سلامت و دانش

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در این آزمایش ، محققان آمریکایی از این روبات برای تعامل با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و نتایج خوبی به دست آوردند.

به گزارش ترندونی و به نقل از Medical Express ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که رضایت از یک ربات توسط انسان ممکن است به بهبود روحیه کودکان بستری در بیمارستان کمک کند.

این ربات با نام Robin یک ربات اجتماعی است که می تواند با کاربران حرکت کند ، صحبت کند و بازی کند و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس در طول آزمایش با ملاقات رابین با کودکان بستری در بیمارستان موافقت کردند.

در پایان خلبان ، از کودکان و خانواده های آنها در مورد تجربیات خود در ارتباط با رابین سال شد.

نود درصد از خانواده هایی که فرزندانشان با رابین ملاقات کردند ، درخواست ملاقات دیگری کردند. نتایج نشان داد که ملاقات با رابین اثرات مثبت را 29 and و تأثیرات منفی را در کودکان 33 increased افزایش می دهد.

متخصصان اطفال که بر ملاقات با رابین نظارت داشتند ، مزایایی را شامل صمیمیت بیشتر ، ارتباط بازیگوشانه ، کنترل بیشتر روی تجربه بیمارستان کودکان و ایجاد دوستی های جدید و قابل اعتماد گزارش کردند.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیر مثبتی بر کودکان ، خانواده های آنها و کارکنان بیمارستان داشته ایم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استخدام یک دوست اجتماعی روباتیک می تواند راه خوبی برای کاهش استرس هنگام رسیدن به بیمارستان باشد. با ادامه همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و آسیب پذیری بیماران افزایش می یابد. بنابراین بسیار مهم است که ما تا حد ممکن خلاق باشیم و به بیماران کمک کنیم تا تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا