات متحده دونالد ترامپ نزدیک به سه هفته پیش در مورد آنها توضیحی نداد. (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام /


دکمه بازگشت به بالا