عمومیکسب و کار ایرانی برتر

بهترین شوینده صورت برای جوش زیر پوستی؟

چرا پوست های چرب دچار جوش بیشتری می شوند؟

همه ما به خوبی می دانیم که سبوم برای حفظ سلامت پوست حیاتی است و حتی بهترین شوینده پوست چرب نیز نباید به طور کامل آن را از بین ببرد. سبوم یک ماده مومی و روغنی شکل است که پوست را آبرسانی می کند و از آن محافظت می نماید؛ اما زمانی که غدد چربی موجود در پوست، سبوم زیادی تولید کنند، این ماده اضافی می تواند منجر به مسدود شدن منافذ و بروز آکنه شود.
همان طور که غدد در داخل منافذ سبوم تولید می کنند، سلول های جدید پوست نیز دائما در حال رشد هستند و لایه های بیرونی آن در حال ریختن هستند. اگر این سلول های مرده به درستی دفع نشوند سبوم که ماده چسبنده ای است آن ها را کنار هم نگه می دارد و با این ترکیب مضر مسدود می شوند.

The best face wash for acne

استفاده از شوینده مناسب چه کمکی به جوش ها می کند؟

شوینده های پوست اغلب حاوی ماده ای به نام سورفکتانت هستند که ترکیبات اضافی و آلودگی ها را از بیرونی ترین لایه پوست تمیز می کنند. این سورفکتانت‌ ها که از نظر قدرت و اثربخشی بسته به محصول شما متفاوت هستند و با جذب روغن، آرایش، کثیفی و مواد زائد دیگر، عمل شست و شو را راحت تر می کنند. پاک کننده های معمولی صورت، باکتری ها، مواد زائد و چربی اضافی را از بین می برند. با این حال، تعدادی از پاک کننده ها برای رفع مشکلات رایج پوستی مانند آکنه تولید شده اند که به دلیل داشتن ترکیبات اضافی، قابلیت تمیز کنندگی بیشتری دارند.

بهترین شوینده پوست چرب اغلب فاقد مواد و روغن های تحریک کننده است و به راحتی چربی موجود در پوست را کاهش می دهد. تعدادی نیز به دلیل داشتن بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک، ظاهر پوست را بهبود می بخشند. در این بین، پاک کننده های لایه برداری نیز وجود دارند که می توانند به طور مکانیکی سلول های مرده پوست را از بین ببرند. این ها برای استفاده 1 تا 2 بار در هفته مناسب هستند و باید از مصرف بیش از حد آن ها اجتناب کنید؛ زیرا می توانند پوست شما را خشک و آسیب پذیر کنند.

فرق ژل، فوم، صابون و پن های شوینده چیست؟

امروزه برند های مختلف بهترین شوینده پوست چرب را در اشکال متفاوتی روانه بازار می کنند که هر یک مزیت و ویژگی منحصر به فرد خود را دارد. احتمالا برای شما هم جالب است بدانید تفاوت بین این محصولات که اغلب به نام هایی مانند ژل، فوم، صابون و پن های شست و شو معرفی می شوند چیست؟ در ادامه این شوینده ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم.

1) ژل شوینده: یک شوینده ژله ای مانند که می تواند به طور موثری آرایش، آلودگی و چربی اضافی موجود در صورت را از بین ببرد یزای مثال شوینده چای سبز سیمپل و با وجود داشتن فرمول های سبک، کف مناسبی تولید کند. ژل ها معمولا حاوی اسید هیالورونیک هستند و پوست را آبرسانی می کنند.

2) فوم شوینده: فوم ها پاک‌ کننده ‌هایی هستند که می توانند با تولید کف مناسب آرایش و آلودگی موجود در پوست را از بین ببرند و پوست شما را صاف و نرم کنند.

3) صابون و پن شوینده: تفاوت زیادی بین صابون ها و سایر پاک کننده های صورت وجود دارد صابون می تواند آرایش، کثیفی و چربی اضافی موجود در پوست را به راحتی از بین ببرد. استفاده از آن ها راحت است؛ اما ممکن است مشکلاتی برای ایجاد کنند و یا صورت را خشک کنند.

معرفی بهترین شوینده های پوست چرب و جوش دار

در ادامه به معرفی بهترین شوینده های پوست چرب می پردازیم.
1) ژل شستشو پوست چرب و جوشدار آکنه واش الارو
2) فوم شوینده نواکنه
3) مایع شوینده لیکوئی پن سبوما
4) پن آکنه کنترل فولیکا

علت جوش زیر پوستی صورت

در ارتباط با دلایل ایجاد جوش زیر پوستی می‌توان به موارد فراوانی اشاره کرد. اگر چه جوش های زیر پوستی ممکن است از فاصله دور مشخص نباشند ولی وقتی روی سطح پوست خود دست می‌کشیم کاملا آنها را احساس می‌کنیم که در بیشتر موارد هم دردناک هستند.

حال به بررسی علت جوش زیر پوستی می‌پردازیم:

  1. گاهی استفاده از مواد آرایشی غیر استاندارد موجب ایجاد جوش های زیر پوستی وحشتناک روی پوست صورت می‌شود. در واقع سبب ایجاد لایه‌‌ای ضخیم از آرایش روی پوست می‌شود که در این حالت منافذ موجود روی پوست را مسدود می‌کند و به طور موثری از گردش هوای مناسب بین این منافذ جلوگیری می‌کند.

زمانی که منافذ ریز روی پوست بخاطر مواد آرایشی نظیر کرم پودر مسدود می‌شوند، سموم و یا چربی طبیعی بدن راهی برای خارج شدن از پوست ندارد، بنابراین این نوع از چربی در سطح زیر پوست تجمع پیدا می‌کند و سبب التهاب پوست می‌گردد که در این حالت جوش‌های دردناک زیر پوستی ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق حتما لازم است از میسلارواتر برای تمیز کردن صورت خود از انواع کرم های آرایشی استفاده نمایید برای آنکه بدانید این محصول چیست و چگونه استفاده می‌شود مقاله ” ” را بخوانید.

  1. یکی دیگر از علت های جوش زیر پوستی صورت را می‌توان به استفاده از محصولات غیر استاندارد اختصاص داد. همواره محصولاتی مانند نرم کننده‌های غلیظ، کرم‌های ضد آفتاب و نمونه های دیگر کرم نقش فراوانی در زدن جوش دارند به همین خاطر است که متخصصین پوست همیشه توصیه می‌کنند از محصولات مراقبتی برند و استاندارد برای حفاظت از پوست استفاده شود.

به همان نسبتی که محصولات مراقبتی با کیفیت می‌توانند از سلامت و زیبایی پوست به خوبی حفاظت کنند انواع غیر استاندارد آنها می‌تواند به سلامت پوست آسیب برساند. افرادی که به هر دلیلی پوست خود را زیاد لمس می‌کنند نیز به شدت در معرض جوش های زیر پوستی هستند.

  1. وقتی شما به طور دائم پوست خود را فشار دهید علاوه بر ایجاد زخم، جوش زیر پوستی هم به وجود می‌آید. پس با این حساب باید بدانید که لمس مکرر پوست باعث جوش می‌شود.

معمولا افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند همیشه با مشکل خارش پوست مواجه هستند به همین خاطر جهت خاراندن پوست مجبور می‌شوند پوست خود را دائما لمس کنند حال برای رفع این مشکل بهتر است از موادی مانند ژل شوینده مناسب، ضد جوش و اسکراب با کیفیت را مورد استفاده قرار دهید. محصولات مراقبتی و بهداشتی درجه یک ضمن ضدعفونی کردن پوست سبب رطوبت رسانی به پوست هم می‌شوند و با کنترل میزان چربی مانع از ایجاد جوش می‌شوند.

4.گاهی تغییرات هورمونی هم سبب ایجاد جوش در بین افراد و به ویژه بانوان خواهد شد. در بسیاری از خانم ها چرخه قاعدگی باعث تغییرات هورمونی می‌شود به همین خاطر در هنگام عادت ماهانه جوش های زیادی روی سطح پوست آنها شکل می‌گیرد که معمولا هم باعث آزار افراد شده و زیبایی پوست آنها را از بین می‌برد. وجود کیست نیز یکی از مهمترین علل ایجاد جوش زیر پوستی می‌باشد  و افرادی که دائما از این انواع جوش دارند بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنند.

  1. مصرف بیش از اندازه مواد غذایی چرب مانند غذاهای فست فودی نیز نقش فراوانی در ایجاد جوش زیر پوستی دارند و بهتر است از این نظر مراقب سلامت پوست خود باشیم.

6- گاهی افزایش تنش ها و اضطراب و استرس نیز در افراد جوش های زیر پوستی بزرگ و دردناکی را به وجود می‌آورد.

7- رعایت نکردن بهداشت فردی نیز مسئله مهمی در ایجاد جوش است لذا افراد بهتر است به این موضوع رسیدگی کرده و همیشه پوست خود را به بهترین شکل ممکن و با استفاده از مواد بهداشتی با کیفیت شستشو دهند تا با این کار آلودگی پوست را از بین ببرند و این گونه از ایجاد جوش زیر پوستی پیشگیری کنند. برای آشنایی با مقالات دیگر ما را بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا