برون مرزی

برگزاری باشکوه مراسم عاشورای حسینی در عراق+تصاویر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، امروز (شنبه، 29 جولای) که مصادف است با روز دهم محرم الحرام در عراق، به مناسبت روز عاشورای حسینی، شهرهای مختلف این کشور شاهد برگزاری باشکوه مراسم عزاداری برای شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین (ع)، است و سیل عزاداران از شهرهای مختلف در حال حرکت به سمت کربلای معلی است. در کنار مردم عراق، انبوه محبان اهل بیت(ع)، از کشورهای دیگر نیز برای گرامیداشت این مناسبت در کربلای معلی حضور دارند و عزاداری دسته‌ها در خیابان‌های اطراف حرم امام حسین (ع) نیز همچنان برپاست.

مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی (ع) در عراق، هرساله بسیار باشکوه برگزار می‌شود اما امسال در سایه اهانت‌های چندباره اخیر غربی‌ها به ویژه در سوئد و دانمارک به کتاب آسمانی مسلمانان، عزاداران بر پایبندی خود به قرآن کریم و دفاع از آن و  رد هتک حرمت سیستماتیک آن تاکید می‌کنند.  خیل مشتاقان حسینی (ع)، امسال بر حمایت از فلسطین و دفاع از همه مقدسات اسلامی و رد تجاوزهای مکرر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و بیت‌المقدس نیز تاکید دارند.

دشت نینوی

مراسم عزاداری عاشورای حسینی در مقام «زین العابدین» در دشت نینوی در حال برگزاری است. 

 

 

کربلای معلی

نیروی هوایی ارتش عراق، امروز تصاویری از حال و هوای کربلای معلی در روز عاشورا منتشر کرد.

 

وبگاه عراقی «العهد» نیز تصاویری از زائران کربلای معلی در حال عزاداری در حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) منتشر کرد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رسمی عراق نیز تصاویری از مقتل‌خوانی در عتبه مقدس حسینی (ع) در روز عاشورا منتشر کرد.

 

 

سازمان «الحشد الشعبی» عراق نیز با انتشار تصاویری از آماده‌ شدن برای تامین امنیت و سازماندهی امور برای برگزاری آیین عزاداری طویریج خبر داد و اعلام کرد که بیش از دو هزار نیرو برای تامین امنیت و فراهم کردن شرایط لازم به منظور برگزاری این آیین، مستقر کرده است. 

 

 

 

هرساله هزاران عزادار از داخل و خارج عراق در این مراسم باشکوه که به نشانه تجدید بیعت با اباعبدالله الحسین (ع) است، شرکت می‌کنند. مراسم «رکضه طویریج» در ظهر عاشورا (روز دهم محرم) برگزار می‌شود. طویریج نام قدیمی شهرستان هندیه در نزدیکی کربلا است. در ظهر روز عاشورا عزاداران حسینی هروله‌کنان و بر سر و سینه زنان برای یادآوری حادثه عاشورا به سمت حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلا حرکت می‌کنند.

به گزارش فارس، دسته طویریج، بزرگ‌ترین دسته عزاداری روز عاشورا در عراق است. زائران حسینی، از کیلومترها دورتر از کربلاء حرکت خود را برای زیارت حرم امام حسین (ع)، آغاز کرده و بعد از نماز ظهر و عصر مراسم هروله به سمت حرم را آغاز می‌کنند.  طبق رسم هر ساله در روز عاشورای حسینی در عراق، زائران و عزاداران حسینی که ساعت‌ها برای زیارت حرم امام حسین (ع)، پیاده‌روی کرده‌اند، پس از هروله و زیارت خیمه‌گاه حسینی، با نوای «واحسین»، «لبیک یا حسین» و «یا لثارات الحسین» به سوی حرم سیدالشهدا علیه‌السلام حرکت کرده و پس از عزاداری در حرم ارباب به حرم حضرت عباس علیه‌السلام مشرف می‌شوند.

امروز، خبرگزاری رسمی عراق، تصاویری از نظارت مستقیم وزیر کشور عراق بر برگزاری این مراسم در کربلای معلی منتشر کرد.

 

 

ناصریه

دسته‌های عزاداری در ناصریه نیز در حال سوگواری برای امام حسین (ع) و شهدای کربلاء در روز عاشورا هستند.

 

 

الدیوانیه

شهر الدیوانیه در استان القادسیه (الدیوانیه) نیز امروز شاهد برگزاری مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی است و زنان این شهر در خیابان «الزعیم» در حال پخت نان نذری حضرت عباس (ع) برای هیأت‌های عزاداری هستند. 

 

 

بابل

امروز، شهرستان «القاسم» در جنوب استان بابل عراق نیز علاوه بر برگزاری مراسم باشکوه عزاداری روز عاشورای حسینی (ع)، شاهد برگزاری مراسم تعزیه بود.

 

پایان پیام/

 

 

 

 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا