عمومیکسب و کار ایرانی برتر

انواع مختلف پیرسینگ

اگر می خواهید پیرسینگ انجام دهید ، نکاتی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. اول از همه، شما باید تصمیم بگیرید که در کدام ناحیه از بدنتان می خواهید پیرسینگ بزنید.  در حالی که گوش ها یک انتخاب رایج و پر متقاضی برای سوراخ کردن هستند، نواحی مختلفی از بدن وجود دارد که می توان آن ها را سوراخ کرد. در این مقاله به بررسی انواع پیرسینگ و دوران بهبودی آن می پردازیم.

پیرسینگ گوش

در حالی که گوش ها ممکن است رایج ترین انتخاب برای سوراخ کردناز انواع پیرسینگ بدن به نظر برسد، تقریباً ده ها گزینه و ناحیه متفاوت در گوش برای انتخاب وجود دارد. رایج‌ترین ناحیه برای سوراخ کردن گوش، لوب و لوب بالایی است، اما می‌توانید از بین تراگوس (یا غضروف)، سوراخ کردن داخلی گوش، غضروف فوقانی بالای دهانه گوش و ناحیه روک که سوراخ‌ کننده است، نیز یکی را انتخاب کنید.

دیگر گزینه های محبوب شامل دو مدل صنعتی و مار پییچ می شود  که  در صنعتی از میله ای استفاده می شود که دو قسمت بالای گوش را سوراخ می کند و همچنین مارپیچ بالای گوش را سوراخ می کند.

پیرسینگ دهان و صورت

هنگامی که پیرسینگ و سوراخ کردن صورت را انتخاب کنید، گزینه‌های زیادی را برای سوراخ کردن در پیش رو دارید. ناحیه های مختلف در صورت برای زدن پیرسینگ شامل گونه‌ها، ابروها، پلک‌ها، ، سپتوم، زبان یا سوراخ‌کاری تار، سوراخ کردن وب می باشد.  سوراخ کردن وب  بسیار ناحیه ی جالبی است زیرا شامل سوراخ کردن فلپ پوست بین لب بالایی و لثه است که در واقع این نوع از پیرسینگ را فقط هنگام لبخند زدن می توانید این سوراخ را ببینید.

پیرسینگ لب که یکی از زیباترین ناحیه ها برای سوراخ کردن به حساب می آید ، بسیار محبوب است و گزینه های متفاوت و زیادی در این ناحیه برای انتخاب وجود دارد. رایج ترین پیرسینگ لب لابرت است که درست زیر لب پایین سوراخ می شود و معمولاً به شکل گل میخ است. همچنین می‌توانید پیرسینگ  را انتخاب کنید که در مرکز پیرسینگ در فردیس ، بین لب بالایی و بینی قرار دارد. گزش مار یا نیش افعی نیز یک انتخاب محبوب است زیرا این سوراخ‌ها در دو طرف لب پایین ظاهر می شوند.

پیرسینگ تناسلی

در حالی که این ممکن است کمی ذهن را درگیر کند، اما پیرسینگ تناسلی در بین مردان و زنان بسیار محبوب است. سوراخ کردن نوک سینه ها، لابیاها، کیسه بیضه، لبه مقعد و حتی از طریق پوست ختنه گاه کاملاً امکان پذیر است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این پیرسینگ‌ها را فقط برای افراد بالای ۱۸ سال می‌توان انجام داد و عاقلانه است که قبل از اقدام به پیرسینگ، از مشاوره پزشکی استفاده کنید.

پیرسینگ ناف

یکی از انواع پیرسینگ های بدن است که در دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ بسیار محبوب بود، اما امروزه مانند گذشته رایج نیست.  با این حال، هنوز کسانی هستند که حلقه ناف دارند که بالای ناف را سوراخ می کند و معمولاً جواهراتی را در زیر آن آویزان می کند.

نحوه انتخاب یک متخصص برای انواع پیرسینگ

همه ما فیلم‌هایی  را دیده‌ایم که در آن شخصی غیر متخصص با استفاده از سوزن خیاطی گوش دوستش را سوراخ می‌کند، اما وقتی حرف  سوراخ کردن بدن به میان می آید، انتخاب یک فرد حرفه‌ای و متخصص بهترین انتخاب  است. هنگام انتخاب یک پیرسینگ حرفه ای، مهم است که یک فرد قابل اعتماد و با تجربه انتخاب کنید.

اگر قصد دارید گوش های خود را سوراخ کنید، کیوسک های زیادی را در مراکز خرید یا جواهرات فروشی هایی خواهید دید که این خدمات را ارائه می دهند. سوراخ کردن لاله گوش توسط این فروشگاه ها می تواند کمی خطرناک باشد زیرا آنها به جای سوزن از تفنگ های سوراخ کننده استفاده می کنند. در حالی که با استفاده از تفنگ‌های سوراخ‌کننده می‌توان ای  کار را انجام داد، اما مشخص شده است که آنها باعث آسیب بافتی می‌شوند که بهبودی طولانی‌تری را به همراه دارد. علاوه بر این، آن ها همیشه به اندازه گزینه سوزنی استریل نیستند، زیرا نمی توانند به درستی در اتوکلاو استریل شوند و ممکن است باکتری هایی را در خود جای دهند که می توانند باعث عفونت شوند .

اگر به دنبال مکانی حرفه ای و بهداشتی برای زدن پیرسینگ هستید، از دیدن کنید. سالن های پیرسینگ که اغلب گرانتر از جواهرات فروشی هستند، تنها جایی هستند که می توان برای سوراخ کردن های پیچیده تر مانند زبان، صورت، نوک سینه ها یا اندام تناسلی رفت. در واقع توصیه می شود، هر کاری غیر از سوراخ کردن لاله گوش بهتر است در یک سالن حرفه ای انجام شود.

هنگام انتخاب محل اجرای انواع پیرسینگ، اطمینان حاصل کنید که سالنی که بازدید می کنید دارای یک متخصص سوراخ کاری حرفه ای و با تجربه باشد و همجنین مطمئن شوید که انجام پیرسینگ توسط متخصصی صورت گیرد که همیشه دستکش می پوشد و از یک سوزن استریل بسته ای که در مقابل شما باز می شود استفاده می کند. جواهرات مناسب پیرسینگ ضد حساسیت نیز باید استریل باشند و به طور مناسب استفاده شوند.

مدت زمان بهبودی انواع پیرسینگ

بسته به نوع سوراخ کردن بدن و محل آن، زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد. جدول زیر تخمین زمان بهبودی را برای انواع پیرسینگ نشان می دهد:

محل سوراخ کردن زمان تقریبی
لوب گوش / گوش ۶-۸ هفته
ابرو ۶-۸ هفته
بینی: سوراخ کردن سوراخ بینی (به طور منظم و بلند) ۴-۶ ماهگی
بینی: سوراخ کردن تیغه بینی (تا زمانی که نقطه مناسب سوراخ شده باشد و از غضروف ها و پوست ضخیم تر در زیر جلوگیری شود) ۶-۸ هفته
بینی: سوراخ کردن راینو ( سوراخ کردن غضروف که به صورت عمودی از طریق نوک بینی انجام می شود) ۶ تا ۹ ماه
بینی: سوراخ کردن پل بینی ۲-۳ ماه
لب ۶-۸ هفته
زبان ۳-۶ هفته
ناف ۴ تا ۶ هفته برای ظاهر شدن بهبود یافته
۳ تا ۶ ماه تا ۱ سال تا بهبودی کامل
نوک پستان ۲-۴ ماه
اندام تناسلی مردانه: Dydoe (سوراخ کردن برآمدگی تاجی گلن در سر آلت تناسلی ۶-۸ هفته
اندام تناسلی مردانه: آمپالانگ (سوراخ کردن غده آلت تناسلی) ۳ تا ۹ ماه
اندام تناسلی مرد: حفادا ( سوراخ کردن کیسه بیضه ) ۲-۳ ماهه
اندام تناسلی مرد: پرنس آلبرت ( ​​سوراخ کردن مجرای ادرار) ۲-۴ هفته
اندام تناسلی زن: لبیا ماژورا ۲-۴ ماهه
اندام تناسلی زن: لبیا مینورا ۲-۶ هفته
اندام تناسلی زن: کلیتوریس / کلاهک کلیتورال ۴-۸ هفته
اندام تناسلی زن: کریستینا / سوراخ کردن زهره (تقاطع بین لابیای خارجی و تپه شرمگاهی) ۳-۴ ماه

مدت زمان بهبودی انواع پیرسینگ به محل آن و بدن شما و مدت زمانی که در آنجا بوده است بستگی دارد (پیرسینگ‌های قدیمی معمولاً مدت بیشتری طول می‌کشد تا بسته شوند). همچنینپیرسینگ یکی از کار‌های زیبایی است که با سوراخ کردن اعضای بدن اتفاق افتاده و از گذشته‌های خیلی دور در میان مردم رایج و محبوب بوده است؛ امروزه این عمل در میان مردم به ویژه جوانان و نوجوانان پر‌طرفدار شده است. این عمل زیبایی مانند اکثر کار‌های زیبایی دیگر با ریسک همراه بوده و اگر نکات لازم در قبل و بعد انجام آن رعایت نشود، می‌تواند درد‌سر‌ساز شود و عارضه‌هایی را برای شما به وجود بیاورد. در ادامه این مطلب کارشناسان سایت آراکام با شما همراه هستند تا درباره این عمل زیبایی و موارد مربوط به آن شما را راهنمایی کنند تا با آگاهی کامل پیرسینگ انجام دهید.

عمل زیبایی پیرسینگ به چه شکل است؟

به صورت کلی سوراخ کردن قسمت‌های مختلف اعضای بدن و آویزان کردن زیور‌آلات زینتی به آن سوراخ‌ها، پیرسینگ نامیده می‌شود. پیرسینگ کردن قسمت‌های مختلف بدن انسان از جمله بینی، گوش، لب، زبان و… از قدیم در میان مصریان و کشور‌های غربی بسیار مرسوم بوده، اما این مدل پیرسینگ‌هایی که امروزه مشاهده می‌کنید چند سالی هست که توسط جوانان انجام می‌شوند. در واقع افرادی که عضو گروه‌هایی خاص مانند گروه‌های هنری و موسیقی هستند برای ایجاد تفاوت در خود با سایر مردم دیگر، اقدام به انجام انواع پیرسینگ‌های متفاوت و خاص می‌کنند. خوب است بدانید این عمل اعتیاد آور بوده و اکثر افرادی که یک بار پیرسینگ کرده اند، بعد از مدتی پیرسینگ‌های بسیار بیشتری انجام می‌دهند.

قابل ذکر است که ماندگاری چربی در قسمت‌های مختلف صورت یکسان نیست. به طور مثال قسمت‌هایی از صورت مانند گونه‌ها و اطراف چشم که حرکت کمتری دارند معمولاً ۵۰ درصد چربی را حفظ می‌کنند. با این حال نواحی مانند خط خنده به دلیل داشتن حرکت بیشتر، کمتر از ۲۰درصد چربی را نگه می‌دارند. از آنجایی که اطراف لب بیشترین حرکت را دارد معمولاً ۱۰ درصد از سلول‌های تزریق شده ثابت می‌ماند.

انواع پیرسینگ بدن کدامند؟

پیرسینگ‌ها بسیار متنوع بوده و در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توانید بنا به سلیقه خود برای هر قسمت از بدن، آن‌ها را تهیه کنید. نمونه‌هایی از اعضای بدن که می‌توانید آن‌ها را پیرسینگ کنید عبارتند از:

  • یرسینگ گوش
  • پیرسینگ لب و لثه
  • پیرسینگ بینی
  • پیرسینگ زبان
  • پیرسینگ دندان
  • پیرسینگ ناف
  • پیرسینگ ابرو
  • پیرسینگ چشم
  • پیرسینگ گونه
  • پیرسینگ گردن و ترقوه
  • پیرسینگ گردن و مدیسون
  • و …

هر کدام از این پیرسینگ‌ها با توجه به محل پیرسینگ مورد نظر شما نمونه‌های مخصوص و متنوعی دارند که می‌توانید انواع آن را در رنگ‌های مختلف مشاهده کنید؛ در ادامه توضیح برخی از متداول‌ترین این مدل‌ها را می‌توانید، بخوانید.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد انواع خدمات پوست و مو، می‌توانید با متخصصان کلینیک تماس بگیرید

  • یرسینگ گوش
  • پیرسینگ لب
  • پیرسینگ اسمایل
  • پیرسینگ بینی
  • پیرسینگ زبان
  • پیرسینگ دندان
  • پیرسینگ ناف
  • پیرسینگ ابرو
  • پیرسینگ چشم
  • پیرسینگ گونه
  • پیرسینگ گردن و ترقوه
  • پیرسینگ گردن و مدیسون
  • و …

هر کدام از این پیرسینگ‌ها با توجه به محل پیرسینگ مورد نظر شما نمونه‌های مخصوص و متنوعی دارند که می‌توانید انواع آن را در رنگ‌های مختلف مشاهده کنید؛ در ادامه توضیح برخی از متداول‌ترین این مدل‌ها را می‌توانید، بخوانید.

عوارض انواع پیرسینگ

با اینکه عمل زیبایی پیرسینگ جزو عمل‌های کوچک به حساب می‌آید؛ اما چون با سوراخ کردن بافت‌ها انجام می‌شود؛ پر ریسک و خطرناک است و انواع عارضه‌ها را ایجاد می‌کند. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‌باشند:

  • صدمه به بافت‌ها و ایجاد خونریزی
  • ایجاد عفونت‌ها
  • بروز آلرژی و حساسیت
  • گوشت اضافه و کلوئید‌ها
  • پارگی اعصاب
  • سرطان
  • و …

البته با رعایت برخی نکات و اصول بهداشتی می‌توان عوارض این عمل را تا حدودی کاهش داد.

اصول بهداشتی پس از انجام پیرسینگ

برخی مراحل پس از انجام پیرسینگ باید با دقت انجام شود تا عوارض آن کاهش یابد:

  1. به عنوان مثال نباید با استفاده از پارچه، محل پیرسینگ را تمیز کنید؛ زیرا ممکن است آلوده باشد و آن آلودگی را به بدن انتقال دهد؛ در نتیجه بهتر است از یک دستمال کاغذی پاکیزه استفاده کنید.
  2. در دوره نقاهت پیرسینگ باید خواب کافی، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن را جدی بگیرید تا این مدت درمان زودتر به اتمام برسد.
  3. سعی کنید برای استحمام تا حد کافی از دوش استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید از وان‌های حمام استفاده کنید، حتما از نظافت آن اطمینان حاصل پیدا کنید تا باکتری‌های موجود در وان به پیرسینگ وارد نشده و عفونت ایجاد نکند.
  4. بهداشت لباس‌ها، ملحفه‌ها و روتختی‌ها را رعایت کنید. لباس شما باید آزاد و تمیز باشد تا در هنگام خواب به پیرسینگ شما گیر نکند و ناحیه پیرسینگ شده دچار درد نشود.

مهمترین و اصلی‌ترین نکته در انجام پیرسینگ‌ها، پیدا کردن یک کلینیک زیبایی معتبر با افراد متخصص است. اگر این عمل در مکانی بدون بهداشت و توسط افرادی بی‌تجربه انجام شود، بسیار خطرناک و مشکل آفرین است؛ بنابراین پیش از اقدام به انجام پیرسینگ حتما خوب تحقیق کرده و با آگاهی و خیالی آسوده به ظاهر خود زیبایی ببخشید. پیشنهاد می‌شود از سایت آراکام اقدام به گرفتن نوبت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ سوالات خود با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

پیشنهاد ویژه : piercing youtube

هر فرد به طور متفاوتی بهبود می‌یابد، بنابراین پیش‌بینی میزان دقیق آن دشوار است. درمان کامل انواع پیرسینگ های عمومی ممکن است از چند هحتما تا به حال افراد زیادی را دیده‌اید که قسمت‌های مختلف بدن خود را سوراخ کرده‌اند و با استفاده از زیورآلات و اشیای تزئینی آن را آراسته‌اند. به این سوراخ‌هایی که در پوست نواحی مختلف بدن ایجاد می‌کنند، پیرسینگ می‌گویند. در بین انواع پیرسینگ، سوراخ کردن گوش و بینی از محبوبیت و رواج بیشتری برخوردار است. این که چرا افراد تمایل به انجام این کار دارند به جز مبحث زیباشناسی به مقوله فرهنگ و خصوصیات فردی اشخاص مرتبط می‌باشد. قدمت سوراخ کردن نواحی مختلف بدن به هزاران سال قبل بر می‌گردد. این امر ابتدا در قبایل آفریقایی دیده شده است، اما دلایل مختلف زیادی مانند مذهب، فرهنگ، لذت جنسی و ده‌ها مورد دیگر، باعث شد که از دهه 70 به بعد این امر در بین جوامع مختلف رواج یابد. اگر می‌خواهید در مورد پیرسینگ بیشتر بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

پیرسینگ در لغت به معنای ایجاد یک سوراخ در پوست نواحی مختلف بدن برای آویختن اشیای تزئینی و جواهرات به آن می‌باشد. برای مثال زمانی که گوش خود را سوراخ می‌کنیم و با به استایل خود تنوع می‌دهیم از پیرسینگ استفاده کرده‌ایم. همچنین سوارخ کردن قسمت‌های مختلف بدن مانند بینی، ناف، شکم، لب و.. نیز از انواع پیرسینگ محسوب می‌شوند. گاهی درحالت عامیانه به زیورآلاتی که در نقاط سوراخ یا بریده شده استفاده می‌گردد هم پیرسینگ می‌گویند. این روزها از محبوب‌ترین اکسسوری‌ها شناخته می‌شود.

تاریخچه پیرسینگ

سوراخ کردن گوش و سایر قسمت‌های بدن و آویزان کردن زیورآلات پدیده جدید و نوظهوری دربین جوامع بشری نیست. این امر از زمان باستان بین تمدن‌های خاورمیانه و مصریان باستان وجود داشته و با توجه به فرهنگ و اعتقادات مذهبی که داشتند اقدام به سوراخ کردن نواحی مختلف بدن خود می‌کردند. شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین مومیایی کشف شده که مومیایی” اوتسی مرد یخی ” نام دارد، یک سوراخ گوشواره به قطر 7 الی 11 میلی‌متر داشته است. همچنین در کتاب مقدس بابیل بیان شده است که ابراهیم یک حلقه بینی و یک بازوبند به ربکا، همسر پسرش اسحاق، هدیه داده است. این موضوع نشان می‌دهد که پیرسینگ یا سوارخ کردن بدن در آن دوران نیز رواج داشته است. همچنین این پدیده از قرن 16 میلادی در هند رواج زیادی داشته و دربین فرهنگ‌های غیر غرب بسیار دیده می‌شده است. اما پیرسینگ به شکل امروزی از حدود 50 سال قبل در بین جوانان غربی شکل گرفت و عموما هم در بین گروه‌های خاص موسیقی یا پانک دیده می‌شد. آن‌ها با انجام پیرسینگ‌های عجیب و افراطی خود را از سایرین متمایز کرده و به این شکل طرفداران زیادی را به سمت خود جذب می‌کردند. این فرهنگ رفته رفته به سایر کشور‌ها خصوصا خاورمیانه نیز راه پیدا کرد.

اگر میخواهید پیرسینگ‌هایی که استفاده می‌کنید جلوه جذاب‌تری داشته باشید لازم است تا از آگاه باشید. پیرسینگ بدن انواع مختلفی داشته و درقسمت‌های مختلف بدن انجام می‌گیرد، که شامل موارد زیر می‌باشند:

پیرسینگ گوش

رایج‌ترین نوع پیرسینگ محسوب می‌شود که تقریبا اکثر افراد به راحتی انجام می‌دهند. این مدل پیرسینگ هزینه کمی داشته و میزان درد و طول درمان و خطر و ریسک آن کمتر از سایر مدل‌ها می‌باشد. که خود شامل موارد زیر است:

  • پیرسینگ نرمه گوش: کم دردترین و رایج‌ترین پیرسینگ می‌باشد که معمولا با یک یا چند سوراخ برروی نرمه گوش ایجاد می‌گردد.
  • پیرسینگ در پهنای نرمه گوش: با سوزن پهنای نرمه گوش را سوراخ می‌کنند.
  • پیرسینگ لاله گوش: از دردناک‌ترین نوع پیرسینگ گوش می‌باشد.
  • سوراخ غضروف گوش: بخش‌های غضروفی گوش انواع مختلفی دارد مانند پیرسینگ بخش حلزونی گوش.
  • پیرسینگ هلیکس گوش: در این مدل بخش خمیده گوش خارجی را سوراخ می‌کنند.

پیرسینگ بینی

پیرسینگ بینی طرفدارن کمتری نسبت به گوش داشته و پیچده‌تر هم هست. در پیرسینگ بینی یکی یا هر دو بینی را سوراخ کرده و جواهرات کوچک یا حلقه‌ای ساده را از آن آویزان می‌کنند. طول درمان این مدل بین چند ماه تا یکسال می‌باشد و نیاز به مراقبت و رسیدگی بیشتری دارد از انواع پیرسینگ بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیرسینگ پره بینی : سوراخ کردن پره بینی در سمت راست، چپ یا هر دوطرف.
  • پیرسینگ سپتوم: ایجاد سوراخ در بافت میانی و غیر غضروفی بین دو سوراخ بینی.
  • پیرسینگ پل: سوراخ کردن قسمت بالایی بینی بین چشم‌ها به شکل افقی یا عمودی.
  • پیرسینگ ناسالانگ: ایجاد سه سوراخ در دو پره و قسمت میانی بینی در یک راستا و قراردادن یک آویز میله‌ای.

پیرسینگ لب

پیرسینگ لب در دو مدل دائمی و موقت انجام می‌شود، در مدل موقت پوست سوارخ نمی‌شود و شی زینتی به کمک چسب مخصوص یا آهن ربا روی پوست قرار می‌گیرد، اما در مدل دائمی بافت لب در نقاط مختلف سوارخ شده و با حلقه و نگین تزئینی آن را آراسته می‌کنند. سوارخ کردن لب معمولا در بالا، کنار و پائین لب صورت می‌گیرد.

پیرسینگ زبان

پیرسینگ زبان به تازگی مد شده است و به این صورت است که بافت نرم داخل زبان را سوراخ کرده و یک میله تزئینی از آن عبور می‌دهند. سوارخ کردن زبان بسیار حساس و خطرناک بوده ومعمولا عوارض جانبی زیادی به همراه دارد.

پیرسینگ دندان

افرادی که علاقه دارند بیش از اندازه عجیب و غریب باشند، به سراغ پیرسینگ دندان می‌روند. این پیرسینگ دو مدل دارد که به صورت زیر است:

  • در مدل اول سطح دندان تراشیده شده و سپس نگین تزئینی به کمک چسب دندانپزشکی روی دندان قرار می‌گیرد. این مدل کم خطر بوده و آسیب کمتری هم دارد.
  • در مدل دوم بخشی از دندان را سوراخ می‌کنند و یک حلقه کوچک در آن قرار می‌دهند که بسیار خطرناک بوده و احتمال آسیب و شکستگی دندان را به همراه دارد.

پیرسینگ ناف

یکی از دردناک‌ترین انواع پیرسینگ محسوب می‌گردد که اگر به درستی انجام نشود درد زیادی را به همراه خواهد داشت. در این مدل پیرسینگ در بافت بالایی ناف سوراخی ایجاد می‌کنند و یک حلقه تزئینی از آن عبور داده می‌شود. طول درمان این مدل بین  یک ماه تا یکسال می‌باشد.

پیرسینگ چشم

پیرسینگ چشم نیاز به عمل جراحی داشته و بسیار خطرناک و آزاردهنده می‌باشد. دراین پیرسینگ یک نگین تزئینی و بسیار کوچک را درلایه خارجی چشم قرارمی‌دهند که بسیار حساس بوده و احتمال بروز عفونت و مشکلات بینایی را به همراه دارد.

پیرسینگ ابرو

در پیرسینگ ابرو، سوزن به صورت عمودی از یک طرف بافت ابرو وارد شده و از سمت دیگر خارج می‌گردد. سپس یک میله تزئینی منحنی شکل یا یک حلقه را در سوارخ ایجاد شده قرارمی‌دهند. اگر این پیرسینگ در عمق مناسب پوست انجام نشود یا از یک جواهر با اندازه و جنس مناسب استفاده نگردد، باعث بروز عفونت شدید در ناحیه سوراخ شده می‌شود.

بهترین مراکز پیرسینگ در فردیس کرج آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد

سایر انواع پیرسینگ بدن

در بالا پیرسینگ‌های معروفی که بیشتر از همه رواج دارند را توضیح دادیم در ادامه برخی دیگر از پیرسینگ‌های مختلفی که وجود دارد را برای‌تان مطرح می‌کنیم:

  • پیرسینگ گونه
  • پیرسینگ دهان و لثه
  • پیرسینگ سینه
  • پیرسینگ دست و انگشت
  • پیرسینگ سرفیس
  • پیرسینگ سینه بند
  • پیرسینگ مدیسون
  • پیرسینگ گردن
  • پیرسینگ ترقوه
  • پیرسینگ لگنی
  • پیرسینگ چال لپ
  • پیرسینگ چال کمر

عوارض پیرسینگ

به طور کلی تغییر در بافت و سوراخ کردن بدن خطرناک است، چه برای عمل جراحی باشد چه برای عمل‌های زیبایی نظیر پیرسینگ. این مدل عمل‌ها که در مقیاس کوچک انجام می‌شود باید تحت نظر افراد متخصص و در یک محیط کاملا بهداشتی انجام گیرد. در غیر این صورت باعث بروز عوارض و مشکلات فراوانی خواهد شد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • خونریزی و آسیب به بافت از مهم‌ترین عوارض پیرسینگ بدن است که با پاره کردن مویرگ‌های خونی همراه است.
  • حساسیت و آلرژی به بدیجات فلزی یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی پیرسینگ است، که باعث ایجاد التهاب، قرمزی، خارش و تورم در محل پیرسینگ می‌گردد.
  • مراقب عفونت پیرسینگ باشید، در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی در حین عمل و بعد از آن ایجاد می‌گردد. از شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی می‌توان به هپاتیتB، هپاتیت C و ایدز اشاره کرد، که معمولا به دلیل استفاده از وسایل آلوده می‌باشد.
  • پارگی عصب از دردناک‌ترین عوارض پیرسینگ می‌باشد که باعث درد شدید و دائمی در بافت‌های عصبی می‌گردد.
  • ایجاد کلوئید یا گوشت اضافه، یکی از معمول ترین عوارض پیرسینگ بوده که معمولا در اثر رشد بافت اسکار در محل سوراخ شده ایجاد می‌گردد.
  • بدون شک سرطان بدترین عارضه پیرسینگ است که دراثر تحریک مزمن پوست در طولانی مدت ایجاد می‌شود.

کلام آخر

حال که با پیرسینگ و انواع آن و عوارض ناشی از انجام آن آشنا شدید، به شما توصیه می‌کنیم که اگر بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی رنج می برید، قبل از انجام پیرسینگ تمام جوانب را بسنجید و سپس اقدام به انجام آن نمائید.

فته تا یک سال طول بکشد.

 

دکمه بازگشت به بالا