اخبار مشروح ۱۳ پنج شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹

براساس پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

اطلاعات مربوط به 13 خبر امروز به شرح زیر است:

* در ششمین هفته از اسکن A-B ایران ، پروژه های برق آبی وزارت نیرو در استان های بوشهر و آذربایجان غربی با حضور رئیس جمهور آغاز به کار کرد. در آذربایجان غربی ، در سد اوشنویه و در شهر بوشهر ، بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه ، برنامه هایی برای افزایش ظرفیت ، توسعه و بهینه سازی پست های برق افتتاح شده است. برای افتتاح این پروژه ها دو هزار و 630 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

* معاون وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی از کاهش محدودیت در مرزهای مشترک با کشورهای همسایه خبر داد. انصاری گفت: “چهار مرز مشترک با ترکمنستان طبق دستورالعمل های بهداشتی تا پایان هفته آینده افتتاح می شود.” معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: مرزهای ایران با عراق و افغانستان برای نظارت بر سلامت باز است و مرز مشترک با پاکستان تا حدودی فعال است.

* 5 دانشگاه برتر ایران از بین 100 دانشگاه برتر آسیا … پایگاه داده رتبه بندی تایمز لیست دانشگاه های برتر آسیا در سال 2020 را منتشر می کند رئیس پایگاه داده استنادی علوم جهان اسلام گفت: “رتبه بندی اخیر دانشگاه های آسیایی از ایران منتشر شده شامل 40 دانشگاه از جمله 100 دانشگاه برتر از جمله دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ، دانشگاه صنعتی شریف ، دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، دانشگاه علم و فناوری ایران و یاسوج است. دانشگاه وجود دارد. دکتر. دهقانی افزود: دانشگاه ها در 16 از 27 کشور اسلامی آسیا در آسیا تایمز 2020 رتبه بندی می شوند. “مانند سالهای گذشته ، ایران در بین 40 دانشگاه رتبه اول و بعد از آن ایران ، ترکیه و پاکستان قرار دارد. رئیس بانک اطلاعات استنادی علوم جهان اسلام گفت: (29 دانشگاه) در سال 2018 ، 18 و 2017 بودند. (14 دانشگاه) در بین بهترین دانشگاه های آسیا در سال 2020. رشد قابل توجه دکتر. دهقانی افزود: “در رتبه بندی آسیا 2020 ، دو دانشگاه از چین در صدر قرار دارد و به دنبال آن سنگاپور و هنگ کنگ قرار دارند.

در پاسخ به تبریک سخنرانان پارلمان های روسیه و چین ، گزارشگر بر لزوم گسترش همکاری های پارلمان تأکید کرد. آقای قالیباف در پاسخ به سخنان استقبال رئیس مجلس پارلمان روسیه ، به اهمیت تسهیل روابط اقتصادی ، تجاری ، سیاسی ، فرهنگی و پارلمان بین ایران و روسیه اشاره کرد و مجلس شورای اسلامی آماده گسترش همکاری ها است. در پاسخ وی ، گزارشگر تأکید کرد که ادامه مذاکرات سازنده ، مشاوره فعال و همکاری بین مجالس ایران و روسیه نقش مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه های مختلف منطقه ای و بین المللی ایفا می کند.

* آقای قالیباف در پاسخ به سخنان خوشآمدگویی لی لی جان شو ، رئیس پارلمان چین ، همچنین بر توسعه روابط دوستانه و پارلمانی بین دو کشور تأکید کرد و خاطرنشان کرد: روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین استراتژیک است. همکاری و تقویت روابط پارلمانی با کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط است.

* تانکرهایی که سفیر جمهوری اسلامی ایران شده اند و تحریم ها را شکستند ، پوچی آمریکا در جهان را اثبات کرد. تانکرهای نفتی ایران در کارائیب و خلیج آمریکا غرق شده اند و ادعا می کنند از ورود سوخت ایران به ونزوئلا جلوگیری می کنند. دو تا از پنج نفتکش ایران پس از بارگیری محموله به کشور باز می گردند و سه فروند سوخت آنها در بنادر ونزوئلا انجام می شود.

اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی و بی عدالتی در کاخ سفید ایالات متحده گسترش می یابد. اوضاع به حدی وخیم است که دولت ایالات متحده رسماً سربازان را به خیابان های چند شهر اعزام کرده است.

* پس از اعتراضات تحت حمایت دولت در چندین کشور از جمله آلمان ، فرانسه ، برزیل ، کانادا و انگلستان ، خشونت پلیس اکنون از ایالات متحده به کشورهای دیگر گسترش یافته است. در لندن بیش از 15000 نفر به اعتراض به بی عدالتی و نژادپرستی در ایالات متحده اعتراض کردند. این اعتراضات با مداخله پلیس بی رحمانه شد. معترضین خیابان های سفارت آمریکا را با آواز “بیایید ساکت نباشیم” مسدود کردند. آنها پوسترهایی را پوشیدند که می خواندند “کافی است کافی است” ، “زندگی سیاه مهم است” و “انگلیس بی گناه نیست” ، محکوم کردن خشونت توسط پلیس ایالات متحده و یادآوری رفتار نژاد پرستی دولت لندن.

– در هلند ، هزاران معترض به یادبود جنایتی که توسط پلیس آمریکا انجام شده است ، جان باختند. در پایتخت سوئد ، استکهلم ، فرانکفورت ، آلمان و هلسینکی فنلاند ، هزاران نفر در اعتراض “زندگی سیاه مهم است” در محکوم کردن نژادپرستی و بی عدالتی ساختاری در ایالات متحده شرکت کردند.

معترضین در یونان به سفارت ایالات متحده در آتن حمله کردند. تظاهرکنندگان یادداشت می کردند که می خواندند ، “زندگی سیاه مهم است” و “من نمی توانم نفس بکشم”.

* تعداد مبتلایان به بیماری کرون در جهان بیش از شش میلیون و 585 هزار نفر است و تعداد قربانیان و مبتلایان این بیماری فوراً در حال افزایش است. براساس آمارهای جهانی ، تاکنون بیش از 388000 نفر جان باخته اند. همچنین با تلاش کادر پزشکی بیش از سه میلیون و 181 هزار نفر از این بیماری بهبود یافته اند. ایالات متحده ، برزیل ، روسیه ، اسپانیا ، انگلستان ، ایتالیا ، هند ، آلمان ، پرو و ​​ترکیه به ترتیب از نظر تعداد افراد دارای تاج به ترتیب جزء 10 کشور برتر جهان هستند. ایالات متحده از نظر تعداد قربانیان و همچنین تعداد قربانیان در رتبه اول جهان قرار دارد. تا به امروز بیش از 1.902 میلیون نفر در کشور به این ویروس آلوده شده اند و 10914146 نفر جان خود را از دست داده اند. از نظر تعداد قربانیان ، انگلیس و ایتالیا به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

* پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از وضعیت ترافیکی در بزرگراه های فیروزکوه ، امام رضا (ع) و حرام – حرام و جابجایی انواع خودروها از جنوب به شمال محور هراز خبر داد.

* مشاهده برخی اخبار داخلی

– دبیر ستاد ضد انحصاری وزارت سکوت گفت: دارندگان مشاغل متاثر از کرونا که دارای لیست کارفرمایان یا افراد خود اشتغالی هستند باید برای دستیابی به خدمات به سیستم مؤثر مراجعه کنند. گلپور افزود: بین 12 تا 16 میلیون تومان برای هر کارمند موجود در لیست بیمه پرداخت می شود و از اکتبر به بعد بازپرداخت وی با سود 12 درصد آغاز می شود.

– سخنگوی طرح آزادسازی سهام عدالت گفت: ذینفعان فرصت دارند تا فردا به سیستم مراجعه کنند تا روشی برای مدیریت مستقیم سهام عدالت برقرار کنند. فهیمی افزود: تاکنون بیش از 16 میلیون و 200 هزار نفر راهی مستقیم برای مدیریت کارزارهای عدالتخواهی خود انتخاب کرده اند.

– رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: ارز حاصل از صادرات در سال 1999 می تواند منابع مورد درخواست واردکنندگان را تأمین کند. لاهوتی افزود: “اگر بانک مرکزی استفاده از ارز صادراتی برای واردات را تسهیل کند. تهیه ارز مورد نیاز کالاهای وارداتی در مدت زمان کوتاه تر و ارزان تر امکان پذیر است.

– آب معدنی امسال گران نیست. به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان آب معدنی و آشامیدنی ، مواد اولیه تولید بطری امسال افزایش نیافته است.

– معاون وزیر بهداشت درباره “چربی زیاد” خون ایرانی هشدار می دهد. دکتر ملک زاده اظهار داشت: میانگین چربی خون بد (LDL) که از 70 میلی گرم بهتر است در حدود 124 میلی گرم برای آقایان ایرانی و حدود 120 میلی گرم برای خانم ها است. معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: سكته قلبی و سكته مغزی علت نیمی از مرگ و میرهای زودرس در كشور ناشی از چربی خون بالا است.

* ارتش سوریه محموله دوم جنگنده های پیشرفته و مرمت شده MiG-29 را از روسیه دریافت می کند. سفارت روسیه در دمشق تأیید می کند؛ مردم سوریه در واقع استفاده از این نوع جنگنده ها را آغاز کرده اند. مبارزان ، قوی تر از پیشینیان خود ، از پایگاه نظامی حمیمیم به پایگاههای آنها در فرودگاههای نظامی سوریه پرواز کردند.

* مشاهده برخی اخبار خارجی

– خواهر رئیس جمهور کره شمالی به کره جنوبی هشدار داده است در صورت ادامه انتشار و توزیع اسناد و بیانیه ها علیه این کشور ، از توافق نظامی دوجانبه با سئول خارج خواهد شد. این توافق نامه در سال 2018 توسط رئیس جمهور کره جنوبی و رئیس جمهور کره شمالی به منظور کاهش دشمنی ها و پایان دادن به خصومت ها امضا شد ، اما مفاد آن هنوز به طور کامل عملی نشده است.

– یک تپانچه به یک مدرسه در استان گوانگشی چین حمله کرد. در این حادثه مهاجم 40 کارگر و کودک را کشته است.

– باران شدید و تگرگ در پاریس. باران به حدی سنگین بود که خیابان های شهر و مترو را آب گرفت. یک هواشناسی فرانسوی امروز از کاهش ناگهانی دما در پاریس پیش بینی می کند.

دکمه بازگشت به بالا