ادبیات کرونا – ترندونی



کورونا اصطلاحات جدیدی را به ادبیات سیاسی و اجتماعی معرفی کرد. مانند ایستادن ، نشستن ، ایمنی گله ، استراتژی امداد و غیره.

براساس داده های ترندونی ، مهاراد خدیر در این شهر دوران ایران وی نوشت: “چهارشنبه 10 آوریل 2016 ، رئیس جمهور ایران در مورد” مبارزه مداوم “با کورونا صحبت کرد. وی به مبارزه با بیماری در حالی که” از نظر اقتصادی فعال است “صحبت می کند. آقای روحانی گفت: موج دوم از روز شنبه 13 آوریل آغاز می شود. این یک کار خانگی بود ، اما اکنون این یک کمپین مستقل است.

تا زمانی که ویروس کروناو گسترش یابد [و به تعبیر دوستانی که برابر نهادِ پارسی ساخته‌اند: «ویشِ تاجی»] تعادل بین نشستن در خانه و دعوا وجود نداشت. به حدی که در ادبیات قرآنی “مجاهدین” برای “احکام” اندازه گیری خوبی دارند و معنای “قوانین” خانه فاتحان و غیر مبارزان است. .

اکنون پس از 45 روز ماندن در خانه ، ممکن است خوشحال شویم که از خواب نرفتیم و مقابله نکردیم ، اما از شنبه می نشینیم و می جنگیم.

باری ، کورونا ، ادبیات جدیدی آورد و برخی از مفاهیم منفی را مطرح کرد و مفهوم مثبتی را به آنها داد یا برعکس. به عنوان مثال ، ما به اصطلاح “فاصله” یا “پارگی اجتماعی” نگاه نمی کنیم و دیگر به “فاصله” منفی نگاه نمی کنیم.

اولین کلمه ای که از ترك بیرون آمد “قرنطینه” یا “قرنطینه” بود كه در واقع “عجله” عرفان ماست:

اوه سوفی ، شراب خالص است

Sharbaini در شیشه ماند

یا اصطلاح “ایمنی گله” را در این مدت یاد گرفتیم. با این حال ، “ایمنی جمعی” قبلاً مورد استفاده قرار می گرفت. مصونیت گیاهی با زبان ساده به معنای آن است که انسان نیز یک گونه حیوان است و گل انسان تا رسیدن موج بعدی به دنبال موج ایمنی و قدرتمند بیماری یا مرگ است. این نظریه البته طرفداران و مخالفان خود را دارد و دولتهایی که آن را رد می کنند احتمالاً به این مفهوم اعتقاد دارند و ژاپن یکی از آنهاست و ممکن است قیمت سنگینی بپردازد.

اصطلاح دیگر که مبتنی بر ایمنی این گله است ، “استراتژی کاهش” یا یک استراتژی کاهش خطر است. مطابق این استراتژی ، در تاریخ زندگی بشر ، به عنوان یک گونه ، بین موجودات به جای جداگانه بافته می شود و ناپدید می شوند و براساس اصل بیولوژیکی “انتخاب طبیعی” ، بیماری ها با از بین بردن برخی از جمعیت یا “گله” ، پیش می آمدند و می روند. واضح است كه كسانی كه به این نظریه اعتقاد دارند ، نمی توانند نظرات خود را صریح بیان كنند زیرا این امر با دیدگاه شخص و همدلی آنها با خانواده و خانواده قربانیان مغایرت دارد و چنین مرگ دردناك را طبیعی جلوه می دهد و به همین دلیل از اصطلاح “امنیت جمعی” استفاده می كند. برندی که آشکارا گمراه کننده است و همان مفهوم را منتقل نمی کند. از طرف دیگر مخالفان می گویند که چرا باید به این موضوع رسیدگی شود؟ تئوری مرگ را بگویید! یعنی قطعات برای زنده نگه داشتن دیگران می میرند.

حرف دیگری که امروزه شنیدیم عناوین برخی روزنامه های منتشر شده الکترونیکی بود نه کاغذ و چاپ. اینکه زندگی و سلامتی مردم از اقتصاد آنها (نان) مهمتر است. انتقاد ضمنی از رویکرد دولت به اقتصاد و معیشت و بیکاری کارگران و کارگران روز. در صورت بسته بودن دستمزد ، به همه کارمندان دولت واریز نمی شود. تعداد معدودی از افراد کارگر روزانه یا خدماتی هستند و برای تهیه نان و آوردن آن به خانه مجبور به ترک خانه هستند.

با این حال ، “جان و نان” را می توان به ادبیات کورونا نسبت داد. البته آرزو آسان است که همه در خانه باشند و نان داشته باشند. در این مدت ، برخی از بستگان حتی نان را در خانه پختند. چیزی که هرگز در شهرهای بزرگ و زندگی مدرن به جز سرگرمی و شیرینی پزی دیده نشده است. اما نان تنها نان نیست. این در واقع پول است.

ما نان می گوییم زیرا باید با کلمه پول مقابله کنیم. یادم است که در دهه 1980 ، وقتی برای مجله Money کار می کردم ، نام این مقاله کمی عجیب و بی سابقه بود ، هرچه تعبیرات انجام شده با پول منفی بود: پول کثیف ، پول کثیف ، عشق پول و مانند آن. اینها

حتی اکنون ، نان به معنای پول است. ای کاش می توانستیم برای بقیه کورونا در خانه بمانیم و دولت سالانه هزینه های بودجه اختصاص یافته به سازمان های غیرمولد را تأمین کند ، اما می دانیم که امکان پذیر نخواهد بود و با 25 دلار روغن تحریم تحمیل نمی شود. خیس شدن

مبارزه ایستاده به این معنی است که اگر در خانه بنشینید ، پولی وجود ندارد و باید مراقب خود باشید ، زیرا نمی توانید بدون پول و بدون نان در خانه زندگی کنید!

ماکیاولی در شاچر می گوید: “ممکن است مردم چهره اجداد خود را ریخته و پس از مدتی پدر قاتل و متوفی زندگی او را ببخشند ، اما آنها در ازای پول چنین انتقال را نشان نمی دهند.”

“نشستن مبارزات ، سرسختی ، امنیت گله ، استراتژی امداد ، ظلم ، زندگی و نان و مواردی از این دست عباراتی است که با ویروس کرونوف وارد فرهنگ اجتماعی و ادبیات سیاسی ما شده است ، بنابراین کلمات زیر چیست؟”

انتهای پیام


این مقاله بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، لذا مسوولیت انتشارات سایت بر عهده منابع خبری بوده و پایگاه اینترنتی ترندونی هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا