سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

بیخوابی و خستگی رو با نمک حمام پرله سوآ رفع کن

نمک حمام چیست؟

اصطلاح نمک حمام به مواد حلال در آب گفته می‌شود که شامل مواد معدنی جامد و مناسب برای استحمام است. فواید نمک حمام حمام نمک خستگی‌های بدن را به طور کلی از بین می‌برد و به همین دلیل باید بدانید یکی از مهمترین فواید نمک حمام این است که خستگی‌های بدن را به طور کلی از بین می‌برد. این مواد معدنی جامد معمولاً از سولفات منیزیم، گوگرد، کلرید سدیم، جوش شیرین، بوراکس و غیره تشکیل شده اند که به تمیزی بیش تر کمک کرده، استحمام را دلپذیرتر کرده، پاک کننده مواد آرایشی بوده و فواید پزشکی دارند که با توجه به خواص مواد معدنی طبیعی موجود در چشمه های آب گرم تولید می‌شوند.

معمولا به نمک حمام رنگ، اسانس و روغن اضافه میشود و در طول استفاده کف کرده، حالت جوشان به خود می‌گیرد. نمک های حمام به عنوان روشی آسان و ارزان برای درمان بیماری های روحی و جسمی مورداستفاده قرار می‌گیرند، این نمک ها به راحتی در آب گرم حمام حل می‌شوند و از دیرباز برای کاهش درد و استرس به کار برده می‌شدند.

 نمک حمام دارای خواص زیر است:

تسکین درد عضلات و مفاصل

لایه بردار، از بین برندن سلول های مرده، بازسازی سلول های جدید

جوان کننده

شاداب کننده

مرطوب کننده

نرم کننده

روشن کننده

از بین برنده بوی بد بدن و بهره مندی از رایحه های ملایم و خوشایند در طول استفاده

احساس آرامش

از بین برنده درد

و از بین برنده تیرگی و کبودی پوست

نمک های حمام به عنوان روشی آسان و ارزان برای درمان بیماری های روحی و جسمی مورداستفاده قرار می‌گیرند

معرفی فواید نمک حمام

نمک حمام ماده ای است که استحمام را دلپذیر می کند. همانطور که بیان نمودیم فواید نمک حمام بسیار زیاد است و برخی از این فواید موجب می شود که افراد زیادی از آنها استفاده نمایند. برخی از مهمترین فوایدی که در نمک حمام وجود دارد عبارت می‌باشد از :

۱. ریلکس کننده

یکی از مهمترین فواید نمک حمام که بسیاری از افراد این ویژگی آن را دوست دارند این است که ریلکس کننده می‌باشد، شما باید بدانید که آرامش بخش بودن این حمام و خاصیت ریلکس کننده آن از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌هایش به شمار می‌رود و افراد زیادی این ویژگی حمام را می‌پسندند.

از آنجایی که میزان منیزیم در نمک بسیار زیاد است عضلات را به خوبی نرم می‌کند تا منبسط شوند و همچنین باید بدانید در خون رسانی به بدن و گردش خون نقش بسیار مهمی دارد.

حمام شما اگر با آب داغ و نمک باشد، گرفتگی عضلات تان را به خوبی از بین می‌برد و درد فیزیکی را هم کاهش می‌دهد، بر این اساس کسانی که بعد از خستگی کار می‌خواهند خستگی خود را از بین ببرند انتخاب حمام نمک و فواید نمک حمام برای آنها بهترین انتخاب می‌باشد.

۲. سم زدا

یکی دیگر از فواید نمک حمام این است که سم‌هایی را که در بدن وجود دارد را از بین می‌برد. در واقع شما باید بدانید که این روش ازجمله روش‌های درمانی به شمار می‌رود و به همین دلیل بسیاری از پزشکان این روش را به عنوان روشی برای از بین بردن سموم بدن شناخته‌اند.

پوست شما یکی از مکان هایی می‌باشد که توسکین زیادی را جمع آوری می‌کند و این توسکین ها همان سموم بدن می‌باشد که در اثر فعل و انفعالات در بدن به وجود می آید. یکی از بهترین راه های از بین بردن سموم بدن استفاده از حمام نمک می‌باشد، شما می توانید وان را پر آب کنید و در آن نمک آب گرم و نمک بریزید تا از این فواید نمک حمام هم استفاده کرده باشید.

۳. بهبود پیدا کردن عملکرد آنزیم های بدن

از دیگر فواید نمک حمام این است که می‌تواند به عملکرد آنزیم‌های بدن شما کمک بسیاری کند. شما باید بدانید که آنزیم ها نقش بسیار مهمی در نگهداری کردن از سلول‌های بدن دارند و میزان فعالیت هایی که بین سلول ها وجود دارد را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

زمانی که مواد معدنی بدن شما کم شود، امکان دارد که بدن تان دچار مشکلات عضلانی و عصبی شود، به همین دلیل باید به بدن خود مواد معدنی برسانید. بسیاری از پزشکان بر این باور می‌باشند که اگر بدن شما کمبود مواد معدنی دارد، می توانید از طریق فواید نمک حمام منیزیم نمک را دریافت کنید و از طریق پوست به بدن خود برسانید.

۴. تنظیم کننده هورمون ها

منیزیم که در نمک وجود دارد دارای فواید بسیار زیاد دیگری هم نیز می‌باشد، در واقع باید بدانید از دیگر فواید نمک حمام این است که هورمون‌های بدن را به خوبی تنظیم می‌کند. خواب راحت شما و تنظیم شدن ضربان قلب تان به این فایده نمک باز می‌گردد. همچنین باید بدانید علاوه بر اینکه هورمون‌های بدن شما تنظیم می‌شود میزان قند خون‌تان هم تا حد بسیار زیادی تنظیم می‌گردد.

درواقع یکی از نکاتی که بسیار مهم است و باید به آن توجه داشته باشید این است که، تنها نباید به دلیل منیزیم موجود در نمک به سراغ حمام نمک بروید، بلکه گوگرد موجود در نمک هم در این امر نقش بسیار زیادی دارد و می‌تواند فعالیت‌های شیمیایی بدن را تنظیم کند.

۵. از بین برنده التهاب و حساسیت پوست

برخی از افرادی که پوست حساسی دارند و یا پوست آنها بیش از حد ملتهب می‌شود باید بدانند که می‌توانند از فواید نمک حمام در این مورد استفاده کنند. التهاب و قرمزی که در پوست به وجود می‌آید برای بسیاری از افراد آزاردهنده است و باید روشی را برای درمان آن انتخاب کنند.

در محصولات دستساز توجه ویژه‌ای به ارائه محصولات معتبر  با کیفیت در حوزه سلامت پوست و مو شده است. بعد از معرفی صابون‌های دستساز ارگانیک به منظور یک شست و شوی کاملا سالم نوبت به معرفی نمک حمام رسیده است. نمک حمام قابل انحلال در آب بوده و علاوه بر کمک به شستشوی بهتر و تمیزی بیشتر، می تواند باعث رفع خستگی بدن و آرامش عضلات بعد از یک روز کاری طولانی و خسته کننده باشد.

استفاده از نمک حمام خواص زیر را دارد

نمک حمام بدلیل استفاده راحت، قیمت مناسب و خواص مفیدش بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. چند نمونه از خواص نمک را در ادامه بخوانید و ببینید کدام یک از این خواص برای شما مطلوب‌تر است:

  • مصرف نمک حمام روی بدن، در حمام و زمانی که منافذ پوست باز است باعث جذب منیزیم نمک شده و باعث رفع خستگی می‌شود.
  • نمک حمام باعث پاکیزگی بیشتر پوست و در نتیجه روشن شدن پوست می‌شود.
  • نمک اپسوم منبع منیزیم است و با داشتن عصاره های مختلف مثل نعنا، لاوندر، هلو و انار باعث تسکین و آرامش گرفتگی عضلات می‌شود.
  • اگر در ورزش دچار گرفتی عضلات شدید حتما به بدن خود یک استحمام با نمک حمام نعنا یا لاوندر را هدیه بدهید.
  • نمک حمام یک لایه بردار طبیعی برای پوست و رفع سلول‌های مرده است.
  • نمک حمام پرله سوا دارای سه نوع نمک مفید دریا،اپسوم و نمک هیمالیا است و حتی برای پایین آورن تب کودکان در زمان پاشویه بسیار مفید است.
  • نمک حمام سموم پوست را دفع کرده و بدلیل ویژگی ضدعفونی و ضد قارچ بودنش باعث حذف بوی بد بدن می‌شود.
  • استفاده از نمک حمام باعث می‌شود که پوست بدن قدرت جذب بیشتری برای مواد آبرسان و تغذیه کننده پوست مثل کره بدن داشته باشد و باعث کاهش خشکی پوست بدن می‌شود.

نحوه استفاده از نمک حمام

برای استفاده از نوع نمک حمام ارائه شده در این صفحه شما الزاما به وان نیاز ندارید. با توجه به امکانات در دسترس از یکی از روش‌های زیر برای این منظور استفاده کنید:

  • مقداری نمک اپسوم را کف دست ریخته و داخل حمام روی پوست مرطوب ماساژ دهید. اگر نمک را به منظور شل شدن عضلات و تسکین آن استفاده می‌کنید ماساژ را روی نقاط مورد نظر بیشتر انجام دهید.
  • نصف لیوان نمک هیمالیا را داخل آب وان حمام ریخته و حل کنید و به بدن خود بیست دقیقه در آب وان استراحت دهید.
  • چند قاشق نمک را داخل یک تشت یا لگن آب گرم حل کنید و پا یا دست را داخل آن قرار دهید.

دقت کنید از نمک حمام هفته ای یک الی 2 مرتبه استفاده کنید. مصرف بیش از حد نمک باعث خشکی پوست بدن خواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا