سلامت و دانشکسب و کار ایرانی برتر

برای رشد سریع مو در یک هفته چه کارهایی در خانه انجام دهیم؟

برای رشد سریع مو در یک هفته چیکار کنیم ؟

حتما شما هم داستان‌ معروف راپونزل و موهای کمندش را از دوران کودکی شنیده‌اید و مجذوب زیبایی کم‌نظیر آن شده‌اید. حقیقت این است که داشتن چنین موهایی، ممکن است آرزوی هر کدام از ما باشد. به همین خاطر است که حتی در سنین بزرگسالی نیز، در تلاشی بی‌وقفه، به دنبال یافتن راهکاری برای تسریع رشد و افزایش ضخامت موهایمان هستیم.

اما در این بین، حقایقی وجود دارد که بی‌توجهی به آنها، ممکن است باعث ورود شما به انتظاری بی‌پایان شود. رشد مو و میزان ضخامت آن، تا حد زیادی تابع شرایط بیولوژیکی و ژنتیکی بدن هر فرد است. با توجه به این قاعده، توصیه می‌شود پیش از امتحان هر راهکاری برای رشد سریع مو، انتظار و توقعات غیر منطقی را کنار بگذارید و از دنیای قصه‌ها فاصله بگیرید. به یاد داشته باشید که تیترهایی مانند رشد مو 10 سانت در ماه، چیزی جز توهم و شایعه نیستند و بهتر است فریب آنها را نخورید. آشنایی با چرخه طبیعی رشد مو رکورد سریع‌ترین میزان رشد در میان بافت‌های مختلف بدن، متعلق به موها است.

میانگین نرخ رشد موها در طول ماه، چیزی حدود 0.5 تا 1.7 سانتی متر است. اما این میزان رشد، ممکن است تا حدودی تحت تاثیر شرایط محیطی و مراقبت شخصی افراد قرار بگیرد و دستخوش تغییر شود. رشد مو از نظر ضخامت، بستگی به تعداد فولیکول‌های پوست سر شما دارد و تا حد بالایی وابسته به فاکتورهای ژنتیکی فردی است. در واقع، هر فرد  حدود 80000 تا 120000 فولیکول مو دارد که این تعداد از بدو تولد ثابت و غیر قابل تغییر است. هرکدام از ما به طور طبیعی، 50 تا 100 تار مو را در طول روز از دست می‌دهیم. اما پوست سر در چرخه رشد مو، همواره در حال جایگزینی موهای از دست رفته و ثابت نگه داشتن تعداد تار موهای شما است.

موی بلند تداعی‌کننده‌ی سرزندگی، جوانی و برای برخی نشانه‌ای از سلامتی است. بیشتر زنان، اگر نه همه‌ی آنها، بسیار علاقه‌مند هستند بتوانند موهایی بلند و افشان داشته باشند. رشد سریع مو در یک هفته با روش خانگی موضوعی داغ است و ما در ادامه می‌خواهیم ببینیم رشد سریع مو تا چه حد ممکن است و راهکارهای عملی آن چیست. موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت‌ میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد. همچنین هیچ فرمول علمی اثبات‌شده‌ای برای سرعت بخشیدن یا تحریک رشد مو بیش از اندازه‌ی طبیعی آن وجود ندارد. بنابراین ویدئوهایی که ادعا می‌کنند می‌توانید در عرض چند هفته ۱۰-۷ سانتی‌متر موهایتان را بلند کنید گمراه‌کننده هستند.

گاهی این چرخه طبیعی، ممکن است در اثر تضعیف فولیکول، آسیب محیطی، آلودگی و … تضعیف شود و رشد موهایتان را متوقف کند. در چنین شرایطی، راهکارها و ترفندهای خاصی برای تقویت و تسریع رشد موها وجود دارد. مواد غذایی که در طول روز مصرف می‌کنیم، در تامین نیازهای حیاتی بدن مانند: ویتامین، مواد مغذی، پروتئین و …. نقش بسزایی دارند. داشتن رژیم غذایی غنی و مناسب، یکی از راهکارهای بسیار موثر برای حفظ سلامت بدن است و می‌تواند سلامت پوست سر و موها را ارتقا دهد. در مقابل، رژیم غذایی ناسالم، می‌تواند فولیکول و ساختار مو را با بحران جدی کمبود ویتامین و مواد مغذی روبرو کند و مشکلاتی مانند: ریزش مو، نازک شدن کوتیکول، و .. را به همراه داشته باشد.

ریزش و کاهش رشد مو، در بسیاری از موارد به دلیل کمبود ویتامین و مواد مغذی بدن است. اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار کمبود ویتامین شده باشید، توصیه می‌شود در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک با تجویز آزمایش‌های مختلف، می‌تواند کمبود مواد مغذی بدن را تشخیص دهد و در صورت نیاز، برایتان مکمل و دارو نسخه نماید. از مصرف خودسرانه مکمل‌ها و قرص‌های ویتامین، اکیدا خودداری نمایید. برخی از ویتامین‌ها، ممکن است باعث ایجاد رسوب شوند و عوارض جانبی مانند مسمویت‌های حاد به دنبال داشته باشند. از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده برای افزایش رشد مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریزش مو و کم پشت بودن موها یکی از مشکلات شایعی است که می‌ تواند تأثیرات متعددی بر زندگی افراد داشته باشد. این مشکل معمولاً به عوامل متعددی از جمله عوامل ژنتیکی، تغذیه نامناسب، استرس، بیماری‌ های پوستی و مو و تغییرات هورمونی برمی‌گردد. ریزش مو می‌ تواند روی تغییرات در حالت روحی روانی افراد و کاهش اعتماد به نفس و اضطراب آن ها موثر واقع شود. علاوه بر این ریزش مو ممکن است به تغییرات نامطلوب در ظاهر و زیبایی شخصی منجر شود و برای بسیاری از افراد مسئله مهمی در زندگی تبدیل گردد. موها به عنوان یک جزء از ظاهر فرد در اجتماع و شغل اهمیت دارند و ریزش مو ممکن است تأثیرات منفی در این زمینه‌ ها داشته باشد.

همچنین ریزش مو می‌ تواند به عنوان یک نشانه برای مشکلات سلامتی عمومی مانند مشکلات هورمونی یا بیماری‌ های پوستی علامت دهد. اولین قرصی که می توان در راستای بهترین قرص برای رشد سریع مو در یک هفته معرفی کرد، قرص هیر بیوتی یوروویتال است. بهترین قرص برای رشد سریع مو در یک هفته هیر بیوتی یوروویتال محصول جدیدی از شرکت یوروویتال است که برای مقابله با ریزش مو و تقویت موها طراحی شده است. این مکمل حاوی مجموعه‌ ای از مواد مغذی و معدنی مانند ویتامین A، ویتامین C، فولیک اسید، بیوتین، پانتوتنیک اسید، روی، مس، سلنیوم، ال-سیستئین، عصاره دم اسب، ال-متیونین و پابا است.

پانتوتنیک اسید نیز نقش مهمی در رشد موها دارد. این ویتامین باعث افزایش فاکتورهای موثر در تکثیر و رشد موها می‌ شود و بقای سلول‌ های مو را افزایش می‌ دهد. همچنین این ویتامین باعث افزایش فاز آناژن (رشد مو) و کاهش فاز کاتاژن (توقف رشد) در موها می‌ شود. این تأثیرات به تقویت موها، جلوگیری از ریزش و ترویج رویش موها کمک می‌ کنند. به طور کلی مصرف بهترین قرص رشد سریع مو در یک هفته بیوپانتن یوروویتال می‌ تواند به تقویت و رشد سریع‌ تر موها و بهبود سلامت موها کمک کند. این مکمل می‌ تواند به خصوص برای افرادی که با مشکلاتی نظیر ریزش مو یا ناخن‌ های شکننده رو به رو هستند، مفید باشد. اغلب مردم موی بلند را نشانه‌ای از زیبایی می‌دانند.

در حقیقت موی دوستان شما سریع‌تر از شما رشد نمی‌کند. بلکه ضخامت‌ و تراکم بیشتر موهای آنهاست که چنین تصوری را برای شما ایجاد کرده است. علاوه بر این دوستان‌تان ممکن است برخلاف شما با ریزش جدی موی سرشان مواجه نباشند. همه‌ی این موارد خبر از موهای سالم‌تر آنها می‌دهد و این چیزی است که شما هم باید به دنبالش باشید! موهایی سالم و فاقد موخوره بهتر می‌توانند رشد کنند؛ زمانی که موی شما ضخیم‌تر و متراکم‌تر شود بلندتر به‌نظر خواهد رسید.

داشتن موهای سالم و زیبا یکی از مهم‌ترین دارایی هر انسانی است اگر شما در اثر استرس و مشغله فکری و یا بی خوابی دچار ریزش مو شده‌اید هرگز نگران نباشید می‌توانید با روش‌های درمان خانگی ذکر شده به رشد سریع موهای خود کمک کنید. یکی از دغدغه‌های مردان ریزش مو های آن‌ها است موی بیشتر مردان با بالا رفتن سن آن‌ها شروع به ریزش می‌کند. اگر مو‌های شما نیز در حال ریختن است می‌توانید قبل از طاس شدنتان به کمک روش‌ها و ماسک مو‌های طبیعی رشد سریع مو‌های ریخته شده خود را امکان پذیر کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا