برون مرزی

بیانیه مشترک 9 کشور با ادعای “نقض حقوق زنان” در ایران

در بیانیه مشترک این 9 کشور که در وب سایت رسمی کاخ سفید منتشر شده است، وزرای خارجه اعضای “مشارکت بین المللی برای اقدام در مورد آزار جنسی در اینترنت” توجه خود را به “چیست” خشونت گسترده جلب می کنند. . علیه زنان و دختران ایرانی پس از مرگ دلخراش مهسا. اصرار داشتند که آنها را امینی خطاب کنند.

در این بیانیه آمده است که از آن زمان، مقامات ایرانی به سرکوب معترضان ادامه داده و آن را تشدید کرده اند. زنان و دختران با آزار و اذیت آنلاین توسط مقامات ایرانی و نهادهای آنها مواجه شده اند و خواستار احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی خود هستند. ما سرکوب مداوم معترضان، از جمله محدودیت در پلتفرم های دیجیتال و اینترنت را محکوم می کنیم.

9 کشور این بیانیه را به پایان رساندند: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً در همکاری با شرکت‌های فناوری به ما بپیوندند تا تمام تلاش خود را برای دسترسی زنان و دختران به اطلاعات آنلاین انجام دهند. این شامل اجرای اقدامات اصولی و پویا برای مبارزه با سوء استفاده از پلتفرم های آنها برای تهدید، آزار و ساکت کردن زنان و دختران ایرانی است. کشورهای شرکت کننده در مشارکت بین المللی برای مبارزه با آزار و اذیت مبتنی بر جنسیت آنلاین از زنان و دختران ایرانی حمایت می کنند و با یکدیگر همکاری می کنند تا راه هایی برای کمک به زنان در سراسر جهان برای بیان آزادانه و ایمن حقوق خود، چه آنلاین و چه آفلاین، بیابند.

310310

دکمه بازگشت به بالا