برون مرزی

استقرار رادارهای سه بعدی آمریکا در رومانی جهت کمک هوایی به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، سفارت رومانی در آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که پنتاگون و اسپانیا قصد دارند رادارهای پیشرفته و متحرک را برای کمک به اوکراین در رهگیری اهداف هوایی در نزدیکی مرزهای این کشور مستقر کنند.

به گفته وب سایت رومانیایی اینسایدر، آمریکا و اسپانیا رادار TPC-80 را در نزدیکی مرز این کشور با اوکراین برای کشف، ردیابی و شناسایی اهداف هوایی مستقر خواهند کرد. این رادار برای شناسایی اهداف هوایی در شرق اوکراین و منطقه مرکزی و غربی دریای سیاه استفاده خواهد شد.

سفارت رومانی در آمریکا اعلام کرد که این رادار با افزایش برد کشف اهداف هوایی که در ارتفاعات پایین، متوسط ​​و بالا پرواز می کنند، دفاع یکپارچه را بهبود می بخشد.

از این رادار سه بعدی می توان برای هدایت جنگنده ها و هماهنگی آتش دفاع ضد موشکی استفاده کرد. اوایل تابستان امسال، در جریان نشست سران ناتو در مادرید، اسپانیا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که حضور نظامی آمریکا در اروپا را تقویت خواهد کرد.

این رادار یک رادار دفاع هوایی و نظارتی نسل جدید برای تفنگداران دریایی ایالات متحده است. سیستم راداری آرایه اسکن الکترونیکی توسط شرکت نورثروپ گرومن ساخته شده است. این رادار برای شناسایی اهداف کوتاه و متوسط ​​طراحی شده است.

در همین حال، گروهی از کارشناسان انگلیسی در مقاله ای نوشتند که اوکراین به دلیل کمبود تسلیحات دفاع هوایی تهدید می شود و برای دفاع از خود به کمک فوری غرب نیاز دارد.

اندیشکده روسی (اندیشکده سلطنتی بریتانیا) نوشت روسیه در هفته های اخیر با موجی از حملات پهپادی اوکراین را بمباران کرده و زیرساخت های انرژی این کشور را تخریب کرده است. تحلیلگران این اتاق فکر بر این باورند که در صورت عدم تامین مهمات زمین به هوای اوکراین، نیروهای هوافضای روسیه دوباره توانایی ایجاد یک تهدید مهم را به دست خواهند آورد.

بر اساس این گزارش، اوکراین همچنان به درخواست تسلیحات دفاع هوایی بیشتر برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی روسیه ادامه می دهد. به گفته تحلیلگران این اتاق فکر، اوکراین نیاز به کمک فوری پدافند هوایی دارد.

تحلیلگران می گویند روسیه صدها پهپاد مسلح را برای هدف قرار دادن زیرساخت های انرژی اوکراین مستقر کرده است و آب و برق صدها هزار نفر را قطع کرده است. تصاویری که پلیس کیف را در تلاش برای سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین در جریان حملات اخیر به تاسیسات انرژی در اوکراین نشان می دهد (اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام/.




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا