عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان

در سال های اخیر، کشورهای بسیار زیادی با کمبود نیروی انسانی در برخی حوزه های بهداشتی درمانی مواجه شده اند.

از همین رو، دولت این کشور ها درصدد برآمدند تا برای جذب بهترین نیروهای متخصص، با تجربه و مهارت بالا از سراسر دنیا، برنامه های مهاجرتی گوناگونی را پایه گذاری نمایند.

به همین جهت، در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین کشور برای و شرایط و قوانین آن آشنا کرده و تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم.

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، امروزه متخصصین داروسازی برای مهاجرت به کشورهای پیشرفته و صنعتی و شروع یک زندگی جدید، گزینه های بسیاری را در پیش روی خود خواهند داشت.
به همین منظور، ما در این قسمت قصد داریم تا شما را از شرایط بهترین کشور برای کار داروسازی آگاه کرده و به این ترتیب، به پروسه تصمیم گیریتان نیز سرعت ببخشیم.

برای انتخاب بهترین کشور برای حرفه داروسازی گزینه های مختلفی را باید در نظر داشت. از مهمترین فاکتورهایی که افراد برای مهاجرت در نظر می گیرند باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرفتن اقامت کشور مربوطه
  • شرایط حقوقی
  • میزان مالیات پرداختی
  • زمان لازم برای مهاجرت
  • مجوزهای لازم برای کشور مربوطه
  • مدرک زبان

با توجه به موارد بالا معرفی کشور ایده آل برای هر فرد با توجه به شرایط فرد و هدف او از مهاجرت متفاوت است. در ادامه شرایط کلی کشورهای پرطرفدار ارائه می شود.

برای مهاجرت به هر کشوری باید در مورد قوانین و مقررات ملی که در آنجا وجود دارد، اطلاع کامل داشته باشیم. وکیل متخصص مهاجرت در مورد گرین کارت، درخواست ویزا، گرفتن تابعیت، اشتغال در کشورهای خارجی، شرایط خروج از کشور و … اطلاعات کاملی دارد و راهنمایی های مفیدی را به متقاضی مهاجرت ارائه می کند. در ادامه بهترین وکیل مهاجرت در اصفهان سعی داریم به معرفی وکلای خبره در امور مهاجرت بپردازیم.

شرایط کار داروساز در کشورهای عربی

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گزینه مناسبی برای مهاجرت داروسازان و کادر پزشکی است. این کشورها شرایط ایده الی برای جذب نیروی کادر درمان فراهم کرده اند. برخی از مزایای کار در کشورهای عربی را به شرح زیر است:

  • حقوق بالا
  • حقوق پایه معاف از مالیات
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • شرایط پذیرش راحت
  • مسکن رایگان
  • پرواز سالانه رایگان به کشور مبدا
  • کمک هزینه تحصیل فرزند

متقاضیان کار در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید در آزمون پرومتریک شرکت کرده و نمره قابل قبول کسب کنند. بعد از قبولی در آزمون باید برای معادل سازی مدارک تحصیلی و سوابق کاری اقدام کنند.  در نهایت برای گرفتن ویزای کار باید در مصاحبه وزارت بهداشت کشور مربوطه شرکت کنند.

قبولی در آزمون پرومتریک به نسب سایر کشورها مانند کانادا، استرالیا و … راحت تر است و متقاضیان می توانند با مطالعه نمونه سوالات دوره های قبل آمادگی لازم برای موفقیت در آزمون را کسب کنند.

برای دریافت نمونه سوالات آزمون پرومتریک و مشاوره مهاجرت به کشورهای عربی با ما تماس بگیرید.

آزمون پرومتریک در کشورهای اطراف ایران مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان، قطر، عمان و امارات برگزار می شود و گواهی لازم نهایتا ۲۴ ساعت بعد از قبولی در آزمون صادر می شود.

دارو سازی در کشور کانادا

به عقیده برخی، بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان، با توجه به شرایط کنونی، می باشد.

لازم به ذکر است که:

در صورت فارغ التحصیل شدن در این رشته، اگر قصد مهاجرت و دریافت اقامت از کشور کانادا را دارید، می بایست در آزمون جامعی که در این کشور برای مهاجرین داروسازی در نظر گرفته شده، نمره قبولی کسب کرده تا موفق به دریافت مجوز کار و اقامت خود شوید.

از دیگر شرایط کانادا به عنوان بهترین کشور برای کار داروسازی ،می توان به الزام داشتن تجربه عملی در رشته داروسازی، حتی از طریق کارآموزی اشاره کرد.
به این صورت که شما می بایست ضمن ارسال درخواست خود برای مهاجرت، مدارکی مبنی بر گذراندن یک دوره کار عملی در یک داروخانه را ضمیمه پرونده کرده تا شانس خود را برای دریافت اقامت افزایش دهید.

همچنین لازم به ذکر است که

تسلط به یکی از زبان های انگلیسی، فرانسوی و یا آلمانی از دیگر ملزومات و قوانین کشور کانادا برای جذب نیروی متخصص داروسازی است.
در ادامه بهتر است بدانید که در صورت قبولی و کسب اقامت کانادا، شما می بایست در دوره های تخصصی این کشور که در بهترین دانشگاه های آن برگزار می شود، شرکت کرده تا با استاندارد های موجود آشنا شوید.

داروسازی در استرالیا

از دیگر کشورهایی که می توان از آن ها به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان یاد کرد، است. به طور کلی، مهاجرت به این کشور، ملزوم به داشتن تجربه و تخصص مورد نیاز آنجا است.

در زمینه داروسازی نیز لازم به ذکر است که:

در سال های اخیر، این شغل در لیست مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه است، قرار گرفته و به همین منظور، شما می توانید در صورت داشتن شرایط لازم، به راحتی اقامت خود را دریافت کرده و مشغول به کار شوید.

بهتر است بدانید که:

بیشتر داروسازانی که در کشور استرالیا هستند، در بیمارستان ها و یا انجمن های مختلف فعالیت می کنند.
برخی نیز در صنایعی که مرتبط با داروسازی، موسسه های عمومی و یا خصوصی و حتی سازمان های نظامی مشغول به کار هستند.

همچنین وظیفه انجمن داروساز ها عبارت است از:

  • درمان و ارتقاء سلامت بیماران مختلف
  • حفاظت از آمار پزشکی کشور و بیماران
  • انجام سرویس های مخفی بیمارستان ها
  • انجام مراقبت های خانگی
  • مشاوره در زمینه استفاده از داروهای متفاوت

و مواردی از این قبیل. علاوه بر کشورهای گفته شده، بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی و اروپایی نیز وجود دارند که می توانند به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان شناخته شوند، کشورهایی نظیر انگلستان، اتریش، سوئد، ترکیه و… .

برای  پس با توجه به اطلاعات گفته شده، اکنون می توانید به راحتی و با آگاهی نسبت به شرایط تمامی کشورها، مقصد مورد نظر خود برای زندگی و کار را انتخاب کرده و اقدامات لازم برای دریافت اقامت را شروع نمایید.

بهترین کشور برای تحصیل داروسازی

عده بسیاری از مردم به دنبال آنند که در کشورهای خارجی تحصیل کرده و در ادامه مشغول به کار شوند. کشورهای زیادی نیز در این زمینه درصدد جذب دانشجو برآمده تا بتوانند نیروی کار ماهر مورد نیاز را، خود به بهترین شکل ممکن پرورش دهند.

اما طبیعتا شرایط و قوانینی بری این کار وجود دارد که ممکن است در رابطه با تمام متقاضیان صادق نباشد.

در ادامه این قسمت قصد داریم تا شرایط کشور کانادا را، به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان، برای تحصیل بررسی کرده و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

برای شروع تحصیل داروسازی در کشور کانادا، شما لازم است تا در ابتدا در دوره های عمومی مربوط به این رشته که معادل مدرک لیسانس یا فوق دیپلم است، شرکت کرده و موفق به دریافت نمره قابل قبولی شوید.

سپس می بایست در آزمون جامع داروسازی این کشور شرکت کرده که شامل ۲۳۲ سوال تستی و نوشتن یک متن در رابطه با داروسازی می باشد.

پس از آن نیز باید بتوانید یک تجربه عملی در یک داروخانه معتبر به دست آورید تا به راحتی بتوانید در بخش مورد علاقه خود استخدام شوید.

فراموش نکنید که:

داشتن تسلط بر زبان انگلیسی نیز تا حد زیادی در طی کردن پروسه تحصیل، می تواند به شما کمک کند و شانس موفقیتتان را افزایش دهد.

در آخر نیز بهتر است بدانید که

کشورهای گفته شده علی رغم نیاز شدید به نیروی متخصص داروساز، قوانین بسیاری برای پذیرش متقاضی در نظر گرفته اند و در برخی شرایط بسیار سخت گیرانه عمل خواهند کرد.

پس به یاد داشته باشید که:

در صورت انتخاب مقصد مورد نظر خود به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان ،به تمامی شرایط درخواست شده و قوانین مورد نظر احترام گذاشته و آن ها را رعایت کنید تا پروسه مهاجرت خود را به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته و دچار مشکلی نشوید.

آمریکا، ایسلند، سوئیس، استرالیا، کانادا، سوئد، آلمان، انگلیس، ایرلند و امارات جزء بهترین کشورها برای کار داروسازی می‌باشند.

مشاوران مهاجرت ما در “” در خدمت شما هستند تا در مورد اقامت مالزی از طریق سرمایه گذاری اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات شما در این زمینه پاسخ دقیق و کاملی بدهند.

منبع : https://bahadoranian.com

دکمه بازگشت به بالا