عمومی

بهترین و ساده‌ترین روش انتخاب و خرید پمپ آب خانگی

ساده‌ترین روش انتخاب پمپ آب خانگی

خرید پمپ آب خانگی نیاز به آگاهی دارد. به منظور انتخاب پمپ آب خانگی مناسب برای منزل مسکونی، آپارتمان یا ویلا ساده‌ترین روش، این است که ابتدا دو مؤلفه مهم محاسبه شود. روش های دیگر محاسبه این مؤلفه‌ها را می‌توانید در سایت تاسیسات دات کام مطالعه نمایید. این دو مؤلفه مهم عبارتند از:

فشار پمپ آب (ارتفاع یا H)

بازدهی پمپ آب (دبی یا Q)

بدست آوردن فشار پمپ آب خانگی برای منزل مسکونی یا آپارتمان:

خرید پمپ آب خانگی باید با توجه به فشار آب منزل صورت گیرد. برای به دست آوردن فشار مورد نیاز پمپ آب مناسب برای خانه مسکونی خود، ابتدا باید تعداد کف خانه خود را 3 برابر ضرب کنید، که برابر با ارتفاع کف تا سقف هر طبقه است.

به عنوان مثال، اگر ساختمان مورد نظر شما دارای شش طبقه باشد، دارای یک طبقه پارکینگ و یک زیرزمین است، در واقع، تعداد طبقات این ساختمان هشت طبقه است و وقتی با ضرب 3 شود، به عدد بیست و چهار می‌رسیم. شماره. ارتفاع تقریباً در جایی است که پمپ آب از زیرزمین تا طبقه ششم باید بتواند آب را انتقال دهد.

سپس برای بدست آوردن فشار مناسب آب در پشت هر شیر آب یا آسانسور، با ضرب کردن تعداد کف خانه‌هایمان 3 تا 30 عدد را بدست آورید و فشار حدود 2 تا 3 برابر پشت هر شیر آب را اعمال کنید. ما در همه کلاس‌ها آب خواهیم داشت.

به عنوان مثال، اگر ساختمان هشت طبقه را در مثال بالا به 30 متر اضافه کنیم، با در نظر گرفتن ارتفاع از زیرزمین به طبقه ششم، که 24 متر بود، فشاری که پمپ آب انتخابی باید ایجاد کند، 54 است. متر یا 5.5 بار را نشان می‌دهد، که برای این ارتفاع مناسب است و فشار ایده آل را ایجاد می‌کند.

حال با بدست آوردن فشار پمپ آب می‌توان انواع پمپ‌های آب را از این منظر به منظور انتخاب پمپ آب خانگی بررسی کرد و اقدام به خرید پمپ آب کرد.

بدست آوردن فشار پمپ آب خانگی برای ویلا:

به دست آوردن فشار مورد نیاز پمپ آب مناسب برای ویلا از دو طریق امکان پذیر است:

در حالت اول، پمپ آب دقیقاً در زیر ویلا قرار دارد و برای محاسبه فشار این پمپ آب، ما به همان روش محاسبه فشار پمپ آب خانگی برای یک خانه مسکونی پیش می‌رویم.

به عنوان مثال: اگر ویلای شما دوبلکس یا دو طبقه است و شما نیز از حمام و توالت در طبقه فوقانی استفاده می‌کنید، فشار مورد نیاز پمپ آب با ضرب 3 بر 2 و اضافه کردن آن 30 عدد بدست می‌آید که طبق این روش پمپ آب مورد نیاز شما باید از فشار 36 متر برخوردار باشد تا بتواند فشاری برابر 2 تا 3 برابر پشت تمام دریچه‌های موجود در هر دو طبقه ایجاد کند.

در حالت دوم، پمپ آب در فاصله‌ای از ویلا قرار دارد و برای محاسبه فشار این پمپ آب ابتدا باید طول مسیر را بدست آوریم و هر یک متر آن را محاسبه کنیم و سپس ارتفاع را اضافه کنیم. از طبقه ویلا تا ارتفاع مسیر. برای بدست آوردن فشار مناسب پمپ آب دوباره به عدد 30 اضافه کنید.

به عنوان مثال، اگر طول پمپ آب تا ویلا 100 متر باشد، ما آن را 10 تا ارتفاع 10 متر تقسیم می‌کنیم و اگر ویلا دوبلکس است و از حمام در طبقه دوم استفاده می‌کنیم، ارتفاع این دو طبقه 6 متر است. و از مجموع 10 متر (طول مسیر) و 6 متر (ارتفاع دو طبقه) و جمع این دو با عدد 30 به 46 متر ارتفاع رسیده و پمپ آب منتخب خانگی باید بتواند انتقال یابد آب تا 46 متر از ستون آب تا فشار 4 تا 5 برابر پشت هر شیر آب شود.

 

سایت هدف:

https://www.teradapump.co.jp/en/product/household

https://www.grundfos.com/

 

دکمه بازگشت به بالا