برون مرزی

باقری با همتایان روسیه، ونزوئلا و کوبائی‌اش دیدار کرد

“در نشست هماهنگ کننده های ملی دوستان منشور دفاعی سازمان ملل متحد”

معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ونزوئلا و کوبا که برای شرکت در نخستین اجلاس «هماهنگ‌کنندگان ملی گروه دوستان در دفاع از منشور ملل متحد» به تهران آمده بودند، به طور جداگانه با علی باقری دیدار و رایزنی کردند. معاونت سیاسی وزارت امور خارجه.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، معاونان وزرای امور خارجه روسیه، ونزوئلا و کوبا که برای شرکت در «اولین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور سازمان ملل متحد» وارد تهران شده اند. “، ملاقات و مشورت کردند. به طور جداگانه با علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه

سرگئی ورشنین معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با علی باقری با انتقاد از سیاست آمریکا و استفاده ابزاری از حقوق بشر، بر ضرورت فعالیت دبیرخانه سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود و همکاری تهران تاکید کرد. و مسکو برای مقابله با فشارهای سیاسی و اقتصادی غرب، این را مهم می دانست.

همچنین کارلوس خولیو رون معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا و الیور رودریگز پردومو معاون وزیر امور خارجه کوبا در دیدارهای جداگانه با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان بر ضرورت تقویت همکاری های اقتصادی تاکید کردند. گفت که مقاومت در برابر زیاده خواهی های آمریکا. یک ضرورت انکارناپذیر در زمینه های مختلف است و حفظ منافع احزاب مستقل تلقی می شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این دیدارها بر اساس توانمندی های متنوع و فراوان در هر یک از کشورهای عضو گروه دفاعی منشور سازمان ملل متحد اظهار داشت: مجموع نیروهای سیاسی، اقتصادی، حقوقی. و توانمندی های رسانه ای، عامل مقاومت کشورهای مستقل در برابر زیاده خواهی های آمریکا و دیگر متحدان غربی آن را به شدت افزایش داده و اثربخشی رویارویی همه جانبه این نیروها با کشورهای مستقل را به شدت کاهش خواهد داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا