اقتصادی

«امیکرون» سفرها را دوباره ممنوع می‌کند؟

با گسترش واکسیناسیون و کاهش بیماری‌های عروق ویروس کرونا در کشور از اوایل آذرماه، محدودیت‌های مختلف بازگشایی و کاهش یافته است، از جمله ممنوعیت سفر و محدودیت‌هایی که افراد می‌توانند با معرفی کارت واکسن به بسیاری از فعالیت‌های ممنوعه قبلی بپردازند. با این حال، این سوال مطرح می شود که آیا شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا به نام آمیکرون که باعث نگرانی جهانی شده است، سفرهای داخلی و خارجی را محدود خواهد کرد؟

به گزارش ترندونی، با وجود توسعه و گسترش واکسیناسیون علیه کرونا در جهان، شیوع ویروس کرونا که سازمان بهداشت جهانی آن را خطرناک نامیده است، محدودیت ها و ممنوعیت های کرونا را در بسیاری از کشورها احیا کرده است. .

پیش از این شبکه خبری سیانان گزارش داده بود که اسپانیا و اتریش اولین موارد ابتلا به این سویه را در 24 ساعت گذشته گزارش کرده اند و آلمان نیز اولین مورد ابتلا به سویه آمیکرون را برای بیماری که به خارج از کشور سفر نکرده بود تایید کرده بود. استرالیا، اتریش، بلژیک، بوتسوانا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، هنگ کنگ، اسرائیل، ایتالیا، هلند، پرتغال، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که موارد emcron در آنها مشاهده شده است. گزارش شده است. تایید شده.

اکنون اخباری از ابتلا به این ویروس در محله ایرانیان امارات منتشر شده است. در نتیجه کارشناسان بهداشت نسبت به ورود ویروس به کشور و حتی باز شدن و رفع ممنوعیت ها و محدودیت های مختلف نگران هستند.

دکتر. مسعود یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مقابله با کووید 19، با بیان اینکه عدم شناسایی Omicron به معنای وارد نشدن سویه به کشور نیست، گفت: بازگشایی زیرا هیچ کس توصیه نمی کند یکباره باز شود.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که سویه Omicron بر خلاف سایر سویه ها که در ابتدا دارای عوارض و تغییراتی در بیماری زایی و سرعت انتقال بودند، بعداً به این سویه اختصاص داده شد، اما اکنون سویه ای که جهش های زیادی در آن مشاهده شده است، پیدا شده است. ” این سویه قبل از تغییر در بیماری زایی یا انتقال، علائم یا حساسیت آن به واکسن شناسایی شد و سازمان بهداشت جهانی آن را یک سویه نگران کننده اعلام کرده است. بنابراین ما هنوز اطلاعات کافی در مورد آن نداریم، اما از آنجایی که جهش های زیادی در ویروس وجود دارد، گفته شد که باید مراقب باشیم.

دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با کووید 19 کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات ادامه داد: که همزمان با بازگشایی مدارس افتتاح شدند، از این هم بدتر است و ویروس جدید وارد چرخه کرونا شده است. البته بررسی لزوماً به معنای تعطیلی نیست، بلکه ارزیابی وضعیت موجود و تصمیم گیری مجدد در مورد تغییرات احتمالی یا ادامه یا پایان آن است.

البته رضا نفیسی، رئیس مرکز مدیریت بحران و حمل و نقل پدافند غیرعامل وزارت راه و شهرسازی پیش از این در گفت و گو با ترندونی، با توجه به شرایط کنونی ایران و جهان درباره شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: ، پروتکل های جدید برای مبارزه با دسترسی. سویه جدید کرونا به نام ایمیکرون منتشر شده است و کشورهای مختلف به ترتیب به کشورهای کم خطر، پرخطر و ویژه و کشورهایی که ویروس آمیکرون در آنها گسترش یافته تقسیم می شوند.

وی افزود: با پروتکل‌های جدید، چنانچه مسافری از کشورهای مقصد (کشورهایی که مسیر جدید کرونا در آن‌ها روتین است) از سوی وزارت بهداشت اعلام و به‌روزرسانی شود، قصد ورود به کشور را داشته باشد، محدودیت‌های جدیدی اعمال خواهد شد. “

اکنون با افزایش نگرانی‌ها در مورد نوع جدید ویروس کرونا، باید دید که آیا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های سفرهای داخلی و خارجی کاهش می‌یابد و آیا آمیکرون مانند ماه‌های گذشته به آنها بازمی‌گردد یا خیر.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا