اقتصادی

بازار میلگرد کوتاه آمد+ نرخ روز

در پی نوسانات قیمت سیمان و فولاد به دلیل عرضه ناکافی تولیدکنندگان و قطع برق در کارخانه ها ، قیمت بازار کاهش یافته و امروز سیمان به ازای هر کیسه درب کارخانه به حدود 25000 تومان رسیده است. قیمت هر کیلوگرم آرماتور که به 22000 تومان رسیده است ، اخیراً به حدود 16000 تومان کاهش یافته است.

به گزارش ترندونی ، قیمت سیمان کاهش یافته است و تولیدکنندگان اعلام می کنند که هر بسته سیمان را درب کارخانه به قیمت 25-27 هزار می خرند. البته ، قیمت همچنان تا 12 درصد افزایش قیمت و قطعی های مکرر برق است. چند روز پیش قیمت یک بسته از 70 هزار تومان فراتر رفت به حدود 60 هزار تومان رسید. البته فعالان صنعت ساختمان انتظار دارند قیمت ها حتی کمتر از این کاهش یابد.

در حال حاضر هر تن سیمان به حدود 540 هزار تومان رسیده است در حالی که در ابتدای امسال قیمت آن به 220 هزار تومان رسید.

همه توزیع کنندگان سیمان عمومی هستند

سید رضا فاطمی امین – وزیر صمت – امروز در دیدار با برخی نمایندگان ، از بازگشت قیمت سیمان به کیسه های 25000 تومانی در بورس کالا خبر داد و گفت: «آنچه برای کنترل قیمت سیمان انجام دادیم اصلاح ساختار بود. و روش های مجرمانه را تحمیل می کند. “مورد و ایجاد جو قیمت روانی به اینجا نرسید ، بنابراین تعادل ایجاد شده در بازار قیمت سیمان را کاهش داد.

به گفته فاطمی امین ، تا دو هفته آینده روی بازار سیمان تمرکز خواهیم کرد. همه خرده فروشان و نمایندگان فروش سیمان برای دستیابی به روال منطقی در بورس ، عمده فروشی و خرده فروشی وارد سیستم معاملات و بورس می شوند.

همچنین در روز هشتم سپتامبر معاون وزیر معادن ، وزارت سکوت وی اعلام کرد واحدهای تولید سیمان که هنوز نتوانسته اند کد بورس را دریافت کنند ، این فرصت را دارند که ظرف یک هفته در بورس کالا ثبت نام کرده و محصولات خود را در بورس عرضه کنند.

کیلوگرم تقویت اصفهان 15 هزار و 900 تومان

از بازار فولاد نیز گزارش می شود که قیمت هر کیلوگرم آرماتور که در هفته های اخیر به 22 هزار تومان رسیده است ، با کاهش 9 درصدی مالیات بر ارزش افزوده به حدود 16 هزار تومان رسیده است. قیمت آنلاین هر کیلوگرم آرماتور آجدار در سایزهای 22 تا 32 کارخانه ذوب آهن اصفهان 14 هزار و 585 تومان است که 15 هزار و 898 تومان محاسبه شده از مالیات بر ارزش افزوده 1313 تن است.

در ابتدای سال جاری ، هر کیلوگرم تقویت کننده حدود 13 هزار و 500 تومان بوده است. فرشید پورحیات ، دبیر انجمن انبوه سازان به ترندونی گفت: حاوی حباب است.

وعده حذف امضای طلا از بازار سیمان و فولاد

امروز وزیر صنعت ، معدن و تجارت درباره تعریف سه راه حل بازار فولاد صحبت کرد و گفت: «در ماه اکتبر. ما تمام اطلاعات زنجیره فولاد را تحت نظر خواهیم داشت تا بتوانیم کلیه مشخصات ، شمش و محصولات فولادی را در یک سیستم تجاری جامع ، اجاره و قیمت های مختلف ارائه دهیم. “به این ترتیب ، حضور فولاد را حذف کنید. در مرحله دوم ، ما ساختار بازار را اصلاح می کنیم و خواهیم دید که چگونه قوانین و مقررات جدید در ماه اکتبر منتشر می شود و امضای طلا تا آن زمان ناپدید می شود. برای کاهش هزینه ها در فولاد بازار و بازار فولاد تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز قرار نخواهد گرفت.

فاطمی امین تاکید کرد: «در ماه اکتبر. ما تمام اطلاعات زنجیره فولاد را زیر نظر داریم تا اطمینان حاصل شود که همه محصولات ، شمش ها و محصولات فولادی در یک سیستم تجاری جامع عرضه می شوند و اجاره ها و فولادهای گران قیمت حذف می شوند. به “در مرحله دوم ، ما ساختار بازار را اصلاح خواهیم کرد و خواهیم دید که چگونه قوانین و مقررات جدید در ماه اکتبر منتشر می شود و امضاهای طلا تا آن زمان ناپدید می شوند.

در حالی که وزیر سکوت دولت اصلی بورس سیمان را تأیید می کند ، سازمان استاندارد با مخالفت با ورود سیمان به این بورس ، موضع خود را محکم حفظ می کند. محمد اسلامی – وزیر سابق راه و شهرسازی – و همچنین مخالفت با بورس اوراق بهادار وی گفت که این موضوع بر خلاف قوانین و قوانین کشور تصویب و اجرا شد. با این حال ، رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم ، هنوز در بورس سیمان موضع گیری نکرده است. البته ، براساس برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال ، وی گفت مردم نباید نگران تأمین مسکن باشند و مدارس ابتدایی باید برای مسکن در سیستم ثبت نام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا