برون مرزی

آیا زلنسکی واقعا “چرچیل زمانه” شده است؟

یکی از رسانه‌های عربی بین‌منطقه‌ای زلنسکی را «کلیسای زمان» جورج دبلیو بوش توصیف کرد و خاطرنشان کرد که هدف از جنگ اوکراین حفظ رهبری نظامی، اقتصادی و سیاسی آمریکا در جهان بود و نوشت که این فقط یک توهین نبود. نمادهای تاریخی دیگر، اما این نشان دهنده میزان حماقت و ساده لوحی رئیس جمهور سابق آمریکا و سطح پایین فرهنگ سیاسی و تاریخی است.

به گزارش ترندونی، روزنامه رای الیوم چاپ لندن در یادداشتی به قلم عبدالباری عطوان، نویسنده سرشناس عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: توهین به کلیسا، اما توهین آمیز. همه معیارها برای اندازه گیری رهبران و شخصیت ها این داستان دیگری است. از سوی دیگر بار دیگر بر حماقت، ساده لوحی و سطح پایین فرهنگ سیاسی و تاریخی رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید می شود. شخصی که دو دوره متوالی بر تخت پادشاهی جهان نشسته است و ما با اکراه این را می گوییم.

زلنسکی یا چرچیل زمانه با حمایت قوی دولت ایالات متحده برای احیای نازی های دست راستی در اوکراین و تشویق ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پیوستن به جنگ جهانی سوم ابتدا از اوکراین انتخاب شد. این کاملاً شبیه تسلط لابی‌های صهیونیستی در بوش پسر و استفاده از او به عنوان یک دست نشانده برای حمله، اشغال و ویران کردن عراق است. فردی که برای تضعیف اعراب و خدمت در پروژه های تسلط اسرائیل در منطقه، بیش از 2 میلیون عراقی را کشت.

با توجه به ضرب المثل عربی که «همه تمایل دارند شبیه او باشند»، این خاطرات می گوید که عقل درونی و ناخودآگاه بوش و نظریه روانشناختی معروف «فرفکنی» او را به انتخاب این توصیف از زلنسکی سوق داد. فردی که از همان باند صهیونیستی پیروی می کند، باندی که از نابودی عراق و سپس لیبی، سوریه و یمن حمایت کرد.

“حاکم واقعی اوکراین آمریکا است و آقای زلنسکی تنها ابزار و شاهد قلابی است که بیشتر وقت خود را پشت دوربین می گذراند و در مجالس مختلف در سراسر جهان سخنرانی می کند. او فقط جملات و عبارات مکتوب می نویسد.” تکرار می کند و زمانی برای رهبری نبردها ندارد، بنابراین مقایسه آن با چرچیل توهین آمیز و احمقانه است. چرچیل که بعداً در ارتش بریتانیا به عنوان وزیر دفاع و خبرنگار نظامی خدمت کرد، برای دو دوره مختلف به عنوان نخست وزیر انتخاب شد که یکی از آنها در زمان جنگ جهانی دوم بود. او همچنین برنده جایزه نوبل ادبیات و مجموعه آثار و نقاشی هایش در سال 2014 است. بیش از یک میلیون یورو فروخته شد.

نویسنده گفت: «ما در اینجا تاریخ چرچیل از استعمار سیاه‌پوستان را ستایش نمی‌کنیم، بلکه می‌خواهیم نبوغ و توطئه‌های مختلف برخی از حاکمان سابق و کنونی ایالات متحده را در اتاق‌های بسته‌شده در واشنگتن، تل‌آویو و برخی از پایتخت‌های اروپایی نشان دهیم. و برای افشای غرب به گونه ای که جهان درگیر جنگ جهانی سوم و احتمالاً جنگ هسته ای شود. هدف اصلی از این اقدامات حفظ رهبری نظامی، سیاسی و اقتصادی جهان در دست ایالات متحده و جلوگیری از انتقال آن به مسکو یا پکن است.

نویسنده همچنین استدلال می کند که وقتی آدولف هیتلر و ناپلئون نتوانستند روسیه را در دو مرحله مختلف از تاریخ شکست دهند، دولتی که توسط یک “عروسک” که یک “دلقک” بود رهبری می شد، نتوانست در جنگ پیروز شود. چگونه این زلنسکی می تواند او را در زبان و تلویزیون شکست دهد. نشان می دهد؟

در بخش دیگر این یادداشت آمده است: مردم اوکراین که همواره به آنها تسلیت گفته و با هر گونه اشغال مخالفت کرده‌ایم، قربانیان بزرگ این جنگ و تله‌های خونین و ویرانگر هستند. تله ای که زلنسکی با چشمان باز به سوی مردم کشورش انداخت. تاکید می کنیم که ما همیشه قربانی تله های غرب و صهیونیست در فلسطین بوده و هستیم و همانطور که ما اعراب و فلسطینی ها به نازی های آلمان برای نابودی، قحطی و محرومیت پرداختیم، امروز نیز با چشمان خود انجام می دهیم. در تلویزیون، مردم اوکراین را می‌بینیم که برای نازی‌های جدید در کشورشان هزینه می‌کنند و ثروت و دارایی‌های دیگر کشورهای اروپایی در حمایت از این جنگ از بین می‌رود.

در پایان این یادداشت: نوسانات تحریم‌ها، افزایش تورم، افزایش شدید قیمت کالاها و خدمات، کاهش ارزش ارزهای اروپایی و آمریکایی، فروپاشی شهرهای اوکراین یکی پس از دیگری برای روس‌ها، افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها. روبل روسیه و خزانه داری روسیه به دلیل افزایش قیمت نفت، گاز، گندم و غلات با میلیاردها دلار پر می شود – همه به دلیل این جنگ. با این حال، برخی همچنان زلنسکی را قهرمان می دانند و او را با چرچیل مقایسه می کنند که نشانه آخرالزمان و شاید پایان جهان است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا