عمومیکسب و کار ایرانی برتر

نکات آرایش موهایی که شما را جوان تر نشان میدهد

با این نکات آرایش مو جوان تر شویم

سبک ها نقش مهمی در ایجاد هارمونی ظاهر ایفا می کند و قادر است شما را حتی ۵ سال جوان تر نشان دهد. بنابراین  چندین توصیه در این زمینه آورده است که با رعایت آن ها ظاهر بهتری برای خودتان خواهید ساخت.

مدل کوتاهی مو در رابطه با کوتاهی موها بهترین مدلی که شما را جوان تر نشان می دهد مدل لایه لایه یا مدل پر است. رنگ موها موهای روشن تاثیر جوان کننده در ظاهر دارند و این یکی از اصولی ترین قوانین در مدل موهاست. البته با این وجود باید در انتخاب رنگ و طیف مناسب دقیق باشید. تاکید شده است که موها را ۲ یا ۳ پایه روشن تر از رنگ خود موها نکنید. و در انتخاب رنگ باید رنگ چشم و پوست را نیز در نظر بگیرید. کسانی که نمی خواهند بیش از حد تغییر کنند فقط کافی است چند لایه از تارهای مو را رنگ کنند. این کار به موها درخشندگی می دهد و چهره را پر انرژی تر نشان می دهد.

بلندی موها موهای کوتاه نشانگر تحرک و جوانی است. پس هر چه سن بالاتر می رود موها باید کوتاه تر شود. اما در این کار زیاده روی نکنید. موهای بیش از حد کوتاه حالت بیضی صورت را بیشتر نشان می دهد. پس بهتر است قد موها تا چانه یا وسط گردن کوتاه شود. حجم موها موهای لخت سن را بیشتر نشان می دهد پس بهتر است موها را حجیم تر آرایش کنیم. در این زمینه هم باید حد اعتدال را رعایت کرد. بیش از حد حجیم کردن موها چندسال به سن تان اضافه می کند. بنابراین حجم موها باید در حد متوسط و طبیعی باشد. برای این کار موها را لایه لایه بزنید و آن ها را حالت دهید و در آخر اسپری مو بزنید.

مدل مو چتری چتری چهره را جوان تر نشان می دهد. چین و چروک پیشانی را مخفی می کند و چشم ها را برجسته تر نشان می دهد. حجم چتری باید متوسط باشد زیرا چتری بیش از حد نازک و صاف صورت را کوتاه تر و چاق تر نشان می دهد. فرق مو فرق وسط کمی چهره را خشن تر و سن را بیشتر نشان می دهد. در این جا چند پیشنهاد برایتان دارم: فرق یک طرفه چشم ها را درشت تر نشان می دهد. موها را به عقب شانه بزنید و فرق زیگزاگ باز کنید تا هم حجم موها بیشتر نشان داده شود و هم چهره ملایم تری برای شما ایجاد کند.

رنگ مو‌هایی که با آنها جوان‌تر به نظر می‌رسید

حال به سراغ معرفیِ رنگ‌هایی می‌رویم که می‌توانند چهره‌ی شما را جوان‌تر نشان دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر رنگ مو باید در هنگام میکاپ نیز متناسب با فرم چهره‌تان آرایش کنید و دچار اشتباهاتی نشوید که ناخواسته سن شما را بالاتر از آنچه که هستید نشان دهد. این تکنیک و رنگ بیشتر به کسانی که تناژ گرم دارند پیشنهاد می‌شود. گرمی‌ای که این رنگ به چهره‌ی شما می‌بخشد باعث می‌شود تا جوان‌تر به نظر برسید. از طرفی یکی از رنگ‌های ترند هر ساله برای تابستان همین هایلایت طلایی است.

معمولاً رنگ‌های روشن چهره را جوان‌تر می‌کنند اما انتخاب تناژ این رنگ روشن بسیار مهم است. پیشنهاد می‌کنیم از تناژ خیلی سرد و خاکستری فاصله بگیرید و با تناژ طلایی به چهره‌ی خود گرمی بخشید. گفته می‌شود رنگ تیره، چهره را مسن‌تر نشان می‌دهد. بنابراین به کسانی که سن بالایی دارند و موی تیره را می‌پسندند پیشنهاد می‌کنیم برای زیباتر کردنِ رنگ موی خود به سراغ بالیاژ با رنگ عسلی بروند و به تناسب فرم صورت هیرکات مناسبی در نظر بگیرند.

درست است که گفتیم رنگ روشن چهره را جوان‌تر می‌کند اما نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که رنگ موی روشن برای هر کسی مناسب نیست و به هر چهره‌ای نمی‌نشیند. اگر به طور طبیعی رنگ موهای شما تیره است به سراغ رنگ‌های قهوه‌ای با تناژ گرم بروید زیرا رنگ‌های قهوه‌ای با تناژ سرد چهره‌ی شما را مسن‌تر از آنچه هستید، نشان ‌خواهد داد. اگر نمی‌دانید کدام تناژ گرم از رنگ مو برای شما مناسب است، نظرتان چیست که بیش از یک رنگ را ترکیب کنید؟ این بار، این ترکیب عسلی و مسی بلوند را امتحان کنید. ترکیبی که در عین گرما بخشیدن به چهره رگه‌هایی از بلوطی و قرمزی در خود دارد و رنگ شیکی است.

برای افرادی که مسن هستند به هیچ عنوان ژل موی سر ویتابلا را پیشنهاد نمی‌کنیم. پس سعی کنید در انتخاب رنگ مو بیش از یک رنگ را در نظر بگیرید و به سراغ رنگ‌هایی بروید که مکمل هم هستند. به عنوان مثال این ترکیب از عسلی و طلایی بر روی موی تیره بی‌نظیر و زیبا به نظر می‌رسد.  برای اینکه به رنگ‌ موهای طبیعیِ خود رنگ تازه‌ای ببخشید به سراغ هایلایت‌های گرم بروید. ریشه‌ی موهایتان به همان رنگ اصلی و متمایل به تیره، باقی خواهد ماند اما اضافه کردنِ کمی هایلایت به شدت به جذابیت موهای طبیعی می‌افزاید و به جوان‌تر شدنِ چهره شما کمک می‌کند.

در تکنیک آمبره اگر که مرز رنگ‌ها کمتر مشخص باشد و در واقع آمبره‌ی ملایم بر روی مو اجرا شود برای رنگ‌های بلوند بسیار خیره کننده خواهد شد. علاوه بر اینکه رنگ روشن چهره را جوان‌تر نشان می‌دهد این تکنیک باعث می‌شود این ترکیب رنگی بسیار طبیعی جلوه کند. اگر به دنبالِ ماسک صورت ویتابلا بیز هستید، این پست برای شماست. رنگِ بلوندِ توت فرنگی رنگی جذاب و پرطرفدار است که معمولاً مناسبِ انواعِ تناژ پوست است. البته که این رنگ برای افرادی که پوستِ روشن‌تری دارند ایده‌آل‌تر است. این رنگ را به افرادی که ریشه‌ی تیره‌ای دارند پیشنهاد می‌کنیم. رنگ کاراملی به چهره‌ی شما گرمی می‌بخشد و چهره را شاداب و جوان می‌کند.

تا به اینجا به این نتیجه رسیده‌ایم که رنگ بلوند شاید از اولین رنگ موهایی باشد که برای جوان‌تر شدنِ چهره به کار می‌رود. بنابراین اگر خواستید به سراغ این رنگ بروید از آرایشگر خود بخواهید که رنگ خاکستری را با رنگ‌های گرم‌تری از بلوند و طبیعی ترکیب کند. رنگ مسی رنگِ هر کسی نیست و استفاده از آن برای رنگ کردنِ مو دل و جرات میخواهد! پیشنهاد می‌کنیم اگر پوست خیلی روشن و تناژ خنثی دارید حتماً این رنگ مو را امتحان کنید. مطمعناً پشیمان نخواهید شد. به دست آوردنِ رنگ تیره که چهره را جوان نشان دهد چالش برانگیز است. اما تنها با اضافه کردنِ طیفی از رنگ‌های گرم شکلاتی می‌توانید چهره‌ای شاداب و جوان داشته باشید.

تکنیکی که جدیداً به شدت محبوب و پرطرفدار است استفاده از کرم موی سر ویتابلا برای جلوی موهاست. اگر می‌خواهید همراه با ترندهای جهانی پیش بروید و در عین حال به منظور جوان‌تر دیده شدنِ چهره، رنگ موهایتان را تغییر دهید این تکنیک را امتحان کنید و از رنگ‌های بلوند توت فرنگی و کاراملی در این هایلایت استفاده کنید. این رنگ از خانواده‎‌ی رنگ‌های بلوند است. رنگ‌ بلوند شامپاینی زیبایی خاصی به چهره می‌بخشد و بیشتر برای افرادی که رنگ پوست روشن دارند مناسب است. اگر علاقه‌ای به موهای روشن ندارید می‌توانید از رنگ مشکی هم استفاده کنید اما به شرط آنکه سراغ رنگ ملایم‌تری از مشکی بروید. رنگ‌های مشکی پرکلاغی و تند کُنتراست زیادی را با پوست ایجاد می‌کنند و در نتیجه چهره شکسته‌تر به نظر می‌رسد.

  • می شود به کار برد. پس باید همیشه مراقب سلامت موها باشیم.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا